Gå til innhold

Jeg skal la meg smitte i januar.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Lovis Fenja skrev (8 minutter siden):

Har ikke ønsket meg din medynk, ei heller har jeg sammenlignet min situasjon med alvorlig syke. Jeg gjør bare hva som vil gi meg best mulig liv, totalt uten risiko for noen andre. Broren min har hatt det og har lovet å hjelpe meg😊

Du burde jo feire min immunitet, én pers mindre å frykte!

Nei, fordi du vet ikke om du må i kontakt med andre som følge av smitte og du derfor kan bidra til et stort smitteutbrudd på sykehus og så derfra videre uti samfunnet. Til noen som ikke vil takke deg for 'innsatsen'. Du har heller ikke min forståelse!

Endret av Lawyam
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nicathv skrev (38 minutter siden):

Har du data på noe av dette? Det strider jo mot hva alt av ekspertpersonell sier.

Nei, det gjør det vel ikke. Her er noen tall - disse sier dog ikke noe om helsetilstanden, kun alderen, så for en frisk slank person vil tallene være lavere enn dette viser også: https://www.aftenposten.no/norge/i/dl76KB/hva-er-risikoen-for-aa-doe-hvis-du-blir-smittet-i-norge-naa-har-fhi-gjor

• Liker 4
Skrevet
Lawyam skrev (12 minutter siden):

Nei, fordi du vet ikke om du må i kontakt med andre som følge av smitte og du derfor kan bidra til et stort smitteutbrudd på sykehus og så derfra videre uti samfunnet. Til noen som ikke vil takke deg for 'innsatsen'. Du har heller ikke min forståelse!

Øh, jo, det vet jeg. Er ikke som om jeg stikker innom min syke tante på veien, liksom. Bilen KAN jo kræsje på veien, men det er vel eneste grunnen til at jeg treffer noen.

• Liker 4
Skrevet
Lawyam skrev (13 minutter siden):

Du vet at der er korona pasienter på sykehuset nå? Lagde de ett stort smitteutbrudd?

• Liker 6
Skrevet

Ja da kommer du til å få enda mer oppmerksomhet. Gratulerer. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
Lovis Fenja skrev (1 time siden):

Hvis jeg klarer. Så slipper jeg at dere er så redde for meg, så kan jeg også puste litt, sånn som alle vaksinerte gjør.

Akkurat nå har jeg ikke tid, men januar pleier å være stille på jobben, så da vil ingen savne meg der.

Dette vil jo egentlig si at vaksinepresset presser meg, ikke til å vaksinere meg, men til å prøve og bli syk. Kontrollert uten å smitte andre, selvsagt.

Kjenner på en lettelse av tanken.

Ok.

Skrevet
zemer skrev (3 minutter siden):

Du vet at der er korona pasienter på sykehuset nå? Lagde de ett stort smitteutbrudd?

Gikk alle inn for å bli smitta før de havnet der?

Skrevet
Lovis Fenja skrev (5 minutter siden):

Øh, jo, det vet jeg. Er ikke som om jeg stikker innom min syke tante på veien, liksom. Bilen KAN jo kræsje på veien, men det er vel eneste grunnen til at jeg treffer noen.

Du kan ikke gå en tur - møte noen ute?

Skrevet

Så du vil risikere å bli så syk at du kanskje havner i respirator og ikke overlever eller får lang-covid?

Du kan ikke være seriøs.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvor hardt man blir syk har også med antall virus man får i seg. Dosen. Hvordan i all verden skal "amatørbiologer" som vil smitte seg selv kunne regulere det. For vanlig immunitet holder det med ganske liten virusdose om jeg ikke har misforstått, men ikke så liten at man egentlig ikke kan regnes som smittet. Langvarige eller varige mén (long covid) kan man også få selv om man er ung og sprek. Visstnok tilfeldig. Atpåtil vet man ikke hvor lenge immuniteten sitter i, ett år kanskje. Det er mange eksempler på gjensmitte, en av car-crashian-jentene hadde visst hatt corona både i fjor og i år.

Endret av LCFA
  • Liker 6
Skrevet

TS hvis jeg tolker det du sier. Du er så sliten av vaksinepresset at du heller velger å bli smittet av covid med vilje?

• Liker 4
Skrevet
Lawyam skrev (12 minutter siden):

Hvis man drar for å bli smittet med vilje går man jo ikke tur etterpå 🙄 Da drar man jo rett hjem (ikke med kollektivt), venter noen dager, drar og tester seg for å få det registrert, og ellers holder man seg i isolasjon så lenge reglene tilsier. 

Honey Dew skrev (11 minutter siden):

Så du vil risikere å bli så syk at du kanskje havner i respirator og ikke overlever eller får lang-covid?

Du kan ikke være seriøs.

Er du klar over hvor stor andel av de smittede som knapt merker at de er smittet…?

• Liker 7
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Hvis man drar for å bli smittet med vilje går man jo ikke tur etterpå 🙄 Da drar man jo rett hjem (ikke med kollektivt), venter noen dager, drar og tester seg for å få det registrert, og ellers holder man seg i isolasjon så lenge reglene tilsier. 

Er du klar over hvor stor andel av de smittede som knapt merker at de er smittet…?

Nå snakket jeg om livet uten å risikere smitte da...

Skrevet
Lawyam skrev (1 minutt siden):

Nå snakket jeg om livet uten å risikere smitte da...

Men ts snakket om å la seg smitte med vilje i januar, så det er liksom det diskusjonen her handler om.

• Liker 6
Skrevet
krisly skrev (18 minutter siden):

Ja da kommer du til å få enda mer oppmerksomhet. Gratulerer. 

Jeg får jo ikke NOE nå, så ja, håper at venner ikke har glemt meg helt, siden jeg sier nei til alt og bare er hjemme.

• Liker 3
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (3 minutter siden):

Men ts snakket om å la seg smitte med vilje i januar, så det er liksom det diskusjonen her handler om.

Ja - og jeg foreslår andre og bedre tiltak enn å smittes med den risikoen det vil medføre for andre siden det tydeligvis handler om manglende sosial kontakt..

Endret av Lawyam
Skrevet
Lawyam skrev (21 minutter siden):

Selvsagt ikke! Jeg er ikke idiot! Jeg holder meg inne til jeg ikke kan smitte mer, i motsetning til mange andre om dagen.

• Liker 5
Skrevet
Lovis Fenja skrev (1 minutt siden):

Jeg får jo ikke NOE nå, så ja, håper at venner ikke har glemt meg helt, siden jeg sier nei til alt og bare er hjemme.

Ok

Skrevet
Tuba skrev (20 minutter siden):

TS hvis jeg tolker det du sier. Du er så sliten av vaksinepresset at du heller velger å bli smittet av covid med vilje?

Ja. Jeg er lei av å bli behandlet som et utskudd, men det har jo myndighetene lagt opp til. Snart har uvaksinerte hverken jobb eller venner. Jeg vet at det er en sjanse å ta, men hvis alle MÅ en av delene, så velger jeg smitte framfor sprøyte.

• Liker 8
  • Opprett ny...