Gå til innhold

Østerrike jobber med lov om obligatorisk vaksinering.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, egentlig, synes jeg.

Med unntak for folk som ikke kan vaksineres av medisinske årsaker selvfølgelig.

• Liker 21
Skrevet
Justlooking skrev (15 minutter siden):

Det hjalp jo ikke å stenge ned for de uvaksinerte, smitten gikk opp. Tvungen vaksinering vil jo da heller ikke hjelpe. 

Så vi kunne droppet hele vaksineringsprogrammet i første omgang da?

Skrevet

Det er bare å forbedrede seg på tvungen vaksinering, og tvungen boosterdose hver 6. mnd de nærmeste årene.

Lykke til.

• Liker 6
Skrevet

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/hdir-koronasertifikat-kan-brukes-paa-arrangementer-og-serveringssteder-av-fullvaksinerte-over-16-aar.xluQLkWsH?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1

"Helsedirektoratet mener coronasertifikatet kan tas i bruk av fullvaksinerte over 16 år, ikke delvaksinerte. Det kan brukes på arrangementer og serveringssteder.

Der kommer det også fram at helsemyndighetene er skeptiske til om negativ test kan inngå i sertifikatet, noe flere har trukket fram som nødvendig ut fra et rettferdighetsprinsipp."

Bare å stålsette seg for press, press og atter press for en helt frivillig vaksine. Og boostere for å holde passet deres grønt :) Er det sånn vi vil ha det?

• Liker 24
Skrevet

Det er jo surrealistisk å lese om hvordan de unngår å sette fingeren på det egentlige problemet, nemlig at vaksinen ikke hindrer smitte, og at man faktisk behøver en nedstenging for ALLE, og ikke bare uvaksinerte:

Ifølge avisa kommer statsminister Alexander Schallenberg be om at de som allerede er vaksinert om å følge tiltakene i solidaritet med resten av befolkningen.

https://www.tv2.no/nyheter/14369059/

• Liker 31
Skrevet
infectedsopp skrev (20 minutter siden):

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/hdir-koronasertifikat-kan-brukes-paa-arrangementer-og-serveringssteder-av-fullvaksinerte-over-16-aar.xluQLkWsH?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1

"Helsedirektoratet mener coronasertifikatet kan tas i bruk av fullvaksinerte over 16 år, ikke delvaksinerte. Det kan brukes på arrangementer og serveringssteder.

Der kommer det også fram at helsemyndighetene er skeptiske til om negativ test kan inngå i sertifikatet, noe flere har trukket fram som nødvendig ut fra et rettferdighetsprinsipp."

Bare å stålsette seg for press, press og atter press for en helt frivillig vaksine. Og boostere for å holde passet deres grønt :) Er det sånn vi vil ha det?

Er fullvaksinert og tar sikkert tredjedosen, men synes det er absurd å tenke på at dersom jeg feks om et års tid ikke vil ha fjerdedosen så vil passet bli rødt. Synes myndighetene forleder oss noe helt ekstremt når det gjelder vaksine og fordeler. 

Konklusjonen er dessverre bortfall av tillit til de styrende organene. Det er leit og ikke minst uheldig under en pandemi.

• Liker 34
Skrevet
ABM skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nWM3j5/oesterriksk-avis-landet-stenger-helt-ned-i-ti-dager

Og de stenger ned i 10 dager...burde vi også se på tvungen vaksinering her i landet?

Nei. Om det blir tvungen vaksinering. Da rømmer jeg landet. Om det blir tvungen vaksinering overalt, så vil jeg nok vurdere å ta mitt egent liv. Faktisk. Så får resten av samfunnet kose seg! Men før det eventuelt går så langt skal jeg kjempe for å protestere retningen vi beveger oss i nå. Det må alle som ser hvor feil dette er. Makten ligger i folkets hender. Ingen får ta min frihet. Den er min. 

• Liker 27
Skrevet

Jeg våknet en natt av en underlig drøm,
det var som en stemme talte til mig,
fjern som en underjordisk strøm -
og jeg reiste mig op: Hvad er det du vil mig?

- Du må ikke sove! Du må ikke sove!
Du må ikke tro, at du bare har drømt!
Igår blev jeg dømt.
I natt har de reist skafottet i gården.
De henter mig klokken fem imorgen!

Like relevant i dag 

• Liker 24
Skrevet

Nei. Statlig psykopatoppførsel trenger vi ikke.

• Liker 26
Skrevet
1 hour ago, ABM said:

Så vi kunne droppet hele vaksineringsprogrammet i første omgang da?

Det trenger vel ikke bety enten eller???

Skrevet

Jeg er helt rystet over at folk ikke våkner. Uansett standpunkt til vaksine. Akkurat sittet og snakket med en kollega. Den ene vaksinert, den andre ikke. Begge er like opptatt av individets frihet og tenker at man må ha en ydmykhet ift folks historier, helseerfaringer, livssyn, standpunkter. Det er mye frykt knyttet til denne pandemien. Det viser seg jo også at vaksinene ikke har den effekten som bar ønsket. Jeg kjenner flere som har fått alvorlige bivirkninger. Og vaksinen er undr utprøving, kun med midlertidig godkjenning. Det er ikke så lenge siden 2009 og svineinfluensa-vaksinen. Mye skurrer ift covid 19. se til andre land. Les nyheter fra andre kanaler enn massemedia. Nei, ikke konspi-sider. Andre. Vi må bevare ydmykheten her. Selv mistet jeg et barn i 9.mnd pga mange blodpropper i morkaken. Ingen kan si noe om hvorfor. Traumet har satt spor i sjel og sinn. Jeg vil være trygg før jeg putter noe i kroppen min som kan trigge alvorlig sykdom og død. Jeg har rett til å si nei, og ellers leve forsiktig og med svært gode smitteverntiltak. 

Helt greit at folk tar en vaksine. Men du kan ikke kreve at alle skal. Ikke med dette viruset. Ikke med denne dårlige vaksinen.

• Liker 45
Gjest Villfisker
Skrevet
Elidaa skrev (41 minutter siden):

Nei. Om det blir tvungen vaksinering. Da rømmer jeg landet. Om det blir tvungen vaksinering overalt, så vil jeg nok vurdere å ta mitt egent liv. Faktisk. Så får resten av samfunnet kose seg! Men før det eventuelt går så langt skal jeg kjempe for å protestere retningen vi beveger oss i nå. Det må alle som ser hvor feil dette er. Makten ligger i folkets hender. Ingen får ta min frihet. Den er min. 

Vanskelig å rømme noen vei, med globale restriksjoner da. Dette er galt, og skjer kun fordi folk følger nasjonenes ledere blindt. Jeg tar heller ikke denne vaksinen. Hvis noen prøver å stikke meg med den nåla, nøler jeg ikke med og stikke med noe annet. Selvforsvar kalles det. 😡

Skrevet
Elidaa skrev (1 time siden):

Wow..! Ta livet ditt? Isteden for en vaksinesprøyte? Det var alvor..hvorfor så dramatisk!

Gjest rampenissen72
Skrevet

Jeg vil bare påpeke at man ikke er antivaxx selv om man er skeptisk til corona vaksina. 

Skrevet

I Norge har vi allerede hjemmel for tvungen vaksinering, Smittevernloven §3-8. Litt overraskende at Østerrike ikke har det samme.

• Liker 2
Gjest Pianobar
Skrevet
infectedsopp skrev (2 timer siden):

Men er det på serveringssteder og arrangementer mest smitte skjer? Eller er det andre steder? Dette er et oppriktig spørsmål jeg gjerne skulle visst svaret på

Skrevet
6 minutter siden, rampenissen72 said:

Jeg har selv tatt vaksina, to ganger. MEN jeg er 100% for valgfrihet og 100% imot coronapass. 

Ikke sant. Vaksinepass har jo absolutt ingenting for seg uansett. Det er ren idioti, enkelt og greit. Og det kommer til og med politikerne i Østerrike til å greie å forstå, men en kan virkelig klø seg litt i hodet når voksne, folkevalgte mennesker ikke har forstått sånt allerede.

Få ting fremstår vel mer tåpelig enn vaksinepass når man kan ha mer smitte blant vaksinerte enn uvaksinerte i seks av åtte aldersgrupper:

• Liker 14
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets regler og svar til dette.

Vintermorgen, mod

• Opprett ny...