Gå til innhold

Har du et matlager i tilfelle krise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Godmorgen Norge der dette er tema...har jo litt i fryser og skap,men kunne sikkert holdt bare i en mnd. Har du dette?

Anonymkode: 5acd2...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Vann også. For mer enn de anbefalte 3 dagene fordi jeg ikke har noen tillit til beredskapen her til lands. 

Anonymkode: 22623...9b6

• Liker 2
Skrevet

Vi har mat i fryser. Og også noe I kjølerommet, boksmat 

Men går strømmen i krise så vil jo ikke maten i fryseren holde seg i mange dager.

• Liker 2
Skrevet

Fryser er fint men hva gjør du hvis strømmen ryker? Jeg har primus som går på gass fordi jeg liker å være i skogen. 

Skrevet

Nei, ikke noe utover det "alle" har. 

• Liker 1
Skrevet

Ja. Har også bensinaggregat i tilfelle strømbrudd. Kjøpt inn av andre grunner, men er greit å ha for beredskap også 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Vann også. For mer enn de anbefalte 3 dagene fordi jeg ikke har noen tillit til beredskapen her til lands. 

Vann finner man jo i elver...

Skrevet

Ja, det har jeg. Har en eske på loftet med knekkebrød, havregryn, div hermetikk, nøtter, kjeks, dopapir og vann.

Anonymkode: 5eece...bb5

Skrevet

Har alltids litt tørrvarer ekstra i skapet. Vann har jeg nok av selv da jeg jeg har egen brønn. 

Anonymkode: dab74...8d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foreslår at du retter det nyttige innspillet til myndighetene som anbefaler at man har vann, de trenger nok din ekspertise!

• Liker 7
Skrevet

Pr nå fyrer jeg med pellets men ovnen trenger strøm. Og har da i tillegg gass ovn, siden i perioder går strømmen i lange tider

Anonymkode: dab74...8d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja fett for oss som bor i utløpet av Glomma 😂

Anonymkode: 7fb7f...2bf

Skrevet

Vi har alltid et lager med tørrvarer uansett. Kunne sikkert levd i en mnd ihvertfall uten å kjøpe noe. (Selv om utvalget hadde blitt magert på slutten) 

Vann har vi i brønn på utsiden av huset, så det gidder jeg ikke å spare på. Hvis vi ikke kan gå ut for å hente vann, har vi større problemer enn at vi ikke har vannlager inne.

Vi er en familie på fem. 

Skrevet

Nei. Jeg prepper for zombieapocalypse, da gjelder det å pakke lett og komme seg ut av byen.

Anonymkode: 32f86...378

• Liker 2
Skrevet

Alle som skal drikke vann fra elver og brønner: Vi får håpe det ikke kommer en ny kjernekraftulykke med radioaktivt nedfall, da. :filer: 

Anonymkode: 197bb...a5d

• Liker 6
Skrevet

Har lager av tørrvarer, havregryn, knekkebrød, saft, juice,vann. Også boksmat. Lager av telys, fyrstikker, batterier, ved, stormkjøkken etc. Kjekt å ha litt egen beredskap. Har også lager av dopapir, tørkepapir og våtservietter slik at man kan opprettholde litt hygiene. 

Skrevet

Har tre flasker vann stående. Er jo ikke nok da. 

Har ikke et lager, men har alltid mel, sukker, havre, kikerter/bønner, hakkete tomater, knekkebrød, makrell i tomat. Ellers har jeg jo som regel litt grønnsaker, frukt, kjøtt, matvarer i frysen (om den ikke ryker). Har også stormkjøkken. 

Har også solcellelader, telys, lightere, ved, diverse medisin.

Anonymkode: 2136f...199

Skrevet

Ja, selvfølgelig har vi det. Både tørrvarer, hermetikk, vann osv. 

Anonymkode: c2653...415

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alle som skal drikke vann fra elver og brønner: Vi får håpe det ikke kommer en ny kjernekraftulykke med radioaktivt nedfall, da. :filer: 

Anonymkode: 197bb...a5d

Nå vil jo nødvendigvis vannet komme fra et sted uansett. Lageret rekker neppe særlig lenge.

• Liker 1
Skrevet

Har litt forskjellig. Om strømmen går kan jeg spise havregryn med soyamelk, den må ikke holdes kald. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...