AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Vurderer sånn frem og tilbake....det er en så stor overgang og jeg er redd for å se gammel ut. Samtidig tenker jeg at det har mye med personlighet å gjør, hvordan man kler seg, sminker seg...hvilke farger man bruker osv. Det er jo ikke så fint med etterveksten som viser på mange damer heller. Hadde vært nydelig å slippe å farge håret. Har mørkebrunt hår, så det vil jo vises godt i perioden frem til jeg blir grå. Har noen striper i, likevel kommer etterveksten godt frem. Er du fornøyd? Vil gjerne høre andres erfaringer. Anonymkode: a0a70...0b3
Pinkee Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Jeg er mer fornøyd med grått, enn ettervekst. Er flere år siden jeg farget sist, og jeg ser så mye bedre ut. Det mange glemmer er at alt annet også skifter farge, hud, øyenbryn osv, så enten må man sminke hele tiden, ellers blir man faktisk seende enda eldre ut.
by Bente Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vurderer sånn frem og tilbake....det er en så stor overgang og jeg er redd for å se gammel ut. Samtidig tenker jeg at det har mye med personlighet å gjør, hvordan man kler seg, sminker seg...hvilke farger man bruker osv. Det er jo ikke så fint med etterveksten som viser på mange damer heller. Hadde vært nydelig å slippe å farge håret. Har mørkebrunt hår, så det vil jo vises godt i perioden frem til jeg blir grå. Har noen striper i, likevel kommer etterveksten godt frem. Er du fornøyd? Vil gjerne høre andres erfaringer. Anonymkode: a0a70...0b3 Heia💗 Jeg er ikke blitt grå, men har god erfaring med kunder gjennom mine 25år som frisør💖 Min erfaring er at det kan bli for stor overgang å gå direkte fra mørkt og over til det naturlige. Jeg har god erfaring med å erstatte permanent hårfarge med glansvask/minicolor. Da vil man ikke oppnå lik kontrast på ettervekst, men samtidig dempe ned det grå slik at det ikke blir like fremtredende💖 Man kan da starte med en like mørk farge, og gradvis gå lysere på glansvask💗 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Pinkee skrev (26 minutter siden): Jeg er mer fornøyd med grått, enn ettervekst. Er flere år siden jeg farget sist, og jeg ser så mye bedre ut. Det mange glemmer er at alt annet også skifter farge, hud, øyenbryn osv, så enten må man sminke hele tiden, ellers blir man faktisk seende enda eldre ut. Føler du at du må sminke deg mer etter du fikk grått hår? Anonymkode: a0a70...0b3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 by Bente skrev (6 minutter siden): Heia💗 Jeg er ikke blitt grå, men har god erfaring med kunder gjennom mine 25år som frisør💖 Min erfaring er at det kan bli for stor overgang å gå direkte fra mørkt og over til det naturlige. Jeg har god erfaring med å erstatte permanent hårfarge med glansvask/minicolor. Da vil man ikke oppnå lik kontrast på ettervekst, men samtidig dempe ned det grå slik at det ikke blir like fremtredende💖 Man kan da starte med en like mørk farge, og gradvis gå lysere på glansvask💗 Takk for svar og råd. Føler ikke min frisør forstår dette...og hvordan skal jeg være trygg på at det blir gjort riktig om jeg bytter frisør. Jeg farger etterveksten og bare to uker etterpå vises det. Da bruker jeg en spray....til neste farging...Ser igrunnen for meg at jeg blir fin med grått og gler meg til den dagen jeg slipper å farge hår....er bare prosessen frem til det som er utfordrende. ts Anonymkode: a0a70...0b3
Pinkee Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler du at du må sminke deg mer etter du fikk grått hår? Anonymkode: a0a70...0b3 Nei, motsatt. Nå har jeg naturlig hårfarge, og den passer til resten av meg. Derfor trenger jeg ikke sminke/ så mye, som hvis jeg hadde farget håret.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Jeg har en del grått, ja kanskje mest grått etterhvert. Jeg farger det brunt, i en litt lysere nyanse enn min opprinnelige. Har man et flott og kraftig som ikke bruser seg kan det være fint også med grått hår. På de aller fleste krever et grått hår mer stell enn et farget hår, synes jeg. Med halvlangt lysebrunt hår holder det stort sett med vanlig vask og jeg ser ganske stelt ut. Farger brynene også, men ganske diskret, ikke sånne voldsomme bryn som mange av de helt unge har. Anonymkode: f5e33...cab 1
Norlevo Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 Selvfølgelig skulle jeg ønske jeg ikke var så grå som jeg er, men er lettet og fornøyd med å ha sluttet å farge håret hver mnd. Det var dyrt og 2 uker etterpå ny ettervekst som jeg synes så ille ut. Jeg bare slutta å farge håret. Det gikk greit. Godt hjulpet av hjemmekontor og lue på vinteren 😂 jeg har fått flere komplimenter for hårfargen så føler den passer til meg 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 Mine grå hår er nå like lange som resten av det ikke grå, og ser ut som stripet hår. Får stadig høre at det er pent. Lar håret være litt "viltert", og tror det veier opp for det "gamle". Anonymkode: ecb31...22f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mine grå hår er nå like lange som resten av det ikke grå, og ser ut som stripet hår. Får stadig høre at det er pent. Lar håret være litt "viltert", og tror det veier opp for det "gamle". Anonymkode: ecb31...22f Ja, hele grå striper er fint :). Litt vanskelig å oppnå når man først har farget alt. Anonymkode: f5e33...cab
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 Jeg elsker mitt grå hår. Noen ganger tar jeg en lys glansvask i det bare for å få litt ekstra skinn og en gylden tone. Grått hår ser gjerne litt mattere ut. Jeg var mellomblond før jeg ble grå, da. Mørk farge mot et rynkete ansikt forsterker rynkene og skyggene i ansiktet. Du kan prøve selv å ta et sort skjerf opp mot ansiktet versus et helt lyst. Blir enorm forskjell. Anonymkode: d392f...21d 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Jeg har ikke fryktelig mange grå hår, men et og annet, and more is coming! Har valgt å helbleke det og legge i en lys farge, istedetfor det mørke jeg hadde før, da syntes ikke det grå så lett.. Det er gjort hos frisør selvsagt 😳 men hos en dyktig lærling slik at det ikke ble så dyrt. Også bruker jeg en toner fra Revlon en gang i mnd for å holde på fargen lengst mulig. Den har jeg i ca 5-10 min. Syntes ikke det er så mye jobb 😊 Anonymkode: 4df3d...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 Jeg har opprinnelig mørkt brunt hår, men det grå blir mer og mer tydelig. Jeg er begynt å stripe håret. Litt og litt annenhver måned, samtidig som jeg farger etterveksten lys brun. Det er min plan for å gradvis gå over til grått den dagen jeg er klar for det. Men jeg tror det blir en del år til. Er 50 nå. Anonymkode: 0b320...534
Gjest Villfisker Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 Nå er det enda lenge til jeg får grå hår, men den dagen det kommer, skal jeg ikke gjøre en dritt. Holder å være ren og stelt for meg
AprilLudgate Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har ikke fryktelig mange grå hår, men et og annet, and more is coming! Har valgt å helbleke det og legge i en lys farge, istedetfor det mørke jeg hadde før, da syntes ikke det grå så lett.. Det er gjort hos frisør selvsagt 😳 men hos en dyktig lærling slik at det ikke ble så dyrt. Også bruker jeg en toner fra Revlon en gang i mnd for å holde på fargen lengst mulig. Den har jeg i ca 5-10 min. Syntes ikke det er så mye jobb 😊 Anonymkode: 4df3d...5ca Vet ikke om det er bilde av deg, men det er jo ikke i nærheten av grånende. Basen er jo farget - med striper i tillegg. Veldig fint, men grånende/grått hår vil få en like synlig grå ettervekst av dette som med en mørkere farge. Det noen gjør er jo å legge lowlights og highlights i naturlig hår - slik som ditt. Men da er det grå langt mer synlig, og det krever like mye vedlikehold. Litt sånn Jennifer Aniston liksom. Men til TS: Jeg er ikke helgrå, men mer der at min varme mørkblonde farge er begynt å bli mattere fordi økende mengde grå hår. Så nå med naturlig føler jeg meg feil tone, jeg passer ikke kalde farger. Tror nok jeg farger en god stund til, rett og slett fordi jeg nå må tilføre varmen som forsvinner mer gradvis. Ligger naturlig mellom 7-6 på skalaen og holder meg der med kjemisk farge og. Hadde jeg passet kalde farger hadde jeg kanskje tatt mini balayage i naturlig hår tror jeg. Naboen som er grå har åpenbart farget i sølv, og det er superfint. Men hun passer godt kaldt.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 Fløff skrev (13 timer siden): Vet ikke om det er bilde av deg, men det er jo ikke i nærheten av grånende. Basen er jo farget - med striper i tillegg. Veldig fint, men grånende/grått hår vil få en like synlig grå ettervekst av dette som med en mørkere farge. Det noen gjør er jo å legge lowlights og highlights i naturlig hår - slik som ditt. Men da er det grå langt mer synlig, og det krever like mye vedlikehold. Litt sånn Jennifer Aniston liksom. Men til TS: Jeg er ikke helgrå, men mer der at min varme mørkblonde farge er begynt å bli mattere fordi økende mengde grå hår. Så nå med naturlig føler jeg meg feil tone, jeg passer ikke kalde farger. Tror nok jeg farger en god stund til, rett og slett fordi jeg nå må tilføre varmen som forsvinner mer gradvis. Ligger naturlig mellom 7-6 på skalaen og holder meg der med kjemisk farge og. Hadde jeg passet kalde farger hadde jeg kanskje tatt mini balayage i naturlig hår tror jeg. Naboen som er grå har åpenbart farget i sølv, og det er superfint. Men hun passer godt kaldt. Hei og takk for svar Interessant det du skriver om varme og kalde farger....aner jo ikke hva jeg kler. Men tror nok at jeg ikke kler kalde farger. Er dette noe man bør vite...) hehe. Syns uansett det blir så "hardt" mot ansiktet , spesielt i panne og tinningen, no er det delvis grått der og jeg syns det blir fint mot huda mi. Men spørsmålet er hvordan det blir når alt blir grått.Striper du det? ts Anonymkode: a0a70...0b3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har opprinnelig mørkt brunt hår, men det grå blir mer og mer tydelig. Jeg er begynt å stripe håret. Litt og litt annenhver måned, samtidig som jeg farger etterveksten lys brun. Det er min plan for å gradvis gå over til grått den dagen jeg er klar for det. Men jeg tror det blir en del år til. Er 50 nå. Anonymkode: 0b320...534 takk for svar hvilken farge på stripene? ts Anonymkode: a0a70...0b3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #18 Skrevet 20. november 2021 Fløff skrev (13 timer siden): Vet ikke om det er bilde av deg, men det er jo ikke i nærheten av grånende. Basen er jo farget - med striper i tillegg. Veldig fint, men grånende/grått hår vil få en like synlig grå ettervekst av dette som med en mørkere farge. Det noen gjør er jo å legge lowlights og highlights i naturlig hår - slik som ditt. Men da er det grå langt mer synlig, og det krever like mye vedlikehold. Litt sånn Jennifer Aniston liksom. Men til TS: Jeg er ikke helgrå, men mer der at min varme mørkblonde farge er begynt å bli mattere fordi økende mengde grå hår. Så nå med naturlig føler jeg meg feil tone, jeg passer ikke kalde farger. Tror nok jeg farger en god stund til, rett og slett fordi jeg nå må tilføre varmen som forsvinner mer gradvis. Ligger naturlig mellom 7-6 på skalaen og holder meg der med kjemisk farge og. Hadde jeg passet kalde farger hadde jeg kanskje tatt mini balayage i naturlig hår tror jeg. Naboen som er grå har åpenbart farget i sølv, og det er superfint. Men hun passer godt kaldt. Det er meg, og joda, når jeg ikke tar etterveksten så dukker de grå/hvite opp, veldig synlig spesielt under lysrør på jobb 😒 så etterveksten må tas innimellom, men ikke fullt så ofte når jeg toner det jevnlig. Anonymkode: 4df3d...5ca
AprilLudgate Skrevet 20. november 2021 #19 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hei og takk for svar Interessant det du skriver om varme og kalde farger....aner jo ikke hva jeg kler. Men tror nok at jeg ikke kler kalde farger. Er dette noe man bør vite...) hehe. Syns uansett det blir så "hardt" mot ansiktet , spesielt i panne og tinningen, no er det delvis grått der og jeg syns det blir fint mot huda mi. Men spørsmålet er hvordan det blir når alt blir grått.Striper du det? ts Anonymkode: a0a70...0b3 Jeg har stripet det tidligere, men synes det blir for lyst over tid. Jeg passer ikke å være blond. Men man kan jo som hun under her sier tone innimellom kanskje. Det ville bare funket på stripene hos meg, prøvde toner på naturlig hår og det påvirket ikke noe som helst på de grå. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er meg, og joda, når jeg ikke tar etterveksten så dukker de grå/hvite opp, veldig synlig spesielt under lysrør på jobb 😒 så etterveksten må tas innimellom, men ikke fullt så ofte når jeg toner det jevnlig. Anonymkode: 4df3d...5ca Ah, ok....hvilken toning bruker du da? Og hvor ofte? Synes det var superfint, så jeg vurderer noe liknende etterhvert når jeg blir mer grå i håret og ikke orker mer farging. Synes ettervekst generelt tar 2 sekunder å vises - lettere med striper og naturlig ettervekst/litt toning.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #20 Skrevet 20. november 2021 Fløff skrev (10 timer siden): Jeg har stripet det tidligere, men synes det blir for lyst over tid. Jeg passer ikke å være blond. Men man kan jo som hun under her sier tone innimellom kanskje. Det ville bare funket på stripene hos meg, prøvde toner på naturlig hår og det påvirket ikke noe som helst på de grå. Ah, ok....hvilken toning bruker du da? Og hvor ofte? Synes det var superfint, så jeg vurderer noe liknende etterhvert når jeg blir mer grå i håret og ikke orker mer farging. Synes ettervekst generelt tar 2 sekunder å vises - lettere med striper og naturlig ettervekst/litt toning. Har som sagt begynt med mange mange striper i det, men da farget en sånn fake ettervekst som ble altfor mørk og ettervekst og det gråe ble altfor synlig.. Nå stripet det mer også la jeg inn en farge som er lik min naturlig i bunn og underhåret. Så toner jeg det med relvon lys beige hver 3 uke kanskje. Da sjamponerer jeg håret, håndkletørker det og tar i toner (omtrent som en balsam bare at jeg bruker den i hele håret..), lar det sitte i mellom 10-15 min og avslutter med balsam. Da holder etterveksten nokså lenge, men må jo ta den også innimellom for toneren dekker ikke 100% det grå, men nok til at det ser naturlig ut og at jeg ikke ser gammel ut 😵 jeg er straks 35 år så jeg vet de blir å komme litt og litt nå... Hjelper ikke med små unger og mange våkennetter.. Anonymkode: 4df3d...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå