AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Må man bestille time, og hvor lenge i forveien? Anonymkode: 6a59f...92c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 venus24 skrev (1 time siden): Her har du en oversikt. og prosedyren om man skal gifte seg i et annet land? effektivt og raskt, blir man godkjent rett etterpå som ektefolk? og blir vel annen prosedyre til med skatteetaten da? Anonymkode: 6a59f...92c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Hvis du vil ha det raskt og effektivt så gifter du deg i Norge Fyll ut prøvingsattest og få vitner til fylle ut sin del kjapt elektronisk. Så lenge det ikke er noe spesielt så blir den godkjent veldig raskt. Også er det bare å bestille tidspunkt på rådhuset, man kan få veldig raskt tid hvis man gifter seg på hverdag. Jeg er ikke religiøs så vet ikke hvordan kirkene funker, men en grei prest vil sikkert også kunne vie dere kjapt om dere ikke er kresen på dag Også er det bare å invitere til fest eller middag om man ønsker å feire det. Anonymkode: f6eaf...f66 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du vil ha det raskt og effektivt så gifter du deg i Norge Fyll ut prøvingsattest og få vitner til fylle ut sin del kjapt elektronisk. Så lenge det ikke er noe spesielt så blir den godkjent veldig raskt. Også er det bare å bestille tidspunkt på rådhuset, man kan få veldig raskt tid hvis man gifter seg på hverdag. Jeg er ikke religiøs så vet ikke hvordan kirkene funker, men en grei prest vil sikkert også kunne vie dere kjapt om dere ikke er kresen på dag Også er det bare å invitere til fest eller middag om man ønsker å feire det. Anonymkode: f6eaf...f66 Dette hørtes veldig effektivt ut. Prøvingsattest er det det skatteetaten opererer med? Anonymkode: 6a59f...92c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dette hørtes veldig effektivt ut. Prøvingsattest er det det skatteetaten opererer med? Anonymkode: 6a59f...92c Ja, det kan dere fylle inn med en gang her: https://www.skatteetaten.no/skjema/provingsattest/ Den er gyldig i 4 mnd fremover. Anonymkode: f6eaf...f66 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #7 Skrevet 24. november 2021 Vi giftet oss 6 uker etter frieri. Kunne sikkert rukket alt på 4 uker, men enklest å ha litt tid mellom papirmøla og booking av lokale/musikkanter osv. Anonymkode: c03f1...ebe
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 12.09): Ja, det kan dere fylle inn med en gang her: https://www.skatteetaten.no/skjema/provingsattest/ Den er gyldig i 4 mnd fremover. Anonymkode: f6eaf...f66 hva om ene part er fra et annet land? Sklir det igjennom at det blir like effektivt? Anonymkode: 6a59f...92c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #9 Skrevet 24. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: hva om ene part er fra et annet land? Sklir det igjennom at det blir like effektivt? Anonymkode: 6a59f...92c Det spørs på hva du mener med "fra annet land". Man kan fint komme fra annet land men ga norsk personnummer. https://www.skatteetaten.no/skjema/provingsattest/ Tjenesten kan brukes når: dere gifter dere etter norsk rett (ikke utenlandsk rett) begge har norsk personnummer eller d-nummer begge kan logge inn med BankID, BankID på mobil, Buypass eller Commfides Anonymkode: f6eaf...f66
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det spørs på hva du mener med "fra annet land". Man kan fint komme fra annet land men ga norsk personnummer. https://www.skatteetaten.no/skjema/provingsattest/ Tjenesten kan brukes når: dere gifter dere etter norsk rett (ikke utenlandsk rett) begge har norsk personnummer eller d-nummer begge kan logge inn med BankID, BankID på mobil, Buypass eller Commfides Anonymkode: f6eaf...f66 så det betyr man lettere kan gifte seg i et annet land? siden ene part ikke har norsk personnummer. Anonymkode: 6a59f...92c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 Vi skal gifte oss i smug snart, pga alvorlig sykdom. Skal ha en venninne som er jurist og har vigselsrett til å gjøre det hjemme hos oss. I min kommune har ordføreren vigselsrett også. Så blir festen til våren, om alt går bra 💕 Anonymkode: f5f0c...47a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 Vi giftet oss en uke etter vi søkte prøvingsattest. Siden vi ikke har vært gift før eller har barn gikk alt elektronisk og papirene var ordnet på under ett døgn. Det som tok lengst tid, var å vente på at forloveren til mannen fikk logget seg inn på altinn og signert. Anonymkode: 34beb...70c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: så det betyr man lettere kan gifte seg i et annet land? siden ene part ikke har norsk personnummer. Anonymkode: 6a59f...92c Nei, jeg vil ikke tro de er lettere i et annet land, så lenge du er norsk statsborger. Du får sjekke ut vegas eller noe 27 minutter siden, AnonymBruker said: Vi skal gifte oss i smug snart, pga alvorlig sykdom. Skal ha en venninne som er jurist og har vigselsrett til å gjøre det hjemme hos oss. I min kommune har ordføreren vigselsrett også. Så blir festen til våren, om alt går bra 💕 Anonymkode: f5f0c...47a Alle ordførere har vigselsrett Anonymkode: f6eaf...f66
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg vil ikke tro de er lettere i et annet land, så lenge du er norsk statsborger. Du får sjekke ut vegas eller noe Men det du sier at man kan ikke gifte seg om begge ikke har bankid eller d-nummer i Norge? Så hvordan har andre gjort det før meg egentlig? Anonymkode: 6a59f...92c
Million Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 10.00): og prosedyren om man skal gifte seg i et annet land? effektivt og raskt, blir man godkjent rett etterpå som ektefolk? og blir vel annen prosedyre til med skatteetaten da? Anonymkode: 6a59f...92c Hvis du gifter deg på en norsk ambassade i utlandet, blir giftermålet registrert i Norge. Uten at du trenger å gjøre noe. Det gjorde jeg da jeg giftet meg. Bestilte tid for vielsen ca 5 måneder i forkant. Da var det mye bortbestilt allerede, så det er populært å gifte seg på norske ambassader. Sjømannskirken på Gran Canaria er også populær for norske folk å gifte seg i. Det finnes visst en sjømannskirke i New York også. Les her for eksempel: https://www.sjomannskirken.no/kirke/new-york/vaare-tjenester/bryllup-i-new-york/
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 Million skrev (8 minutter siden): Hvis du gifter deg på en norsk ambassade i utlandet, blir giftermålet registrert i Norge. Uten at du trenger å gjøre noe. Det gjorde jeg da jeg giftet meg. Bestilte tid for vielsen ca 5 måneder i forkant. Da var det mye bortbestilt allerede, så det er populært å gifte seg på norske ambassader. Sjømannskirken på Gran Canaria er også populær for norske folk å gifte seg i. Det finnes visst en sjømannskirke i New York også. Les her for eksempel: https://www.sjomannskirken.no/kirke/new-york/vaare-tjenester/bryllup-i-new-york/ takk! Denne virker aktuell. Dette liker jeg. Anonymkode: 6a59f...92c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Men det du sier at man kan ikke gifte seg om begge ikke har bankid eller d-nummer i Norge? Så hvordan har andre gjort det før meg egentlig? Anonymkode: 6a59f...92c Nei, det er ikke det jeg sier, selvfølgelig kan dere gifte dere! 😆Du kan bare ikke søke prøvingsattest elektronisk på skatteetaten siden da må man logge inn med BankID. Du må søke manuelt og det tar naturligvis lenger tid. Anonymkode: f6eaf...f66 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: takk! Denne virker aktuell. Dette liker jeg. Anonymkode: 6a59f...92c Du må uansett ha godkjent prøvingsattest, så begynn der. Anonymkode: f6eaf...f66 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #19 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke det jeg sier, selvfølgelig kan dere gifte dere! 😆Du kan bare ikke søke prøvingsattest elektronisk på skatteetaten siden da må man logge inn med BankID. Du må søke manuelt og det tar naturligvis lenger tid. Anonymkode: f6eaf...f66 altså oppsøke fysisk ett skattekontor? og skrive med kulepenn med blokkbokstaver? Anonymkode: 6a59f...92c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #20 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må uansett ha godkjent prøvingsattest, så begynn der. Anonymkode: f6eaf...f66 Før jeg reiser til utlandet? Anonymkode: 6a59f...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå