Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/norge/mdgs-_havarirapport__-vi-ble-for-krasse-1.15735450

Det mangler ikke med adjektiver gitt. Krasse, kompromissløse, umodne og ensporede. Slik mener Miljøpartiet De Grønne selv at de framsto i valgkampen.

Dette har blitt sagt gjennom hele valgkampen, men de skjønte det ikke selv før nå? De skadet sin sak med sin fremgangsmåte - trangsyn og arroganse. Artikkelen er en underholdende lesing. Norge var utvilsomt heldige at MDG saboterte for seg selv. Men har de skjønt at man ikke kan oppføre seg på denne måten og vinne tillit hos velgerne? Har de skjønt nå at kritikken som haglet mot dem var berettiget?

Det blir spennende å se hvordan de gjør det fremover, men min personlig mening er at Norge er best tjent med MDG under sperregrensen.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Drizzt said:

Dette har blitt sagt gjennom hele valgkampen, men de skjønte det ikke selv før nå?

Bedre sent enn aldri.

• Liker 2
Skrevet

De var bare MDG, hater alt og alle og vil gjøre livet mest mulig jævelig for flest mulig, slik at de kan sole seg i egen selvforherligelse. Eller noe sånt.

• Liker 6
Skrevet
Centimeteren skrev (5 timer siden):

Bedre sent enn aldri.

Jeg er usikker på om dette uttrykket kan brukes i dette tilfelle.

Skrevet

Jøss…MDGere som tar sjølkritikk!?🤯

Den så jeg ikke komme🤯

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hørt om valgløfter, men i år var det nærmest valgtrusler fra den kanten. Tror det bare vil bli vanskeligere og vanskeligere for MDG å høste stemmer fremover, spesielt når strømpriser går opp etter nyttår.

• Liker 8
Skrevet
Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Jeg har hørt om valgløfter, men i år var det nærmest valgtrusler fra den kanten. Tror det bare vil bli vanskeligere og vanskeligere for MDG å høste stemmer fremover, spesielt når strømpriser går opp etter nyttår.

Jepp etterhvert som det går opp for folk hva politikken deres betyr i praksis, og hvor lite de bryr seg om mennesker, vil nok støtten deres gå ned mot null blant alle unntatt førstegangsvelgere og Løkkafolk.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er veldig spent på hvordan MDG gjør det ved neste kommunevalg, spesielt i Oslo.

Mitt inntrykk er at de vil innføre det 'grønne skiftet' veldig fort, mens andre partier ønsker mer en kontrollert overgang - en nedtrapping av f.eks bruk og utvinning av fossilt brensel. 

Tror de fleste vet at en overgang til dette grønne skiftet alle prater om vil koste oss vanlige folk dyrt fremover, men om det går så raskt som MDG ønsker så vil denne kostnaden komme veldig plutselig på, tror jeg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Ost skrev (7 timer siden):

Jeg er veldig spent på hvordan MDG gjør det ved neste kommunevalg, spesielt i Oslo.

Mitt inntrykk er at de vil innføre det 'grønne skiftet' veldig fort, mens andre partier ønsker mer en kontrollert overgang - en nedtrapping av f.eks bruk og utvinning av fossilt brensel. 

Tror de fleste vet at en overgang til dette grønne skiftet alle prater om vil koste oss vanlige folk dyrt fremover, men om det går så raskt som MDG ønsker så vil denne kostnaden komme veldig plutselig på, tror jeg. 

Vi har ikke tid, vet du. Lille Norge (Oslo) skal redde hele verden. De snakket aldri om prisen og om hva det vil koste hver av oss. De kan ikke se det store bildet og nyansene, de kan ikke forutse konsekvensene. 

Haha, jeg lo litt av ''valgtrusler'' som ble skrevet over. Jeg synes det var et veldig treffende ord som passer utmerket til holdningene fra MDG og hvordan de kjører over folk og økonomi som om de sitter i stridsvogn.

Endret av Drizzt
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tror det er krassheten folk stemmer på dem for. Jeg tror de som stemmer MDG er slike demonstrerende, krisemaksimerende, sinte folk. De hiver seg på krisemaksimering og haste retorikk. Tror ikke MDG hadde fått særlig med stemmer om det ikke var for den krasse retorikken. 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (5 timer siden):

Vi har ikke tid, vet du. Lille Norge (Oslo) skal redde hele verden. De snakket aldri om prisen og om hva det vil koste hver av oss. De kan ikke se det store bildet og nyansene, de kan ikke forutse konsekvensene. 

Haha, jeg lo litt av ''valgtrusler'' som ble skrevet over. Jeg synes det var et veldig treffende ord som passer utmerket til holdningene fra MDG og hvordan de kjører over folk og økonomi som om de sitter i stridsvogn.

Jepp godt sagt.

Det er grunner til at de fleste som stemmer MDG enten er ungdom (som ikke vet bedre), rikfolk (som ikke bryr seg om vanlige folk) eller mer eller mindre hjernevasket. Eller veldig naive.

• Liker 3
Skrevet
Madame Butterfly skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er krassheten folk stemmer på dem for. Jeg tror de som stemmer MDG er slike demonstrerende, krisemaksimerende, sinte folk. De hiver seg på krisemaksimering og haste retorikk. Tror ikke MDG hadde fått særlig med stemmer om det ikke var for den krasse retorikken. 

Ja MDG er det mest religiøse partiet i Norge på mange måter. Å markere ideologisk renhet og moralsk overlegenhet er veldig viktig for dem.

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, Entern said:

Jøss…MDGere som tar sjølkritikk!?🤯

Den så jeg ikke komme🤯

Tror nok det mer er anger over å ha avslørt sitt sanne ansikt en reell anger... 

• Liker 3
Skrevet
Tiuren skrev (Akkurat nå):

Tror nok det mer er anger over å ha avslørt sitt sanne ansikt en reell anger... 

Godt poeng du har der…

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...