Gå til innhold

Hvorfor finnes det ikke en norsk wikipediaartikkel om abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig at et ikke finnes en norsk wiki-side om abort. Heller ikke SNL har en artikler om abort. De har en om abortloven, men det er juss. Hvorfor er det ingen som har skrevet om abort på norsk? Er det for kontroversielt?

Anonymkode: b6575...4ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wikipedias side om abort: https://no.wikipedia.org/wiki/Abort

Store medisinske leksikon om abort: https://sml.snl.no/abort

Store medisinske leksikon er en integrert del av Store norske leksikon. Sånn jeg forstår det er førstnevnte adskilt fra sistnevnte som et eget medisinsk oppslagsverk, så abort dermed blir et tema som faller inn under Store medisinske leksikon, og ikke Store norske leksikon.

• Liker 1
Skrevet

Men for å svare på dette:

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det for kontroversielt?

Abort er ikke kontroversielt i Norge. Det er heldigvis stort flertall for abortloven, og de færreste ser på abort som noe tabu.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig at et ikke finnes en norsk wiki-side om abort. Heller ikke SNL har en artikler om abort. De har en om abortloven, men det er juss. Hvorfor er det ingen som har skrevet om abort på norsk? Er det for kontroversielt?

Jeg lurer veldig på hvordan du forhåndsundersøkte dette før du lagde tråden. Hvis du googler "abort" er wikipedia-artikkelen resultat nr. 6. Bruker du wikipedias (den norske) hovedside er det null problem å finne artikkelen om abort; du bare taster inn "abort" i søkefeltet.

Så HVORDAN klarte du å komme frem til konklusjonen om at det IKKE var en wikipedia-side om abort? 🤔 Jeg forstår oppriktig ikke.

Anonymkode: 30b12...420

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...