Gå til innhold

Barn 7 år som tisser seg ut bortimot hver natt, minirin hjelper ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en på straks 7,5 år, som fortsatt tisser seg ut nesten hver eneste natt. Nå har han gått på minirin i 1,5 mnd og det har absolutt null effekt. Han drikker ikke noe den siste timen før han legger seg. Han går på movicol for å hjelpe avføring slik at det ikke skal være noen årsak til nattevætingen. 

Tips?? 

Han gjør seg ikke så mye utav at han sover med bleie, men begynner tydelig å kjenne litt på det når han snakker om overnattinger og slikt. At han kan overnatte til den og den når han slutter med bleie om natten feks. 

Anonymkode: 39558...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd alarm? Hos oss fungerte den typen der selve trusa er en del av alarmen. Vi begynte også med minirin igjen (det hadde null effekt forrige gang vi prøvde), og om det var kombinasjonen av dette som fungerte vet jeg ikke men vår ble endelig tørr nå da han var 7,5 år. Har fortsatt med minirin for sikkerhets skyld, men som sagt vet jeg ikke om det egentlig fungerer. Pass også på at dere får riktig dose, vi fikk første skrevet ut halv dose uten at vi fikk vite det (120 vs 240).

Anonymkode: 915f5...97f

• Liker 2
Skrevet

Sønnen min tisset på seg på natta til han ble 10 år gammel. Ikke hver natt. Han brukte ikke bleie, hadde tisselaken under laken. Vi pleide å ta han på do midt på natta, så gikk det stortsett bra. Overnatting hos venner fungerte fint, foreldrene tok ham på do akkurat som vi pleide å gjøre. 

Han fikk ikke spise jordbær, ananas på kvelden. 

Dette ordnet seg av seg selv. Som jeg vet, er det arvelig. Faren hans opplevde det samme da han var liten. 

Anonymkode: 73d32...3f7

Skrevet

Jenta vår var 9 før det gikk over. Noen barn er bare sen på det. Hun er nå 13 og ingen problemer. Hold ut. 

Anonymkode: 46bd3...45d

Skrevet

Vår var også sengevæter til han var rundt 10 år. Ingenting hjalp, og han var helt komatøs, så umulig å få på do om kvelden/natta. Han brukte bleier i perioder der han gikk med på det, og ellers tisselaken. Brukte bleie på overnatting, nattbleiene for store barn var ganske nette, og han fikk aldri noen kommentarer på at noen la merke til det under pyjamasen. 

Anonymkode: c4b0d...db7

Skrevet

Det er ikke et lett råd å følge, men - ikke stress med det. Det går seg til. Det er bare de ytterst få som ikke vokser det av seg av seg selv.

Lykke til ❤️

Anonymkode: 0e541...275

Skrevet

Enurad

Anonymkode: 7484f...716

Skrevet

Har dere økt dosen fra minstedose minirin?

Mi måtte ha tredobbel dose før det hjalp. 

Anonymkode: 75689...2c4

Skrevet

Vår (gutt på samme alder) fikk behandling for UVI, da gikk det over. Hadde ikke andre symptomer på det.

Anonymkode: c7209...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...