AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Har klart å pådratt meg ett stort krav. Samtidig gikk jeg ned i inntekt å jeg klarte ikke å betale den summen kreditoren krevde. Det gikk videre til namsmannen, der dem kom fram til at det var ingenting å trekke av lønnen. Ble rådet til å søke gjeldsordning for da er jeg ferdig med kravet innen 5 år, slik det er nå vil jeg ha med meg kravet i graven.. Men når jeg uansett søker gjeldsordning vil jo der fortsatt ikke være mer å trekke? Eller er det andre satser man har å leve for når man har gjeldsordning? Anonymkode: b906f...725
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men når jeg uansett søker gjeldsordning vil jo der fortsatt ikke være mer å trekke? Eller er det andre satser man har å leve for når man har gjeldsordning? Anonymkode: b906f...725 Anbefaler å google gjeldsordning og å bruke i alle fall en halvtime på å lese grunnleggende info. Både politiet, nav, regjeringen, domstolene, statens innkrevingssentral m.fl. har nettsider hvor gjeldsordning er forklart. Anonymkode: dbe69...436
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Anbefaler å google gjeldsordning og å bruke i alle fall en halvtime på å lese grunnleggende info. Både politiet, nav, regjeringen, domstolene, statens innkrevingssentral m.fl. har nettsider hvor gjeldsordning er forklart. Anonymkode: dbe69...436 Ja, jeg har googla. Og man skal ha igjen til livsopphold. Men jeg forstår ikke hvordan gjelden min kan bli slettet om jeg inngår en gjeldsordning. Får jo ikke betalt ned gjelden på 5 år så lenge jeg skal ha igjen til livsopphold 🤷♂️ Anonymkode: b906f...725
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg har googla. Og man skal ha igjen til livsopphold. Men jeg forstår ikke hvordan gjelden min kan bli slettet om jeg inngår en gjeldsordning. Får jo ikke betalt ned gjelden på 5 år så lenge jeg skal ha igjen til livsopphold 🤷♂️ Anonymkode: b906f...725 Om du får innvilget gjeldsordning må du forholde deg til avtalene årene gjeldsordningen gjelder. Du vil beholde penger til livsopphold (fast sats), men alt du får av penger utenom skal betales på gjelden. Gjelden som eventuelt er igjen slettes. I tillegg må informere kreditorene hvis du får arv, gevinster og liknende av betydelig størrelse innen to år etter at gjeldsordningen er avsluttet. Kreditorene kan kreve at du betaler dem hele eller deler av beløpet. Jeg ville kontaktet NAV, de kan hjelpe med søking osv. Anonymkode: 975ad...b35
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, jeg har googla. Og man skal ha igjen til livsopphold. Men jeg forstår ikke hvordan gjelden min kan bli slettet om jeg inngår en gjeldsordning. Får jo ikke betalt ned gjelden på 5 år så lenge jeg skal ha igjen til livsopphold 🤷♂️ Anonymkode: b906f...725 Mange som har gjeldsordning betaler ingenting i løpet av de 5 årene, fordi de ikke har noe til overs utover livsopphold og boutgifter. Det er helt vanlig. Gjelden slettes like fullt etter 5 år. Men det forventes at du utnytter hele ditt inntektspotensiale. Anonymkode: 14293...1fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå