Gå til innhold

Prøvde å sjekke opp en mann jeg så i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så jeg en så deilig mann, helt min type som jeg aldri ser ellers nesten. Jeg hadde ikke pyntet meg og så ikke spesielt pen ut, jeg gikk med en pakke dorull i armene og tenkte først at dette her måtte jeg bare droppe for en tullete tanke. Men gikk bort å sa "duu unnskyld er du singel eller?" han sa bare nei og sånn gikk det :) Men jeg er veldig stolt av meg selv som turte! Etter han sa nei sa jeg bare okei, du får ta det som et kompliment! Også gikk jeg videre mens han litt lavt og satt ut sa bak meg  "jeg skal gjøre det". Det var veldig kult å utfordre meg selv på den måten og jeg ble ikke lei meg eller flau av at han sa nei. Litt flaut var det jo å gå bort å spørre men da har man hvertfall prøvd.

Var det et desperat move av meg syns dere? Jeg finner aldri noen jeg syns er min type så følte jeg bare måtte ta sjansen. Får ikke håpe han tenkte jeg var sprø 😛

Er det noen flere damer her som vil dele lignende historier enten med eller uten suksess? 

Anonymkode: 5808d...68f

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort det samme selv et par ganger, befriende og gøy 

• Liker 3
Skrevet

Tøft! 👏🏻👏🏻

• Liker 5
Skrevet

Det hadde jeg følt så ukomfortabelt 🙈 å bli sjekka opp sånn altså. Men kudos til det som tok avvisningen med verdighet. 

Anonymkode: 2dff5...2f8

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde jeg følt så ukomfortabelt 🙈 å bli sjekka opp sånn altså. Men kudos til det som tok avvisningen med verdighet. 

Anonymkode: 2dff5...2f8

De fleste syns det er hyggelig når det blir gjort på en respektabel måte som ts gjorde det, har blitt det selv og sitter igjen med en god følelse selv om ikke interessen har vært der. Men dårlig og ekkel følelse når de har respondert dårlig eller ikke har godtatt avvisningen

Anonymkode: 2c367...7b2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I dag så jeg en så deilig mann, helt min type som jeg aldri ser ellers nesten. Jeg hadde ikke pyntet meg og så ikke spesielt pen ut, jeg gikk med en pakke dorull i armene og tenkte først at dette her måtte jeg bare droppe for en tullete tanke. Men gikk bort å sa "duu unnskyld er du singel eller?" han sa bare nei og sånn gikk det :) Men jeg er veldig stolt av meg selv som turte! Etter han sa nei sa jeg bare okei, du får ta det som et kompliment! Også gikk jeg videre mens han litt lavt og satt ut sa bak meg  "jeg skal gjøre det". Det var veldig kult å utfordre meg selv på den måten og jeg ble ikke lei meg eller flau av at han sa nei. Litt flaut var det jo å gå bort å spørre men da har man hvertfall prøvd.

Var det et desperat move av meg syns dere? Jeg finner aldri noen jeg syns er min type så følte jeg bare måtte ta sjansen. Får ikke håpe han tenkte jeg var sprø 😛

Er det noen flere damer her som vil dele lignende historier enten med eller uten suksess? 

Fy flate så herlig du er!!! Tenk om alle kvinner var som du🌹🤩

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kudos til deg. 👍

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste syns det er hyggelig når det blir gjort på en respektabel måte som ts gjorde det, har blitt det selv og sitter igjen med en god følelse selv om ikke interessen har vært der. Men dårlig og ekkel følelse når de har respondert dårlig eller ikke har godtatt avvisningen

Anonymkode: 2c367...7b2

Ja det falt meg ikke inn å være pressende eller ekkel sånn mange menn som prøver å sjekke meg/damer opp er. Foreksempel å gå bort å spørre hva han gjør, hvorfor han stod der, hva han skal, hvor han bor, du er kjekk da, hva skal du i helga osv og hele den ubehagelige greien der først og man bare prøver å kutte samtalen og vet at det snart kommer et sleezy spørsmål om å få nummeret mitt. 

Jeg syns selv at jeg gjorde det på en veldig hyggelig og jordnær måte og de aller fleste syns jo det er hyggelig med komplimenter så lenge den som gir komplimentet ikke forventer noe i retur. Jeg gikk bare smilende videre så han kunne hvertfall ikke føle seg redd eller truet på noen måte. Når menn har sjekket opp meg så gir de seg jo ikke, spør hvorfor jeg ikke vil gi nummeret, åh kom igjen da, er jeg så stygg eller, åja har du type men drit i han da osv.. 

Jeg syns selv det er skikkelig ubehagelig å bli sjekket opp på overnevnte måte men hadde jeg blitt sjekket opp som jeg sjekket opp i dag hadde jeg bare fått godt humør resten av dagen selvom jeg jeg ikke var interessert i vedkommende  :)Hele seansen tok kanskje ti sekunder bare 

Så får håpe det ikke var til bry for han! 

• Liker 4
Skrevet

Hilsen ts over :)

• Liker 1
Skrevet
miss summers skrev (37 minutter siden):

Tøft! 👏🏻👏🏻

Men om en mann gjør det er det seksuell trakassering..

Anonymkode: 1b3b3...bc4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kutt ut a

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fantastisk! Bra jobba, og modig gjort. Verden trenger flere som deg! 

Men ikke bli overrasket om mannen blir paff, satt ut og svarer helt rart. Det må du nesten tåle. For det er ikke normalt for han det som skjer. 

Ganske sikker på at han tok det utelukkende som et kompliment. Det går ikke an å misforstå det slik du gjorde det. Så kudos til deg, og kjør gjerne samme strategi en annen gang. Men et tips: Se etter ring på fingeren først. :) 

Anonymkode: e0112...8f8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, eller #metoo eller #villebaresnakkelitt. 

Derfor trenger menn at kvinner gjør det. For menn har sluttet, og menn tåler å bli snakket til av kvinner på den måten.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Syntes det var bra gjort :)

Det er et kompliment å bli sjekket opp. Uansett. Og er man opptatt så takk høfflig for henvendelsen, smil og ønsk vedkomne lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde selvtillit nok til det samme!

Fy søren så tøff du er TS!!! 👏👏👏

Skrevet

Caramba! Dette var skikkelige fantestreker. 

Jeg skal spørre en hot mann på kebabsk neste gang, DO VAERE MIN MANNEMANN? 

Anonymkode: 63b96...bfc

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, eller #metoo eller #villebaresnakkelitt. 

Derfor trenger menn at kvinner gjør det. For menn har sluttet, og menn tåler å bli snakket til av kvinner på den måten.

Ærlig talt ta å skjerp dere. Ingen har noen sinne påstått at det er seksuell trakassering at menn sjekker opp noen på måten som fortelles om her. Ts illustrerer til og med forskjellen på når hun har blitt sjekket opp av menn i siste kommentaren sin som jeg skal love dere at mange kvinner kjenner igjen fra samme opplevelser og hvis dere ikke forstår at det er en vesentlig forskjell i gjøremåtene her så er dere dumme. Tror heller dere bare velger å være blinde og vrange nå bare for å skape en klagemur om hvor synd det er på menn her i denne tråden også.  #villebaresnakkelitt handlet om menn som satt kvinner i en presset situasjon de ikke kunne komme seg vekk fra, konkret eksempel som dro igang hele hashtagen var å sette seg på bussetet ved siden av noen. Det er altfor nært intimsonen og man kommer seg ikke vekk så situasjonen kan føles truende og ubehagelig! Å gå bort til noen på en offentlig og åpen plass med god avstand og stille et hyggelig spørsmål og gå videre igjen etter ti sekunder kan ikke sammenlignes en bitteliten prosent engang med #metoo og #villebaresnakkelitt 

Men hvis dere seriøst ikke ser forskjellen og ikke skjønner hva som er seksuell trakassering og press og ikke så er det best dere lar være å sjekke ja. De mennene som sjekker på like respektfull måte som ts her er hvertfall ikke redd for å fortsette sjekkingen etter metoo for de vet hvor grensen går. Det burde dere også lære dere 👍

Endret av Kaur
  • Liker 5
Skrevet

Du skulle gitt han ditt tlf nummer :)

Skrevet
Kaur skrev (5 minutter siden):

Ærlig talt ta å skjerp dere. Ingen har noen sinne påstått at det er seksuell trakassering at menn sjekker opp noen på måten som fortelles om her. Ts illustrerer til og med forskjellen på når hun har blitt sjekket opp av menn i siste kommentaren sin som jeg skal love dere at mange kvinner kjenner igjen fra samme opplevelser og hvis dere ikke forstår at det er en vesentlig forskjell i gjøremåtene her så er dere dumme. Tror heller dere bare velger å være blinde og vrange nå bare for å skape en klagemur om hvor synd det er på menn her i denne tråden også.  #villebaresnakkelitt handlet om menn som satt kvinner i en presset situasjon de ikke kunne komme seg vekk fra, konkret eksempel som dro igang hele hashtagen var å sette seg på bussetet ved siden av noen. Det er altfor nært intimsonen og man kommer seg ikke vekk så situasjonen kan føles truende og ubehagelig! Å gå bort til noen på en offentlig og åpen plass med god avstand og stille et hyggelig spørsmål og gå videre igjen etter ti sekunder kan ikke sammenlignes en bitteliten prosent engang med #metoo og #villebaresnakkelitt 

Men hvis dere seriøst ikke ser forskjellen og ikke skjønner hva som er seksuell trakassering og press og ikke så er det best dere lar være å sjekke ja. De mennene som sjekker på like respektfull måte som ts her er hvertfall ikke redd for å fortsette sjekkingen etter metoo for de vet hvor grensen går. Det burde dere også lære dere 👍

Det handler ikke om seksuell trakassering! Vi vet vi ikke trakasserer. Men det handler om at det blir sett på som uønsket kontakt i et kvinnefellesskap som lett tyr til uthengning ved den minste anledning. Det handler om at menn må luske seg varsomt rundt fordi kjønnsdebatten har blitt så hinsides polarisert siste årene. 

Forstår du nå? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...