AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Noen som vet hvor mye man kan bruke kompresser? Det står minst to ganger om dagen for god effekt, men hva er maks? Lar dere de kun sitte på 1 time som anvist på pakken? jeg er desperat etter smertelindring. Det er sår, sprekker, blod, stråling i brystet konstant. Gråter hver gang hun må legges til brystet og det er utallige ganger om dagen. Anonymkode: ddeb4...285
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Jeg brukte de etter hver amming jeg, så ikke at det stod noe om hvor ofte de kunne brukes, det gikk greit her 🙈 de lindrer jo ekstremt godt 🥰 Anonymkode: 3f0b0...ebc
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen som vet hvor mye man kan bruke kompresser? Det står minst to ganger om dagen for god effekt, men hva er maks? Lar dere de kun sitte på 1 time som anvist på pakken? jeg er desperat etter smertelindring. Det er sår, sprekker, blod, stråling i brystet konstant. Gråter hver gang hun må legges til brystet og det er utallige ganger om dagen. Anonymkode: ddeb4...285 Hvis det ikke står begrensning så kan du gå ut i fra at du kan bruke det "så mye du vil", men det står vel også at du bør kontakte lege om ved vedvarende problem? Jeg lot det være på så lenge som mulig, men inntil 1 time (ble jo avbrutt tidligere av og til for ammingen), og så brukte jeg sånn gul tube med krem av noe slag etter hver eneste amming når jeg ikke brukte multimam'en. Anonymkode: 7f055...020
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Det er jo liksom ikke snakk om å bruke de flere ganger daglig i ukesvis, for meg var det verste over etter 2 uker mener jeg å huske, så hold ut, gjør det du må for å ha det best mulig. Anonymkode: 3f0b0...ebc
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 Kjøp ammeskjold fra medela! Fungerer veldig bra for å Skåne brystvortene. ❤️ Anonymkode: b090e...d55
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Jeg har latt det sitte på døgnet rundt i perioder, byttet ikke ved hver amming en gang, men fire ganger i døgnet ca. Kan også være lurt å benytte ammeskjold en periode, men få sjekket sugetaket. Det endret seg betraktelig når sugetaket her ble bedre og munnen litt større. I mellomtiden, multimam-kompresser og ammeskjold. Anonymkode: 3b503...a32 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 Jeg brukte de mye med nummer 2. Med nummer en hadde jeg hørt at man skulle la brystvortene lufttørke mest mulig, slet masse med sår og sprekker og forbanna vond amming. Med nummer 2 hadde jeg lest at man faktisk ikke skulle lufttørke ved sår og det hjalp faktisk å ikke gjøre det. Brukte multimam og den gule salven jeg ikke husker navnet på når jeg ikke hadde multimam. Sårene ble bedre mye raskere enn ved å lufttørke. Anonymkode: ee83e...f2e 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 Jeg har holdt på i 14 dager uten noe annet enn Purelan, men det lindrer ikke noe. Har ikke gjort stort for min del. Derfor prøver jeg nå kompresser. Fungerer ikke dette heller så blir det mme. sugetaket er elendig, men ingenting har hjulpet. Anonymkode: ddeb4...285
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har holdt på i 14 dager uten noe annet enn Purelan, men det lindrer ikke noe. Har ikke gjort stort for min del. Derfor prøver jeg nå kompresser. Fungerer ikke dette heller så blir det mme. sugetaket er elendig, men ingenting har hjulpet. Anonymkode: ddeb4...285 Er baby 14 dager gammel? Anonymkode: ee83e...f2e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Jeg hadde veldig god effekt av multi-mam når jeg bare brukte det nok. Brukte både kompresser og kremen. Merket ingen bedring med bare Purelan jeg heller, og absolutt ikke med lufttørking, men med multimam så fikk sårene grodd innenfra og ut, og det ble helt bra! Anonymkode: 48964...dfd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har holdt på i 14 dager uten noe annet enn Purelan, men det lindrer ikke noe. Har ikke gjort stort for min del. Derfor prøver jeg nå kompresser. Fungerer ikke dette heller så blir det mme. sugetaket er elendig, men ingenting har hjulpet. Anonymkode: ddeb4...285 Har du fått hjelp med sugetaket? Mye endret seg her rundt 3 uker. Hvis du har pumpe så kan du pumpe noen måltider for å avlaste brystene. Evt gi mme et måltid innimellom for en pause. Men bruk kompressene for det du trenger, ikke tenk over hvor ofte eller lenge. Jeg kjøpte flere bokser i starten, men flere står nå uåpnet da det plutselig bedret seg. Anonymkode: 3b503...a32 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har holdt på i 14 dager uten noe annet enn Purelan, men det lindrer ikke noe. Har ikke gjort stort for min del. Derfor prøver jeg nå kompresser. Fungerer ikke dette heller så blir det mme. sugetaket er elendig, men ingenting har hjulpet. Anonymkode: ddeb4...285 Har du prøvd å legge babyen langt nok opp når du ammer? Jeg ammet helt feil i starten, ungen «hang» på brystvorten og lå mer mot magen fremfor å ligge mot puppene. Anonymkode: b090e...d55
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Noen som vet hvor mye man kan bruke kompresser? Det står minst to ganger om dagen for god effekt, men hva er maks? Lar dere de kun sitte på 1 time som anvist på pakken? jeg er desperat etter smertelindring. Det er sår, sprekker, blod, stråling i brystet konstant. Gråter hver gang hun må legges til brystet og det er utallige ganger om dagen. Anonymkode: ddeb4...285 Lanolinsalve på tørre servietter! Ta en ert med salve på en brettet serviett på størrelse med mam kompress og legg over nippelen. Medela sin er fin. Nippelen skal ikke tørke etter hver amming, for da sprekker det opp igjen neste gang du ammer. Fikk det forklart på sykehuset sistgang, fikk masse god hjelp 💕 Også riktig sugetak, selvom det er ganske sjeldent man ikke får såre knopper uansett hvor mye man prøver. Det går over ❤️ Anonymkode: a428a...2bd
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 Kontakt Ammehjelpen! De tilbyr videokonsultasjoner. Min erfaring er at helsestasjonen er DRITTdårlig på amming, ammehjelpen er eksperter! Jeg ble anbefalt MME av helsesøster fordi sugetaket aldri ble bedre, og én times videokonsultasjon med en erfaren ammehjelper løste alt. Anonymkode: b1f3f...9df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå