Gå til innhold

Alkohol og syke barn.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tanuki skrev (5 minutter siden):

Tenker det kommer an på hvordan vinen påvirker dere. Jeg blir kjempesliten og uggen av rødvin, så aldri om jeg kunne ha drukket det når ungen var syk. et glass øl hadde gått fint, men igjen, ungen er syk, ville heller kost meg med en kopp te.

Men du kan jo ikke kjøre bil uansett hvordan du føler deg med alkohol i kroppen...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Teatrica said:

Men du kan jo ikke kjøre bil uansett hvordan du føler deg med alkohol i kroppen...

man kan ta taxi eller ambulanse. 

• Liker 3
Skrevet
Tanuki skrev (Akkurat nå):

Ambulanse skal nok litt til å få rekvirert - men selvfølgelig kan man betale for en taxi hvis det er så viktig å drikke 🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Helt enkelt, så greit. 

Anonymkode: a0d31...63b

• Liker 1
Skrevet
Silla123 skrev (19 minutter siden):

Nei. Hva om feberen tar helt av og dere må på legevakta? Så kan ingen kjøre siden dere drikker?

De kan sikkert ta taxi, men hva om det syke barnet trenger trøst, drikke, medisin, og ikke minst vurdering av tilstand.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Teatrica said:

Ambulanse skal nok litt til å få rekvirert - men selvfølgelig kan man betale for en taxi hvis det er så viktig å drikke 🙂

For all del, jeg skrev faktisk at jeg selv ikke hadde drukket i en slik situasjon. Om andre vurderer annerledes er opp til dem.  

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, Teatrica said:

For mange er en taxi enklere uansett. 

Å dele en hel flaske vin syns jeg er på kanten, men et glass hadde jeg nok tatt, gjorde det sist forrige helg da barnet hadde feber. Barnet ble mye bedre av paracet og jeg tenkte faktisk ikke over problemstillingen før jeg leste den på KG nå. 🙈 Men hadde det vært snakk om å åpne en hel flaske hadde jeg latt være. 

Anonymkode: 4a6f3...af2

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, Silla123 said:

Nei. Hva om feberen tar helt av og dere må på legevakta? Så kan ingen kjøre siden dere drikker?

Jeg har verken bil eller lappen, så hadde uansett måtte ringe etter taxi eller ambulanse om noe skjedde med sykt barn :) 

• Liker 4
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Forkjølet unge med nærmere 40 i feber. Temperaturen gikk ned ved Paracet og var ikke så høy ved leggetid. Hva tenker dere om foreldrene da deler en flaske vin etter ungen har lagt seg?

Anonymkode: fc3a1...e80

Jeg hadde ikke drukket med et såpass sykt barn i huset. Bare fordi om barnet trenger kos, oppmerksomhet, trøst.. handler om å være litt tilstede. ❤️ Alkoholen kan vente til en annen dag. 

• Liker 1
Skrevet

Folk her som skriver at de er veldig glad i et glass... Nei, du drikker ikke alkohol med sykt barn hjemme. Nei du drikker ikke alkohol med små barn som kan våkne. 

Når man må spørre på ett forum og ikke ser det selv, drikker man for mye. Jeg er vokst opp med en forelder som tok "et glass" i upassende settinger. Som aldri kunne hente meg noe sted. Som endret adferd, ikke mye men nok til at man merker det. Hvorfor må man drikke for å kose seg? For å slappe av? Jeg forstår faen ikke det. Jeg tar meg av og til et glass,eller en fest. Men ikke med unger i hus. 

• Liker 1
Skrevet

Hva om feberen øker i løpet av natten og går over i feberkramper ? Da er det nok gøy å ikke være kjørbar på grunn av alkohol. Det går nok drosje, men jeg vet ikke om legevakten synes det er så gøy med foreldre med alkohol i blodet.

Så spar den flasken med vin til barnet er frisk igjen, så dere edru kan observere barnet i løpet av natten.

Anonymkode: d8b89...467

• Liker 1
Skrevet

Ett glass kunne vært greit, men ikke mere, så man blir sløv eller ikke like tilstedet i hodet som ellers. Ang å ikke ta noe pga være kjørbar så finnes det mange uten bil eller lappen, som har barn. 

Anonymkode: 6d437...7b2

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (9 timer siden):

Ambulanse får du nok ikke. De er der for mer akutte ting en feber hos barn.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Ikke fordi jeg da ikke kan kjøre bil (det finnes taxi), men fordi det er økt sannsynlighet for at barnet har behov for at jeg er litt skjerpet. 

Anonymkode: 5678f...9ee

• Liker 2
Skrevet

ikke om barna er småpjuske nei

Vi har ofte et glass vin og Netflix når de er i seng .

Men i "disse " tider så hadde jeg ikke gjort det.

(nå har vi bil da, er jo foreldre som ikke kjører -da må de uansett ringe til drosje ol)

• Liker 1
Skrevet

Begge mine hadde feber i natt. Tanken på å drikke alkohol ville vært helt fjern. 

Ikke minst fordi jeg vil sove så godt som mulig. Syke barn våkner mye.. 

Anonymkode: b3b49...80e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...