AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Del Skrevet 18. november 2021 Forkjølet unge med nærmere 40 i feber. Temperaturen gikk ned ved Paracet og var ikke så høy ved leggetid. Hva tenker dere om foreldrene da deler en flaske vin etter ungen har lagt seg? Anonymkode: fc3a1...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Del Skrevet 18. november 2021 Innafor Anonymkode: 4e3ad...2ae 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Del Skrevet 18. november 2021 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Barnet har jo fortsatt ganske høy feber, du må se bort fra effekten paracet har. Kan ofte ta meg et glass vin eller to selv når barna sover, men om jeg vet en av dem er såpass dårlig så lar jeg være. Anonymkode: d8429...b8e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Del Skrevet 18. november 2021 Her er alltid en av oss edru, så lenge barna er hjemme i tilfelle det skulle skje noe. Jeg syns ikke det er innafor! Anonymkode: a933c...8c3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 18. november 2021 #5 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg hadde ikke gjort det men nå drikker jeg så sjelden at jeg er vel å betegne som avholds. Hadde ikke følt for å "slappe" av med et glass vin når barnet mitt var syk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg og mannen min tar gjerne en øl eller et glass vin når barna har lagt seg. Når et av barna er syke er en av oss alltid kjørbar, som oftest begge. Unødvendig med et glass alkohol akkurat når barna er syke, tenker jeg. Anonymkode: d0bb4...c40 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Del Skrevet 18. november 2021 Gi meg en GOD grunn til å måtte drikke alkohol akkurat denne kvelden? Anonymkode: 7a971...ba9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg og samboer er veldig glad i et glass, og deler gjerne en flaske vin i helgene. Har ingenting i mot én øl om kvelden en onsdag heller, hvis det har vært en heftig dag. Men med syke unger med så pass høy feber hadde jeg aldri gjort det. Da ville jeg vært edru og tatt meg av barnet, hva om det plutselig blir verre? Anonymkode: 4d3fa...53a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forkjølet unge med nærmere 40 i feber. Temperaturen gikk ned ved Paracet og var ikke så høy ved leggetid. Hva tenker dere om foreldrene da deler en flaske vin etter ungen har lagt seg? Anonymkode: fc3a1...e80 Ganske ansvarsløst ettersom du aldri vet når du må inn til sykehuset eller ei. Anonymkode: 6d60a...677 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 18. november 2021 #10 Del Skrevet 18. november 2021 Hadde ikke drukket så mye med et sykt barn. Barn med høy feber må jo ha mer tilsyn i løpet av natta enn et friskt barn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Del Skrevet 18. november 2021 Spørs om man ikke har et problem når man i det heletatt vurderer det Anonymkode: b41a4...5b5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Del Skrevet 18. november 2021 Mannen min drakk noen øl når barnet var lagt med lett forhøyet temp (typ 37.9), jeg var ute noen timer (edru). Barnet fikk feberkramper og far fikk ikke tak i meg med en gang, så jeg kom først hjem til ambulanse med blålys i tunet. Etter dette har vi en regel på at en av oss alltids er edru. Anonymkode: 55a21...f90 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 18. november 2021 #13 Del Skrevet 18. november 2021 Digg om ungen trenger en av foreldrene og de ligger og stinker vin ved siden av dem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 18. november 2021 #14 Del Skrevet 18. november 2021 Når et lite barn har 40 i feber og er syk så lar man den vinflaska stå. Så viktig er det ikke å drikke vin. Barnet kommer garantert til å våkne pga ubehag ila natta, og dere foreldre må nok gi mere Paracet samt passe på at den lille får i seg nok væske (også viktig på natt ved høy feber), veien til dehydrering er kort hos små barn med høy feber Dere bør ikke være påvirket av alkohol når barna er syke, dere må ha sansene skjerpet sånn at vurderingsevnen ikke er svekket. Ved tegn til dehydrering bør lege kontaktes, legevakt på natt. Og det hører ikke hjemme en plass å ankomme legevakten beruset med et lite barn. Bare det at du skriver her og i det hele tatt stiller spørsmål om det er innafor at dere foreldre knerter ei flaske vin når dere VET at barnet er sykt får meg til å sette et stort spørsmålstegn om dere er egnede som foreldre. En ting er at uhell og ulykker kan skje og foreldrene har drukket alkohol, men i dette tilfellet så VET dere at barnet er sykt, likevel tenker dere å drikke. Er virkelig den vinflasken så viktig? Burde ikke barnet gå først? Hvis dere ikke klarer å la være å drikke alkohol når dere har sykt barn så er det på tide å gå i seg selv og oppsøke hjelp. Så nei, det er ikke ok å dele ei flaske vin når dere har et barn med 40 i feber som har behov for edrue foreldre som er der for seg. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #15 Del Skrevet 18. november 2021 Svaret er ganske enkelt og greit, NEI det er ikke greit å drikke alkohol når barna er syke Anonymkode: 6b202...8ab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 18. november 2021 #16 Del Skrevet 18. november 2021 Nei. For min del er ikke det greit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silla123 Skrevet 18. november 2021 #17 Del Skrevet 18. november 2021 Nei. Hva om feberen tar helt av og dere må på legevakta? Så kan ingen kjøre siden dere drikker? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 18. november 2021 #18 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forkjølet unge med nærmere 40 i feber. Temperaturen gikk ned ved Paracet og var ikke så høy ved leggetid. Hva tenker dere om foreldrene da deler en flaske vin etter ungen har lagt seg? Anonymkode: fc3a1...e80 Det en viss sjanse for at man kunne trenge å komme seg på legevakta i en slik situasjon, så da hadde minst en av oss hold oss kjørbare... Trenger man egentlig å dele en flaske vin på en torsdagskveld når man har en sjuk unge? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #19 Del Skrevet 18. november 2021 Ved sykdom bør alltid en av foreldrene være edru. Anonymkode: 652b5...d8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 18. november 2021 #20 Del Skrevet 18. november 2021 Tenker det kommer an på hvordan vinen påvirker dere. Jeg blir kjempesliten og uggen av rødvin, så aldri om jeg kunne ha drukket det når ungen var syk. et glass øl hadde gått fint, men igjen, ungen er syk, ville heller kost meg med en kopp te. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå