Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Murad Rapid Relief Spot Treatment. Kjøpte denne for to dager siden for å prøve å få bukt med mega kvisen jeg har i pannen. Endte opp med å brenne av øverste hudlaget å ser ikke ut! Hvilke kremer kan jeg bruke mot brannsår?!

Anonymkode: 18e68...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du brukt den riktig da? Du kan også være allergisk. 

Anonymkode: 960e6...448

• Liker 3
Skrevet

Ja jeg har brukt den slik som anvist. Har googlet litt å sett andre også har fått brannskader av den, mens andre roser den oppi skyene. Jeg MÅ virkelig få bort dette kjapt😫

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg har brukt den slik som anvist. Har googlet litt å sett andre også har fått brannskader av den, mens andre roser den oppi skyene. Jeg MÅ virkelig få bort dette kjapt😫

sterke greier sånne ting. Bruk aloe vera. Ikke kjøp den som har blitt utblandet i vann, men ren gel (du ser det på innholdsfortegnelsen, sørg for at det ikke står «aqua»ettellerannet først). 

Anonymkode: 960e6...448

Skrevet

Jeg prøvde en rens fra murad en gang, det var helt grusomt. Huden i ansiktet ble sår og ru etter to dagers bruk, og jeg har ganske normal hud som ikke reagerer så lett. Måtte smøre huden godt i en uke etter bruk, før huden ble fin igjen. 

Skrevet

Murad er kjent som et veldig bra merke, men alt kan ikke fungere for alle. Selv har jeg veldig god erfaring med Murad. Jeg tror ikke du klarer å fikse et ‘brannsår’ over natten, men prøv å holde det fuktig, kanskje med gode oljer om du har (men ikke tilstoppende oljer).

Anonymkode: 64a52...816

• Liker 1
Skrevet

Denne kremen har 2% salisylsyre som er ganske høyt. Høyeste prosenten man får kjøpt, mest skånsomme og vanligste er produkt med 0,2-0,5% salisylsyre i. Når huden ikke er tolerant for syrer blir man rød og sår. Jeg bruker 0,5% hver dag, men en 2% krem hvis jeg får kvise jeg vil ha vekk fort. Det jeg har lært meg er at jeg ender opp med mer synlig rødhet i huden enn hva selve kvisen ga og at det er best å holde seg til 0,5% som forebygger. 

Kremen har også alkohol som ingrediens nr 2 på ingredienslisten som betyr at av hele produktet er det alkohol det fins nest mest av i kremen. Mange har hud som er intolerant for alkohol i hud- og sminkeprodukter. 

Anbefaler å sjekke alle ingredienser på incidecoder, i dette tilfellet direktelink https://incidecoder.com/products/murad-rapid-relief-acne-spot-treatment før man kjøper et produkt. Nyttig side som kan fortelle litt om ingrediensene kan irritere huden eller ikke. :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...