Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man bestått skriftlig master om man få vite at man skal ha muntlig? Har ikke fått karakter på skriftlig enda, men fått dato på muntlig.. noen som vet?

Anonymkode: 032f2...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på det. Mener jeg ikke hadde levert inn min master før jeg hadde fått datoen for muntlig. Men det ligger nok litt i kortene at veileder har "forsikret seg" om at du vil bestå først. 

Anonymkode: 6a5d1...0bf

Skrevet

Det får du nok ikke vite bestått/ikke bestått/karakter før muntlig del starter. Synes å huske at sensor ikke får betalt for mer enn 7 timer sensur + 1 time muntlig, og min sensor nevnte at han hadde lest oppgaven dagen før. 

Anonymkode: 3a2e3...8fc

Skrevet

Jeg forstår det slik at sensorene skal ha en formening om karakteren på den skriftlige masteroppgaven før du skal holde et forsvar av den, mens den muntlige biten vil være en slags bekreftelse på karakteren - dog kan du gå opp eller ned om du ligger på vippepunktet etter muntlig. Jeg leverer mastergraden til våren så er litt usikker her, men er slik jeg forstår det. 

Anonymkode: b4434...a67

• Liker 1
Skrevet

Du kan stryke på muntlig. Det er ikke vanlig p ha muntlig dersom du allerede har strøket på den skriftlige delen. 

Anonymkode: d2e76...b62

Skrevet

TS her. Jeg vet ikke om jeg har forklart meg uklart, men altså;

for 1 uke siden leverte jeg den skriftlige masteroppgaven. For 2 dager siden tok min veileder (intern sensor) kontakt på Mail og sa at den muntlige delen var satt opp den xx desember. 
Det jeg lurte på var om det at jeg fikk dato på muntlig, betyr at jeg har bestått den skriftlige delen. 

jeg har etter jeg skrev her funnet ut fra noen medstudenter at jeg ikke hadde fått dato for muntlig om jeg ikke hadde bestått den skriftlige. Jeg har også lest at man får vite karakter på den skriftlige senest to dager før den muntlige skal være. 

Skrevet

Du har ikke forklart deg uklart, det er bare det at dette et ulikt fra studie til studie, derfor får du mange ulike svar.

Anonymkode: 7cd85...8c4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS her. Jeg vet ikke om jeg har forklart meg uklart, men altså;

for 1 uke siden leverte jeg den skriftlige masteroppgaven. For 2 dager siden tok min veileder (intern sensor) kontakt på Mail og sa at den muntlige delen var satt opp den xx desember. 
Det jeg lurte på var om det at jeg fikk dato på muntlig, betyr at jeg har bestått den skriftlige delen. 

jeg har etter jeg skrev her funnet ut fra noen medstudenter at jeg ikke hadde fått dato for muntlig om jeg ikke hadde bestått den skriftlige. Jeg har også lest at man får vite karakter på den skriftlige senest to dager før den muntlige skal være. 

Når du får datoen så kjapt etter levering er det ikke fordi du har bestått den skriftlige delen. Men, dersom du stryker på den skriftlige delen blir det ingen muntlig.

Der hvor jeg jobber avtaler vi ikke muntlig før vi vet at den skriftlige delen er bestått. Kandidaten får heller ikke vite foreløpig karakter, og karakteren kan justeres en karakter opp eller ned.

Anonymkode: ba77f...ddc

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du har ikke forklart deg uklart, det er bare det at dette et ulikt fra studie til studie, derfor får du mange ulike svar.

Enig her. Det beste er nok å høre med ditt fakultet. 

Anonymkode: 3a2e3...8fc

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det ikke vanlig at begge sensorene er ferdig med å sensurere etter 1 uke. Det vil si at jeg ikke tror de har snakket om din karakter enda. Men det kan jo være de har snakket om det, for det er mulig å avgjøre om det er bestått innen tre dager hvis begge tilfeldigvis har tid til å lese oppgaven i det du sender den inn. Hvis du blir godkjent til muntlig, betyr det at den skriftlige er god nok til å kunne bestå sammen med en god muntlig. 

Anonymkode: c5a50...a50

Skrevet

Enig med de andre her. Det er usannsynlig at de har blitt ferdige med sensur etter bare én uke. Mest sannsynlig har de blitt enige om en dato allerede nå fordi det er ofte *veldig* vanskelig å finne datoer som passer for opptil flere veldig travle akademikere samtidig. Det er for eksempel helt vanlig å sette opp disputasdato allerede før levering av doktorgrad. 

Anonymkode: 2de22...196

Skrevet

Da jeg tok master var forsvaret alt bestemt til ca 2 uker etter innlevering før jeg leverte. Forsvaret av oppgaven var mer som en presentasjon, og vi hadde en liten samtale rundt det etterpå, sensor, veilederne, og jeg. 

Varierer veldig fra sted til sted 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er for eksempel helt vanlig å sette opp disputasdato allerede før levering av doktorgrad. 

Anonymkode: 2de22...196

Dette stemmer ikke på UiO ihvertfall. Jeg fullførte nettopp doktorgrad der.

Man kan sette opp en veiledende dato for disputas før levering, men endelig dato kan ikke fastsettes før selve avhandlingen er vurdert og godkjent. 

Anonymkode: 0188e...c45

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...