Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2005 #1 Skrevet 8. oktober 2005 Vurderer å kjøpe Pax-garderobe fra IKEA, men lurer på et par ting. Jeg vil nemlig bruke skapet som skillevegg mellom sovealkove og resten av stua. Er disse skapene stødige nok til å stå "fritt", og ikke inntil en vegg? (Det blir jo stående med den ene kortsiden mot veggen da, men det gir jo ikke så mye støtte) Og festes modulene i hverandre, slik at man får ett sammensatt skap, eller blir de stående løst i forhold til hverandre?
Twigi Skrevet 8. oktober 2005 #2 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg er veldig fornøyd med Pax, og synes at de er mye mer stabile enn mange andre skap. Du kan få skruer som binder to skap sammen på flere punkter, slik at de blir mer stabile, og jeg vil absolutt anbefale at du også skrur det innerste fast i veggen. Ulempen når du skal bruke det som skillevegg, er at baksiden av skapet ikke er veldig dekorativt. Litt avhengig av hvor permanent du vil ha veggen, så kan du jo panele eller plate baksiden - jeg har gjort det med bokhyller, og det ble veldig bra.
Pauline Skrevet 9. oktober 2005 #3 Skrevet 9. oktober 2005 Er også fornøyd med pax-garderobe. u får kjøpt ferrdigbehandlete veggplater panel som du kan dekke baksida med. Det gjorde vi på noen hyller. Er nok viktig å spikre bakplatene ggodet viss skapene skal stå ut i rommet slik at det blir så stabilt som mulig.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #5 Skrevet 10. oktober 2005 Hvor får man kjøpt slike veggplater? ← På byggevarehus f.eks. obs, byggmakker eller maxbo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå