AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Hei. Jeg har en fast 50% stilling i kommunen som jeg har tatt permisjon fra pga private årsaker. Jeg jobber nå i samme bransje bare en annen plass. Jeg har ingen fastlønn før jeg går tilbake i stillingen min, men ser på lønnsslippen det står jeg er trekt i lønnsforskudd på lønnen min denne måneden. Det er snakk om 3-4 tusen som er trekt. Syns lønnsslippen er vanskelig å forstå til tider og lurer på om noen skjønner hvorfor de har trekt meg såpass «mye» penger på lønnsforskudd når jeg på nåværende tidspunkt ikke er i fast stilling. Når jeg er i min faste stilling så får jeg lønnsforskudd på fastlønnen min hver måned. Men er det slik når jeg bare er vikar? Kan være jeg er helt på bærtur som ikke forstår dette 😅 Anonymkode: 324c0...655
smilo Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Kan du ha fått et forskudd forrige måned som nå er trukket tilbake?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Dette er veldig vanskelig å svare på uten å se lønnsslippen eller få mer forklaring. Har du fått noe forskudd på lønn? Ett større forskudd som trekkes over flere mnd feks? I ett lønnsprogram vi bruker blir reiseregninger utbetalt med en gang, men all diett blir registrert på lønnsslipp for så trekk for lønnsforskudd. Kan det være noe slik? Anonymkode: 7552f...b55
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 smilo skrev (6 timer siden): Kan du ha fått et forskudd forrige måned som nå er trukket tilbake? Nei har ikke fått noe forskudd som jeg vet om. Kanskje de mener jeg har fått utbetalt for mye i lønn men det også hadde vært merkelig Anonymkode: 324c0...655
Egenskap Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Forskudd for nyansatte Lønn utbetales den 12. i hver måned. Nyansatte som begynner for sent til å motta ordinær lønn i første tjenestemåned, kan søke om lønnsforskudd. Forskuddsutbetaling av lønn forutsetter imidlertid at den nyansatte faktisk har tiltrådt stillingen. Lønnsforskuddet trekkes ved første ordinære lønnsutbetaling eller etter nærmere avtale.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er veldig vanskelig å svare på uten å se lønnsslippen eller få mer forklaring. Har du fått noe forskudd på lønn? Ett større forskudd som trekkes over flere mnd feks? I ett lønnsprogram vi bruker blir reiseregninger utbetalt med en gang, men all diett blir registrert på lønnsslipp for så trekk for lønnsforskudd. Kan det være noe slik? Anonymkode: 7552f...b55 Ingen forskudd på lønn som jeg vet om nei. Ingen reiseregning heller. Kan gi et eksempel Står feks jeg skulle hatt 20 tusen før skatt, så trekkes skatt ifra som vanlig så står det lønnsforskudd -3900. Forstår ikke hvorfor jeg er trekt denne summen😅 men jeg skal sjekke mer opp i det. Må følge med som en hauk nå når jeg ikke har fastlønn tydeligvis for har vært en del feil og Lønnskontoret har blitt mast på 😂 Anonymkode: 324c0...655
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Egenskap skrev (4 minutter siden): Forskudd for nyansatte Lønn utbetales den 12. i hver måned. Nyansatte som begynner for sent til å motta ordinær lønn i første tjenestemåned, kan søke om lønnsforskudd. Forskuddsutbetaling av lønn forutsetter imidlertid at den nyansatte faktisk har tiltrådt stillingen. Lønnsforskuddet trekkes ved første ordinære lønnsutbetaling eller etter nærmere avtale. Ja men har ikke søkt om noe lønnforskudd 🙄 har jobbet de vaktene jeg har fått før den 19 hver måned og fått lønn den 12 måneden etter. Så forstår ikke helt Anonymkode: 324c0...655
Gjest Blondie65 Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 Jeg er enig med de som sier at uten å se lønnsslippen eller ha mer kunnskap er det vanskelig å gi et eksakt svar. Jeg vil likevel prøve meg på en gjetning: Du sier at du har 50 % stilling i kommunen. Betyr det at du får utbetalt fast lønn for denne stillingsprosenten hver måned - på forskudd? Da er det jo klart at de må trekke deg når du ikke arbeider tilsvarende. Hos oss er det slik at lønnen blir betalt forskuddsvis - dvs. at den 12. november fikk jeg lønn for hele november. Hvis jeg, av ulike grunner skulle trekkes for noen dager, f.eks. hvis jeg siste uken i november fikk innvilget permisjon uten lønn, måtte jo nødvendigvis trekket for denne uken komme på lønningen som utbetales i desember. Kan det være noe sånt hos deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå