AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Er nysgjerrig på hva som utenfor det man ser på som «vanlig» Hun som har gjort det dårligst: har milliongjeld, aldri hatt kjæreste og ingen studier. Hun sitter mye hjemme og ser på TV-serier Hun som har gjort det best: tar sin andre bachelorgrad og eier leilighet midt i Oslogryta som hun kjøpte for fire år siden. Hun er ferdig med å studere snart - og da skal hun kjøpe utleieleilighet Anonymkode: 01a59...a4c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Hvem er disse menneskene du beskriver? Dem som har gjort det best og dårligst av alle dine bekjente? Anonymkode: 7fa9e...999 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Nei altså, hun som gjorde det dårligst endte opp som narkoman. Definer "best"? En bekjent har en lederstilling i finans. Jeg har ikke sett lønnsslippen, men boligen gir jo en viss pekepinn... Anonymkode: 158f7...8ba 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Ei jeg gikk på skole med er sponset av Chanel og inviteres til Oslo fashion week og har vært i Vouge. Ellers så vet jeg ikke mye om de som ikke har kommet noen veg, det er ikke folk jeg har kontakt med og det er ikke min sak. Anonymkode: 1962e...e6b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ei jeg gikk på skole med er sponset av Chanel og inviteres til Oslo fashion week og har vært i Vouge. Ellers så vet jeg ikke mye om de som ikke har kommet noen veg, det er ikke folk jeg har kontakt med og det er ikke min sak. Anonymkode: 1962e...e6b Hahaa det skulle stå NEW YORK fashion week. Litt annet enn Oslo fashion week 🤪 Anonymkode: 1962e...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Det kommer jo helt an på hva man anser som viktig i livet. Anonymkode: b4cfb...2cb 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kommer jo helt an på hva man anser som viktig i livet. Anonymkode: b4cfb...2cb Har lagt den under karriere og utdanning av en grunn Anonymkode: 01a59...a4c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 Nå har jeg ikke gjort det så dårlig men sammenligner meg selv med ei venninne: -Hun tok master i økonomi på nhh. Begynte på fast jobb fra hun var 23 år gammel. Har fått to barn med samboer. Kjøpte leilighet i Oslo, så solgte. Kjøpte hus utenfor Oslo. Tjener over 8k i året i dag 35 år gammel. - Jeg har en bachelor og to mastergrader. Ingen barn men har samboer. Eier ikke leilighet. Har jobbet deltid i butikk i 15 år. Fikk min faste jobb relevant til utdannelse i år. Tjener 5k i dag 35 år gammel. Anonymkode: bf963...6a2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Jeg liker ikke helt uttrykket «gjort det dårligst», for det er mange grunner til at ting blir som de blir, og det er ikke alle disse tingene som er ens egen «skyld». Så de jeg kjenner som har hatt desidert mest uflaks, de lever ikke lenger. De fikk alvorlig sykdom og døde før de var 40 år. De som har hatt atskillig mer medgang i livet, eier i dag egne bedrifter, er professorer, avdelingsoverleger etc. Den kanskje mest suksessfulle sånn økonomisk giftet seg med en milliardær. Jobber ikke en dag, men har jo skikkelig mye penger, da. Anonymkode: faaff...468 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 Litt guffen ting å snakke om, men av mine venninner er det vel jeg som har gjort det best med 700.000 i lønn og eier eget hus. Så har du resten av gjengen som stort sett bare jobber vikariater, med irrelevant utdanning og leide leiligheter. Men elsker dem så høyt, de er verdens fineste folk for meg ❤️ Anonymkode: 99c71...fd8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 Fornøyd med egen innsats. Jeg har jobbet lenge i samme bedrift, har nå blitt mellomleder og tjener 840.000 i året. Vet ikke hva venninner tjener, men de som vel har gjort det «dårligst» er jo de som har vært så uheldige at de har blitt syke på forskjellige måter og nå er uføre eller på aap. Det er jo slett ikke selvvalgt. Har venninne med høy og solid utdannelse som ikke får brukt den og istedet er ufør og deprimert. Anonymkode: 56957...d15 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå har jeg ikke gjort det så dårlig men sammenligner meg selv med ei venninne: -Hun tok master i økonomi på nhh. Begynte på fast jobb fra hun var 23 år gammel. Har fått to barn med samboer. Kjøpte leilighet i Oslo, så solgte. Kjøpte hus utenfor Oslo. Tjener over 8k i året i dag 35 år gammel. - Jeg har en bachelor og to mastergrader. Ingen barn men har samboer. Eier ikke leilighet. Har jobbet deltid i butikk i 15 år. Fikk min faste jobb relevant til utdannelse i år. Tjener 5k i dag 35 år gammel. Anonymkode: bf963...6a2 8k? Anonymkode: 29fb2...9fc 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 Hun mener 800k, og det skjønte du sikkert. Anonymkode: f08da...a74 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hun mener 800k, og det skjønte du sikkert. Anonymkode: f08da...a74 Ok. Nei, det skjønte jeg faktisk ikke, ikke noen grunn til å være frekk. Tenker ikke 800k er så mye lønn for "den som har klart seg best" av de man kjenner, Anonymkode: 29fb2...9fc 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 Litt vage rammer for spørsmålet. Gjort det best av alle man kjenner? Jeg har jo gjort det bra, kommet gjennom nåløyet i en topp bedrift i en bransje med høy prestasjonskultur, da jobber man jo og blir godt kjent med andre som gjør det bra, og man blir aldri den med høyest stilling, som tjener mest, er best på jobb eller har størst hus blant de man kjenner. Blant mine gamle barndoms/skolevenner har kanskje jeg gjort det "best" (selv om det er et relativt begrep, dersom høy lønn og leilighet i Oslo er målet så er det meg, men for andre er det kanskje å få mann og barn og ha en stor hage mer landlig til). Men for å gjøre det best blant alle man kjenner, så må man enten ikke gjøre det så bra sånn at man ikke kjenner mange som har gjort det bra. Eller så må man bli presidenten i USA, for jo høyere du klatrer, jo mer blir du kjent med folk som gjør det bra. Hvem som har gjort det dårligst er bare deprimerende å tenke på, noen har slitt med rus og en god venn av meg tok også selvmord. Ikke så mye å godte seg over. Ha det bra med deg selv og forsøk å ikke konkurrer med eller mål deg opp mot andre for mye, som sagt er det et evig jag man aldri kan vinne. Får du til slutt huset du drømte om, så bor du ved siden av en nabo som blir din neste venn, og som har et enda større hus pluss en yacht. Anonymkode: 8964a...de2 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #16 Skrevet 19. november 2021 Kjenner faktisk ikke noen særlig som det har gått dårlig med, kun et par personer som er uføre da. Den ene av de har jeg kjent hele livet og han har melket hver eneste flis i fingeren og slått tå som om de ble amputert så den har jeg sett komme siden barneskolen. Best må vel være en kompis som er leder i økonomiselskap, men han jobber så mye at han har lite tid til venner og har ikke barn så jeg ville si at jeg er misunnelig på annet enn lønnen der (som er i millionklassen). Misunnelig blir jo også feil for han har jo fortjent den og jeg kunne ikke tenke meg å jobbe like mye. Kanskje jeg heller ville tenkt på søsteren min her fikk jobb etter Master på NHH, godt betalt jobb 800K med fine arbeidstider, giftet seg med ungdomskjæresten som 26-åring, har to nydelige barn og flott hus. Egentlig ganske fornøyd med meg selv også så kan jo ikke akkurat klage. Anonymkode: 1a09a...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #17 Skrevet 19. november 2021 Tja, har den som er direktør og leder et forholdsvis kjent konsern, jobber 24/7 og ikke har tid til noen relasjoner gjort det superbra i forhold til den som har en god balanse og en grei jobb og inntekt men samtidig tid til familie og barn det best? Anonymkode: 7d72b...56c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #18 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå har jeg ikke gjort det så dårlig men sammenligner meg selv med ei venninne: -Hun tok master i økonomi på nhh. Begynte på fast jobb fra hun var 23 år gammel. Har fått to barn med samboer. Kjøpte leilighet i Oslo, så solgte. Kjøpte hus utenfor Oslo. Tjener over 8k i året i dag 35 år gammel. - Jeg har en bachelor og to mastergrader. Ingen barn men har samboer. Eier ikke leilighet. Har jobbet deltid i butikk i 15 år. Fikk min faste jobb relevant til utdannelse i år. Tjener 5k i dag 35 år gammel. Anonymkode: bf963...6a2 8k = 8000. Er jo mindre enn det trygdede får i måneden. Anonymkode: 07f3c...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #19 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun mener 800k, og det skjønte du sikkert. Anonymkode: f08da...a74 Kunne fint ha vært 8 mill også.. Anonymkode: 01a59...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #20 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tja, har den som er direktør og leder et forholdsvis kjent konsern, jobber 24/7 og ikke har tid til noen relasjoner gjort det superbra i forhold til den som har en god balanse og en grei jobb og inntekt men samtidig tid til familie og barn det best? Anonymkode: 7d72b...56c Nå er temaet karriere og utdannelse, ikke spor av Anonymkode: 01a59...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå