Gå til innhold

Besteforeldre, som tar med syke nevø og nieser på overnatting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i opperst etasje med 4 åringen min. Problemet er at jeg er uvaksinert, (mitt valg) 

nå har jeg og minsten nettop begynt og komme oss ut fra en lang forskjølelses tid og vannkopper.

problemet er at vi deler kjøkken for nå siden kjøkkenet mitt oppe har blitt ødelagt (ovn, og steke) og de har tenkt å ta med seg niesen og nevøen min som har hoste og feber noe jeg synes er litt egoistisk av både mor og besteforeldre og sette oss for slikt igjen.. må jo nesten vurdere og kjøpe ferdiglaga mat eller noe sånt pga orker ikke mer av smitten og forskjølelse..

Anonymkode: 2e5aa...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig kjedelig, men du kan ikke nekte folk å ha besøk. Kjøp ny stekeovn fort som fy. Har du dårlig råd kan du kjøpe liten kokeplate til bare akkurat når de syke er på besøk.

Anonymkode: 886a3...dc0

• Liker 10
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Det er jo du som er egoistisk som ikke har vaksinert deg, og dermed forventer at besteforeldrene ikke har kontakt med barnebarna sine...

For en idiotisk kommentar...

Anonymkode: fee0b...6da

• Liker 2
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Det er jo du som er egoistisk som ikke har vaksinert deg, og dermed forventer at besteforeldrene ikke har kontakt med barnebarna sine...

Jeg mener ikke at de ikke skal ha kontakt med barnebarna.. og skal ikke videre i detalje på hvorfor jeg ikke velger å ta vaksinen. Men kjipt å skulle bli syk igjen 

Skrevet

Forresten; smitte og forkjølelse er sånt du må regne med, du får det sikkert igjen samme uka som barnet kommer tilbake i barnehagen. På et tidspunkt får du nok covid også, for den blir nok ikke borte. Så kan du velge om du vil få covid med eller uten vaksine først.

• Liker 8
Skrevet

Da får du kjøpe ferdigmat da om det er så vanskelig å kjøpe ny komfyr. 

Anonymkode: b18d3...955

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forresten; smitte og forkjølelse er sånt du må regne med, du får det sikkert igjen samme uka som barnet kommer tilbake i barnehagen. På et tidspunkt får du nok covid også, for den blir nok ikke borte. Så kan du velge om du vil få covid med eller uten vaksine først.

Jajaja

men det går ann å unngå vis det er muligt

Skrevet

Vaksinen hjelper jo ikke mot forkjølelse uansett, så det spiller vel ingen rolle om du er vaksinert eller ikke. Regner med at de ikke drar ungene i hus om det er mistanke om korona?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For en idiotisk kommentar...

Anonymkode: fee0b...6da

Hvorfor det, egentlig? Det er jo hennes valg...

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jajaja

men det går ann å unngå vis det er muligt

Nei. Denne uka går fint. Og neste. Men å tenke at det går fint hele neste år og alle årene etterpå er bare naivt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener ikke at de ikke skal ha kontakt med barnebarna.. og skal ikke videre i detalje på hvorfor jeg ikke velger å ta vaksinen. Men kjipt å skulle bli syk igjen 

Det får du ta på egen kappe.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke ny komfyr?

Anonymkode: 5a0e3...287

Skrevet

At du er uvaksinert har jo sannsynligvis ingenting i denne problemstillingen å gjøre. Dere har nettopp hatt forkjølelse og vannkopper i hus (og det skjønner jeg at er slitsomt!), og du er redd for å bli forkjølet på nytt. Naturlig nok, men å si at du ikke vil de skal ha besøk av barnebarna når de er så greie (hvis jeg forstår deg rett) at du får bruke kjøkkenet deres mens ditt blir ordnet, det synes jeg ikke er innafor....

• Liker 6
Skrevet
Teatrica skrev (3 timer siden):

Ja TS er uvaksinert men det er ikke egoistisk det er tross alt, fremdeles, et relativt fritt land vi bor i

• Liker 2
Skrevet

Du høres veldig bortskjemt ut. 

Skrevet
Ulrikke skrev (1 time siden):

At du er uvaksinert har jo sannsynligvis ingenting i denne problemstillingen å gjøre. Dere har nettopp hatt forkjølelse og vannkopper i hus (og det skjønner jeg at er slitsomt!), og du er redd for å bli forkjølet på nytt. Naturlig nok, men å si at du ikke vil de skal ha besøk av barnebarna når de er så greie (hvis jeg forstår deg rett) at du får bruke kjøkkenet deres mens ditt blir ordnet, det synes jeg ikke er innafor....

Dette! 

Du kan ikke nekte besteforeldre å ha besøk i sin egen leilighet fordi du er redd for å bli syk, uavhengig av vaksinestatus. Da må du holde deg unna og finne andre alternativer til matlaging de dagene nevøen og niesen er der! 

• Liker 3
Skrevet
Lykke Li skrev (11 minutter siden):

Dette! 

Du kan ikke nekte besteforeldre å ha besøk i sin egen leilighet fordi du er redd for å bli syk, uavhengig av vaksinestatus. Da må du holde deg unna og finne andre alternativer til matlaging de dagene nevøen og niesen er der! 

Problemet er at de kommer opp til meg også, ikke at det gjør noe når de er friske og kommer på besøk, men slitsomt å skulle gå gjennom feber og forskjøelse igjen.. og sykt mangen er for og ta trådstarterne her..

Rosatoast skrev (17 minutter siden):

Du høres veldig bortskjemt ut. 

Og du høres veldig barnslig ut og skal tøffe deg ut å rakke ned på andre.

Fru Uperfekt skrev (23 minutter siden):

Ja TS er uvaksinert men det er ikke egoistisk det er tross alt, fremdeles, et relativt fritt land vi bor i

Helt enig vi bor i et fritt land, og synes er veldig dumt at folk skal drive og dømme uvaksinerte når vaksinerte kan bli syke å bære rundt på viruset selv.. er lovt å respektere andres valg, selv om jeg er uvaksinert og andre er vakinsert betyr ikke det at jeg vil bli syk igjen og måtte vær veldig fræver fra jobben.. pluss synes om barn er syke så skal de holdes hjemme til dem blir friske! Isteden for å gå rundt og spre, besteforeldre risiker selv og bli syke pga valget

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

pluss synes om barn er syke så skal de holdes hjemme til dem blir friske! Isteden for å gå rundt og spre, besteforeldre risiker selv og bli syke pga valget

Siden dere selv har vært syke så har dere vel god trening i å ikke møte på foreldrene dine? For du utsatte vil ikke dem for smitte når dine barn var syke? 

Anonymkode: 63d53...d90

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Problemet er at de kommer opp til meg også, ikke at det gjør noe når de er friske og kommer på besøk, men slitsomt å skulle gå gjennom feber og forskjøelse igjen.. og sykt mangen er for og ta trådstarterne her..

Og du høres veldig barnslig ut og skal tøffe deg ut å rakke ned på andre.

Helt enig vi bor i et fritt land, og synes er veldig dumt at folk skal drive og dømme uvaksinerte når vaksinerte kan bli syke å bære rundt på viruset selv.. er lovt å respektere andres valg, selv om jeg er uvaksinert og andre er vakinsert betyr ikke det at jeg vil bli syk igjen og måtte vær veldig fræver fra jobben.. pluss synes om barn er syke så skal de holdes hjemme til dem blir friske! Isteden for å gå rundt og spre, besteforeldre risiker selv og bli syke pga valget

Da må du jo si fra at de ikke kan komme opp til deg så lenge de er syke, og ikke slippe de inn, det er ditt ansvar. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...