AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Del Skrevet 18. november 2021 Først: jeg er 40 år. Denne boken leste jeg for tre tiår siden. Jeg husker at den handlet om en ung, ganske vanlig menneskegutt (typ 12 år plussminus?) fra moderne verden, med litt kjennskap til norrøn mytologi som havnet i Åsgard. Jeg husker ikke hvorfor. Jeg husker boka var lang og spennende og hadde morsomme vinkler på gudene vi kjenner fra myter. Jeg mener å huske at gutten ble venner med Magne, Tors sønn? Han sleit litt med at han bare var et menneske og navigere i gudenes verden, for å løse et eller annet problem eller dilemma som jeg har glemt... Men jeg husker ikke mer! Ikke tittel, ikke forfatter... Jeg tror jeg fikk tak i den via skolebiblioteket og lånte den flere ganger. Eller kanskje det kommunale? Nå har jeg en nevø som etter en lang periode med Marcel-tegneserier har fått los på norrøn mytologi og leser og leser... Og jeg skulle gjerne hatt tak i denne boka til jul. Hadde jeg bare husket hva den het! Hjelp? Anonymkode: cb1fe...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Del Skrevet 18. november 2021 Finner du den her? https://deichman.no/sok/emne%3A"Norrøn"?audience=work.audiences_Barn+og+ungdom&page=4 Eller sjekk andre bibliotekdatabaser, det er masse gamle barnebøker rundt omkring. Anonymkode: e87ec...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Del Skrevet 20. november 2021 Takk!!! https://deichman.no/utgivelse/pd6298f2f7dcda0400e32e3e20d8d5f8e?audience=work.audiences_Barn+og+ungdom&page=4&searchQuery=emne%3A"Norrøn" Der var den. Anonymkode: cb1fe...01e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå