AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Fikk melding fra barnehagen tidligere i uken om at det har vært tilfeller av Korona og RS-virus i barnehagen til storebror. Jeg er rett ved termin og fødsel kan skje når som helst. Samtidig er jeg ufattelig sliten, sover nesten ikke om natten, har vond bekkenløsning og tilbringer stort sett dagene på sofaen. Far henter og leverer i barnehagen, lager middag og leker på ettermiddagene. Føler det er omtrent umulig å skulle være hjemme med toåringen samtidig som jeg har det sånn, men er også veldig redd for å få RS-virus spesielt, men også korona, i hus før fødsel. Vi voksne er fullvaksinerte, men barnet er jo ikke vaksinert. Pappen skal ta ut to uker ubetalt perm etter fødsel, så vi har ikke råd til å ha han hjemme i forkant i tillegg. Besteforeldre er også i full jobb, så det går heller ikke. Hva gjør dere andre med flere barn som snart skal føde? Anonymkode: afd3c...389
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Jeg fikk baby for 12 dager siden, og hadde samme situasjon som deg før fødsel. Veldig sliten, bekkenløsning og ingen som kunne avlaste (min mann var på jobb). Valgte å holde storesøster hjemme fra barnehagen i nesten 2 uker, men det var et slit. Måtte ty til barne-tv for å underholde henne. Det er ikke politisk korrekt, men akkurat i denne settingen synes jeg det kan forsvares. Jeg ville gjøre alt for å unngå sykdom så kort tid før termin. Anonymkode: ec421...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Holdt ikke søskenet hjemme. Babyen fikk RS 3 uker etter fødsel. Det gikk helt fint, men måtte legges inn såklart. RS-sesongen varer helt til mai, så er umulig å unngå det. I tillegg smitter barn med RS i 2-3 uker, mens de holdes hjemme kanskje kun når sykdommen er, så det virker uunngåelig og umulig. Sørg heller for å holde 2-åringen borte fra babyen isteden. Anonymkode: f36ed...0f0
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Holdt ikke søskenet hjemme. Babyen fikk RS 3 uker etter fødsel. Det gikk helt fint, men måtte legges inn såklart. RS-sesongen varer helt til mai, så er umulig å unngå det. I tillegg smitter barn med RS i 2-3 uker, mens de holdes hjemme kanskje kun når sykdommen er, så det virker uunngåelig og umulig. Sørg heller for å holde 2-åringen borte fra babyen isteden. Anonymkode: f36ed...0f0 Må alle spedbarn som får det legges inn? Håper vi slipper unna, men virker jo ikke så lovende slik situasjonen er nå. Ser for meg at far ikke får være med på sykehuset og at hele jula blir tilbrakt enten isolert hjemme eller på sykehuset 😔 Men som du sier, det kommer vel før eller siden uansett. Kan jo hende storebror allerede har hatt det tidligere i høst, har jo vært noen runder med forkjølelse. Anonymkode: afd3c...389
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må alle spedbarn som får det legges inn? Håper vi slipper unna, men virker jo ikke så lovende slik situasjonen er nå. Ser for meg at far ikke får være med på sykehuset og at hele jula blir tilbrakt enten isolert hjemme eller på sykehuset 😔 Men som du sier, det kommer vel før eller siden uansett. Kan jo hende storebror allerede har hatt det tidligere i høst, har jo vært noen runder med forkjølelse. Anonymkode: afd3c...389 Ah nei, beklager, formulerte meg litt dumt. Barnet måtte ha litt oksygen. Men tror de har lav terskel for å legge inn spedbarn nå. Anonymkode: f36ed...0f0
Lilje blomst Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Føler med deg❤️ Vært mye sykdom på storesøsken etter fødsel her også, hvorav nyfødt allerede har hatt ei runde… Forsøker å minske omgang med søsken, og akkurat nå vurderer vi å holde størstemann hjemme fra barnehagen en periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå