AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Har jobbet på en plass i 4 år og samarbeider tett med lokalet i nabokommunen. Jeg husker når jeg krevde å få større stilling (hadde jobbet langt over kontrakten min i lang tid) og fikk beskjed om at hvis jeg skulle få høyere stilling måtte jeg også ta ekstra arbeidsoppgaver uten noe ekstra betaling. Jeg hadde tidligere nektet å ta på meg leder stillingen fordi jeg ikke følte jeg passet den rollen. Jeg tok den høyere prosenten men ekstra arbeidet fordi jeg trodde dette var en norm. Egentlig har jeg jobbet sånn halvveis som leder i et år nå uten noe ekstra betaling utover min vanlige stilling. Nå har en kollega i nabokommunen fått tilbud om høyere stilling (30% der hun før hadde 15 i kontrakten men jobber sikkert minst 80% fordelt på begge lokalene) hun får også en fast stilling på mitt lokalet på rundt 50%....MEN da krever ledelsen at hun tar på seg ekstra arbeidsoppgaver på lokalet hun får 30%... Denne oppgaven vil også bli tvangs tildelt alle de andre på det lokalet hvis hun takker ja. Jeg syns det høres ekstremt ut. Det er nesten dobbelt så mye arbeid enn de andre lokalene (de blir et slags leder ledd over flere av lokalene som jobber sammen) og ingen tillegg for det. Vi følger ikke tariff og hun er ikke organisert. Vi jobber for tariff på mitt lokalet og flere av oss er organisert... Er det noen regler utenfor tariff som blir brutt her?? Syns bare det høres helt rart ut. Hvorfor skal hennes valg gå utover alle på det ene lokalet. Hun vil gjerne ha større stilling men usikker på om det er verdt det.. Det kan jo bli mye misnøye fra de andre kollegaene. Anonymkode: 0125f...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå