Gå til innhold

Hvorfor jeg ikke orker å date lenger:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er som kvinne. 

Negging - Veldig mange jeg har vært i kontakt med starter tidlig med å gi meg komplimenter som ikke er komplimenter. "Du er pen til å være så blek"."Du er sterk til å være jente".

Lyving - Jeg vil vente med sex, de sier seg enig og vi begynner å bli kjent. Etter en måned ca dabber det av. Noen er da ærlige om at de egentlig bare ønsket sex selv om de ikke ville innrømme det. 

Utseendefokus - De fokuserer bare på hvordan jeg ser ut og er ikke interessert i å bli kjent med hvem jeg er. 

Fisking etter svakheter - De spør om private ting alt for tidlig - En del menn fisker etter traumer. Dette er et klart rødt flagg. 

De spør om nudes - Ikke noe galt i dette, men når jeg nekter begynner de å pushe. Da er det tydelig at de ikke respekterer grensene mine. 

De vil bruke meg som psykolog - En del menn sliter og jeg er omtenksom, men når problemene går såpass mye utover hverdagen deres må de gå til psykolog og ikke bruke meg. 

Jeg har mange gode mannevenner og har nok etter hvert lyst på kjæreste, men enn så lenge er ikke dating verdt det for meg og jeg tror ikke jeg er den eneste. 

Anonymkode: 03c60...874

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Bare at jeg vil legge til snylting også. Det er jo så mange menn som påstår det er så mange kvinner som er ute etter penger, men det skal jeg jammen si menn er også! Jeg er i tillegg ikke rik, men lavtlønnet og har kommet frem til at jeg rett og slett ikke har råd til menn eller forhold! Drittlei av å blakke meg på menn som ikke setter pris på meg!

Anonymkode: e86d5...3c3

• Liker 12
Skrevet

Det er vel ikke så rart om det dabber av om man ikke har sex. Disse mennene kan ha ønsket et kjæresteforhold. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har for min del aldri skjønt poenget med dating. Har truffet menn i det virkelige liv og blitt kjent med dem på "gamlemåten".

Anonymkode: bbc24...d15

• Liker 4
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg har ikke opplevd så mye av dette utenom at enkelte har ønsket å bruke meg som psykolog eller menn som generelt sliter med litt tyngre ting. Det blir for mye når man i løpet av et par meldinger legger ut om hvor fælt man har det og hvor ensom man er. Selvfølgelig kjipt for den det gjelder, men man starter ikke der. 

Utseendefokus har jeg kun opplevd fra eldre menn som vil ha seg "ung dame". 

Men det er mye rart der ute. Jeg har nok ikke blitt avskremt på grunn av hvordan menn der er for de fleste har vært greie selv om de kanskje ikke er noe for meg, men jeg har blitt lei av nettdating som konsept. Det er utrolig overfladisk og man blir presentert for alder og utseende før man blir presentert for andre ting. Ser at Møteplassen skal starte et nytt konsept som heter blind date der man ikke får se hverandre på noen dager, men kun chatte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har for min del aldri skjønt poenget med dating. Har truffet menn i det virkelige liv og blitt kjent med dem på "gamlemåten".

Men når man blir kjent, så "dater" man jo. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg er litt der selv nå. Har vært i flere forhold og alt er greit i starten men så ender det ugreit etter en stund. Liker godt å leve alene og når jeg ser tilbake på ting så ser jeg at jeg ofte har hatt det bedre når jeg ikke var i forhold. 
Finnes flere gode menn der ute selvfølgelig men å ta de inn i huset er en annen sak😄 

Hva skal vi ha til middag og hva skal vi se på tv. Den ene er ryddig f.eks den andre ikke så blir det krøll der. Hvem betaler for hva . Snorking ! En vil legge seg tidlig den andre ikke. En vil ha mye sex den andre ikke. Dine venner, mine venner. Familien hans, barn og ekser. Og vi går for lite ut eller for mye..bla bla bla- æsj! Orker ikke det nå rett og slett. La meg heller være fri!!!

Til jeg treffer en det virkelig klaffer med og blir forelsket så går det helt fantastisk en stund også blir det og rutine igjen og så dabber det av og man begynner å irritere seg over feil man ikke så under forelskelsen🤣 Så et det på an igjen! Nei , huff. Tror faktisk mangen av oss ikke behøver en så tett relasjon. 

Iallefall ikke bo sammen! Det anbefales. Skal jeg ha en ny type så skal vi bo vær for oss. Det er en ting flere burde vurdere ;)

Anonymkode: e7e66...d60

• Liker 10
Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Men når man blir kjent, så "dater" man jo. 

Hæ? Så når jeg prater med en mann på jobb f.eks, så dater jeg...?😂

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er som kvinne. 

Negging - Veldig mange jeg har vært i kontakt med starter tidlig med å gi meg komplimenter som ikke er komplimenter. "Du er pen til å være så blek"."Du er sterk til å være jente".

Lyving - Jeg vil vente med sex, de sier seg enig og vi begynner å bli kjent. Etter en måned ca dabber det av. Noen er da ærlige om at de egentlig bare ønsket sex selv om de ikke ville innrømme det. 

Utseendefokus - De fokuserer bare på hvordan jeg ser ut og er ikke interessert i å bli kjent med hvem jeg er. 

Fisking etter svakheter - De spør om private ting alt for tidlig - En del menn fisker etter traumer. Dette er et klart rødt flagg. 

De spør om nudes - Ikke noe galt i dette, men når jeg nekter begynner de å pushe. Da er det tydelig at de ikke respekterer grensene mine. 

De vil bruke meg som psykolog - En del menn sliter og jeg er omtenksom, men når problemene går såpass mye utover hverdagen deres må de gå til psykolog og ikke bruke meg. 

Jeg har mange gode mannevenner og har nok etter hvert lyst på kjæreste, men enn så lenge er ikke dating verdt det for meg og jeg tror ikke jeg er den eneste. 

Velkommen til moderne dating i 2021. Det er ikke enkelt for verken kvinner og menn. Det er en jungel der ute. Heldigvis er det frivillig å delta😊

Kan det være noen spesiell grunn til at du tiltrekker deg disse mennene? 

Anonymkode: 5c5f8...3f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette er som kvinne. 

Huff, høres ut som om du har vært skikkelig uheldig :( 

Skrevet

Interessant! 

Når det gjelder svakheter, er min erfaring helt forskjellig. Jeg ønsker å fortelle han om noe privat, noen vonde opplevelser, for eksempel, og menn sier: "nei takk". 

Anonymkode: 7a534...fe5

• Liker 1
Skrevet
Entern skrev (3 minutter siden):

Huff, høres ut som om du har vært skikkelig uheldig :( 

Men om dette er erfaringen med alle menn må en vel på et tidspunkt anta at det ikke er å være uheldig, men at det er noe med personligheten, eller måten TS fremstår som tiltrekker disse typene? 🤔 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men om dette er erfaringen med alle menn må en vel på et tidspunkt anta at det ikke er å være uheldig, men at det er noe med personligheten, eller måten TS fremstår som tiltrekker disse typene? 🤔 

Det er naturligvis en mulighet.

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Fordi hun er dum..eller er ute etter en religiøs nutcase.?.  Jeg er ikke interresert uansett hvilket alternativ som stemmer...

Ingen normalt fungerende mann snakker sant om at han vil vente med sex i over en mnd...

Dette minner veldig om et gammelt ordtak om gryter og kjeler...eller var det kråker og ravner? Hmmmm...🤔

• Liker 4
Skrevet
Entern skrev (6 minutter siden):

Du liker ikke kvinner med selvrespekt som vet hva de vil, setter grenser og ikke vil la seg utnytte? 🤔

Jo jeg liker nettopp slike kvinner men de må hake ut boksen for intelligent i tilegg..

Skrevet
ABM skrev (1 minutt siden):

Fordi hun er dum..eller er ute etter en religiøs nutcase.?.  Jeg er ikke interresert uansett hvilket alternativ som stemmer...

Ingen normalt fungerende mann snakker sant om at han vil vente med sex i over en mnd...

Åjoda! Det finnes fine normale menn som vil vente og som gjerne er så forelsket at de er livredde i begynnelsen eller at de faktisk er så seriøse at de vil bli kjent først. Snakker av erfaring ! Så ikke vær ett talerør for normale menn bare fordi du vil pule på første date. Ikke alle er sånn nei.

• Liker 15
Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Jo jeg liker nettopp slike kvinner men de må hake ut boksen for intelligent i tilegg..

Det virker da slett ikke som om det er noe som helst i veien med TS' intelligens.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette er som kvinne. 

Ok. 

Anonymkode: 69543...db5

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga også opp dating da jeg var singel. Dette fordi jeg er en utadvendt og medfølende kvinne, og date etter date endte med at jeg mer eller mindre var på jobb med å være "psykolog ", klagemur, livsmentor og motivator. 

Jeg tror mange menn tørster veldig etter å ha noen å snakke med, og etter å få støtte og komplimenter, og så fort de da har en kvinne som er høflig oppmerksom på dem, lyttende og innstilt på å være positiv til dem, så drar de det for langt i å ta ut hele behovet for dette, men glemmer å gi interesse og oppmerksomhet tilbake. 

Altså, det er jo synd at menn i så liten grad opplever at de har noen å snakke med, få støtte fra og få oppmuntring og komplimenter fra, men det er virkelig ikke lurt å ta alt ut på en kvinne som håper på en hyggelig date, men ender opp med å oppleve det som at mannen bruker dem som terapeut.

Mennene som tømte sitt hjerte til meg mente konsekvent at det hadde vært en utrolig hyggelig date, og ville møtes igjen. Jeg var ikke interessert i det, når jeg følte meg som hvilken som helst som bare orket å lytte og støtte, men ikke opplevde interesse for meg som person tilbake. 

Så dere menn som dater; Pass på å bruke opp kvinners velvilje til å vise interesse og å lytte veldig kjapt ved å bruke dette ufint til å tømme dere for alt mulig og søke forståelse og støtte/godord. Vis interesse tilbake også, og begrens utnyttelse av at kvinner er hyggelige og innstilt på å vise interesse for dere. 

Jeg traff heldigvis kjærlighet med et smell uten å date. At han hadde en crazy eks og en tung barndom visste jeg ikke etter første møte, og heller ikke på en god stund. Han var klok nok til å ikke tømme alt utover meg ved første anledning. Det er klokt! Veldig klokt!

Anonymkode: f53b2...3cf

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Åjoda! Det finnes fine normale menn som vil vente og som gjerne er så forelsket at de er livredde i begynnelsen eller at de faktisk er så seriøse at de vil bli kjent først. Snakker av erfaring ! Så ikke vær ett talerør for normale menn bare fordi du vil pule på første date. Ikke alle er sånn nei.

Hvis jeg var en så forsiktig og redd mann ville jeg gått omveier rundt ts..

Og hadde jeg møtt på første date der første punkt på møteplanen var at forholdet skulle være platonisk..i månedsvis....🙈😂😂😂...Hadde blitt tidenes korteste date det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...