Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Siden jeg har fått mye flott hjelp her før, spør jeg dere igjen! Datteren min er nå 1 år gammel.

Sliter veldig med å gå over til kun mat. Så tenkte jeg skulle prøve å ha faste tider på mat, men finner så utrolig mye forskjellig når jeg googler det. Tenkte kanskje noen her hadde rutine som funker for de, som de ville dele?

Får nesten ikke i henne vanlig mat, så blir veldig mye frukt, smoothie poser og melk. Tenker at faste tider kan gjøre sulten bedre. Vil ikke spise noe på morgenen så vanskelig å få start. Da blir det til at jeg gir melk, og hun våkner enda 2-3 ganger på natten for melk🤐

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går seg til. Ikke stress så mye. Det som er riktig for ditt barn er ikke nødvendigvis riktig for andre. De er så forskjellige disse babyene, at jeg tror bare hver enkelt mor må føle seg frem og bruke intuisjonen sin. Hver gang jeg forsøkte å bruke andre babyers matplan eller de standard- planene fra helsestasjonen gikk det til H. Min unge hadde en lang og kronglete vei til spising. Så jeg begynte å lese mitt barn i stede for å se på alt man burde gi, og hva andre gir. Min unge spiste veldig ensformig lenge( fikk seff i seg alt han trengte), men han ville ikke noe annet enn periode. Plutselig ville han ha mer variasjon. Så stagnerte det igjen. Og sånn gikk runddansen. 

Om noen år snur alt seg, da får man ofte beskjed av helsesøster på skolen at ungen er for tjukk. Det blir aldri riktig for dem. Bare du vet hva som er best for ditt barn. Det går seg til dette. Vet du om noen 10 åringer som enda drikker mme/mm? De spiser til slutt alle sammen. 

Anonymkode: 62b04...a07

Skrevet
Scarlito skrev (1 time siden):

Hei! 

Siden jeg har fått mye flott hjelp her før, spør jeg dere igjen! Datteren min er nå 1 år gammel.

Sliter veldig med å gå over til kun mat. Så tenkte jeg skulle prøve å ha faste tider på mat, men finner så utrolig mye forskjellig når jeg googler det. Tenkte kanskje noen her hadde rutine som funker for de, som de ville dele?

Får nesten ikke i henne vanlig mat, så blir veldig mye frukt, smoothie poser og melk. Tenker at faste tider kan gjøre sulten bedre. Vil ikke spise noe på morgenen så vanskelig å få start. Da blir det til at jeg gir melk, og hun våkner enda 2-3 ganger på natten for melk🤐

Kanskje forsøke å gi litt mer vann enn smoothie og melk. Vann metter ikke på samme måte og hun vil da sannsynligvis føle litt mer sultfølelse.

Anonymkode: 86600...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...