Gå til innhold

Har dere fått brev fra NAV om mulig endring av uføretrygden etter 1 januar?

Anbefalte innlegg

Har 100 % uføretrygd og jobber ikke ved siden av. Har gjort det ør, da jeg hadde gradert ufør. Hvorfor får jeg brev fra nav om at jeg  muligens må få nytt vedtak? Fikk kun feriepenger i fjor som da kom av det jeg jobbet i forfjor da jeg ikke hadde 100% uføretrygd.

Stod at vedtaket kunne endre seg hos meg om dette ble vedtatt. 

Anonymkode: f5202...288

Fortsetter under...

Jeg tror de har sendt det brevet til alle uføretrygdede, uansett. Jeg har også mottatt det. Jeg jobber i et verv som styremedlem, og får litt for det en gang i året. Men det kommer jeg til å kutte ut, dersom forslaget går igjennom. Gidder ikke jobbe omtrent gratis, og slite helsen min ut på det uten å få noe særlig igjen for det.

Anonymkode: d21a4...ddf

• Liker 2
Angelheart2 skrev (2 minutter siden):

Brevet er sendt ut automatisk til alle som har uføretrygd, uavhengig av om det gjelder dem direkte eller ikke.

Nei, hverken min venninne eller søster har fått dette brevet. De har hele tiden hatt 100% ufør, mens jeg har hatt gradert før jeg fikk 100 %.

• Liker 1
Angelheart2 skrev (8 minutter siden):

Brevet er sendt ut automatisk til alle som har uføretrygd, uavhengig av om det gjelder dem direkte eller ikke.

Tvilsomt. Jeg har ikke fått noe melding. 

Anonymkode: e8c9a...6f2

• Liker 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tvilsomt. Jeg har ikke fått noe melding. 

Anonymkode: e8c9a...6f2

Ikke på Digipost heller? Mitt brev kom der.

Anonymkode: d21a4...ddf

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, hverken min venninne eller søster har fått dette brevet. De har hele tiden hatt 100% ufør, mens jeg har hatt gradert før jeg fikk 100 %.

De får det nok etter hvert. Her har mannen med 100% ufør fått samme brevet. 

Anonymkode: a9efa...ee9

Både jeg og mannen har gradert uføretrygd og tjener litt ved siden av. Jeg har fått brevet, mannen har ikke.

Jeg tipper grunnen til at vedtaket endres er at det står i vedtaket hvor mye du kan tjene før trygden blir redusert. Det står det i alles vedtak, uavhengig av om man tjener noe ved siden av eller ikke. Og den summen vil jo bli endret.

Men hvorfor ikke alle har fått det aner jeg ikke...

Anonymkode: 4338a...cc7

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Både jeg og mannen har gradert uføretrygd og tjener litt ved siden av. Jeg har fått brevet, mannen har ikke.

Jeg tipper grunnen til at vedtaket endres er at det står i vedtaket hvor mye du kan tjene før trygden blir redusert. Det står det i alles vedtak, uavhengig av om man tjener noe ved siden av eller ikke. Og den summen vil jo bli endret.

Men hvorfor ikke alle har fått det aner jeg ikke...

Det er ikke vedtatt enda. Nå driver de med forhandlinger med SV. 

Anonymkode: 49010...f1f

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke vedtatt enda. Nå driver de med forhandlinger med SV. 

Anonymkode: 49010...f1f

Jeg mente grunnen til at den enkeltes vedtak om uføretrygd endres hvis forslaget blir vedtatt.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Brevet er sendt ut til alle nav tror det kan berøre, dvs ca alle som er registrert med inntekt i 2021.

Anonymkode: ad98c...9d0

Ja, det tror jeg også siden jeg fikk feriepenger i år, så dermed tror de jeg skal jobbe videre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...