AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Del Skrevet 18. november 2021 Om en skal gå for fastpris på strøm, hva ville dere mene var en god pris for dere? Ta utgangspunkt i 12, 36 og 60 mnd avtaler. Anonymkode: e2b99...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg fikk pristak på 59øre i tre måneder, skulle gjerne hatt det lenger😂 Kanskje jeg ville tatt 79øre kwt i seks måneder, tror ikke jeg ville turt lenger. Anonymkode: 6d5be...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Del Skrevet 18. november 2021 Ikke så mange som er opptatt av strøm og fastpris her, nei. Anonymkode: e2b99...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Del Skrevet 19. november 2021 Fikk fastpris på 0.38 kr i 6 måneder for en stund tilbake, veldig fornøyd med den prisen. Anonymkode: eb30b...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg fikk pristak på 59øre i tre måneder, skulle gjerne hatt det lenger😂 Kanskje jeg ville tatt 79øre kwt i seks måneder, tror ikke jeg ville turt lenger. Anonymkode: 6d5be...a60 Er ikke det jævlig billig? Strømmen hos meg er oppi 2kr.. og du har 79 øre og den andre har 39 øre. Skjønner det ikke.. fastpris jeg ser på er på koster det rundt 1,80. Hvor finner dere de billige? Anonymkode: 5327a...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. november 2021 #6 Del Skrevet 19. november 2021 Må vel i allefall under 30 øre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 19. november 2021 #7 Del Skrevet 19. november 2021 Under krona sålenge strømavgift og nettleie forsvinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #8 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke det jævlig billig? Strømmen hos meg er oppi 2kr.. og du har 79 øre og den andre har 39 øre. Skjønner det ikke.. fastpris jeg ser på er på koster det rundt 1,80. Hvor finner dere de billige? Anonymkode: 5327a...4c3 Ganske billig, ja. Jeg har 59øre kwt. Var et tilbud som dukket opp i september, er vel ingen på samme sum nå. Noen lavere enn krona, men da må man binde seg en stund. Anonymkode: 6d5be...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 19. november 2021 #9 Del Skrevet 19. november 2021 Kommer mye an på hvor du bor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 19. november 2021 #10 Del Skrevet 19. november 2021 Fastprisavtale 0,45 i eit år tegnet i midten av august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #11 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ikke så mange som er opptatt av strøm og fastpris her, nei. Anonymkode: e2b99...42c Jo, men man får ikke billig fastpris nå. Jeg har 122 øre pr kWh gjennom boligbyggelaget nå. Måneden før betalte jeg 139 pr kWh på spotavtale. Anonymkode: 01f50...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 19. november 2021 #12 Del Skrevet 19. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ikke så mange som er opptatt av strøm og fastpris her, nei. Om du bor i Sør så sier det seg selv at du ikke vil klare å forhandle frem en god fastprisavtale nå som strømprisene blir skyhøye fremover, og om du bor i Nord så har du ikke behov for en fastprisavtale Endret 19. november 2021 av klondrik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #13 Del Skrevet 19. november 2021 klondrik skrev (1 time siden): Om du bor i Sør så sier det seg selv at du ikke vil klare å forhandle frem en god fastprisavtale nå som strømprisene blir skyhøye fremover, og om du bor i Nord så har du ikke behov for en fastprisavtale Jeg spør hva folk regner som en god fastprisavtale i de intervallene jeg nevner. Anonymkode: e2b99...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 20. november 2021 #14 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg spør hva folk regner som en god fastprisavtale i de intervallene jeg nevner. Jeg forsøker å si at det ikke finnes noen gode fastprisavtaler om du bor i Sør uavhengig av tidsintervaller. Den billigste vil selvsagt være over 36 mnd men det er galskap å signere en avtale over en periode du ikke har snøring på hva spotprisen kommer til å ligge på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #15 Del Skrevet 20. november 2021 klondrik skrev (9 minutter siden): Jeg forsøker å si at det ikke finnes noen gode fastprisavtaler om du bor i Sør uavhengig av tidsintervaller. Den billigste vil selvsagt være over 36 mnd men det er galskap å signere en avtale over en periode du ikke har snøring på hva spotprisen kommer til å ligge på. Jeg spør fortsatt hva folk regner som en god pris for å tegne et fastprisabonnement i de intervallene jeg nevner. Anonymkode: e2b99...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Del Skrevet 20. november 2021 LOS tilbyr 140 for Oslo i januar og februar. Var en annen tråd om det tidligere i uken. Vet ikke om det hjelper deg, men da har du noe å sammenligne med. Anonymkode: 9371a...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): LOS tilbyr 140 for Oslo i januar og februar. Var en annen tråd om det tidligere i uken. Vet ikke om det hjelper deg, men da har du noe å sammenligne med. Anonymkode: 9371a...ae2 Regner du det for en god pris og isf, innenfor hvilket tidsintervall? Anonymkode: e2b99...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #18 Del Skrevet 20. november 2021 Fastprisavtaler må man tegne om sommeren, det er da man får lav pris. Nå er fasprisavtalene så høye at det ikke vil lønne seg. For 12 mnd tenker jeg du bør ned i 60 øre for å vurdere å binde deg. Jeg har 44 øre, 12 mnd. Anonymkode: 4f5c8...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pachka Sigaret Skrevet 20. november 2021 #19 Del Skrevet 20. november 2021 (endret) Ingen. Fastpris er å vedde mot strømselskapet, og strømselskapet har mye dypere erfaring enn deg på å predikere hva fremtidens strømpris kan bli, selv om ingen egentlig kan spå fremtiden. Strømselskapet vil bl.a. ta en høyere pris med kort varighet, mange unntak og god sikkerhetsmargin for å forsikre seg om at de vil tjene penger på fastprisavtalen, og gjør det ikke det så har de gjort en feil - noe som faktisk kan forekomme, men sjeldent. Altså, det jeg forsøker er å si at det du gjør er å gamble! Du kunne like godt ha gamblet på en aksje på børsen og veddet på at denne ville økt i verdi og så solgt den, selv om du vet at den også potensielt kan tape all verdi hvis selskapet går konkurs. Når du til sammenligning inngår en fastprisavtale så kjøper strømselskapet likevel strømmen til spotpris på strømbørsen, og da vedder du altså mot strømselskapet. Du vedder på at strømmen kommer til å være dyrere enn det fastprisavtalen din er på, og strømselskapet vedder på at strømmen kommer til å koste mindre enn det du vil betale for den. For å bruke finansbegreper videre så er det strømselskapet gjør egentlig en form for veldig myk "shorting" av strømmen din. De vedder på at strømmen skal koste mindre enn det du er villig til å betale for den, men vil likevel kjøpe strømmen til det den koster på børs. Potensielt så kan strømmen koste uendelig mye, og de må likevel kjøpe den og selge den til deg for fastprisen. Men, de har som regel veldig god sikkerhet for at dette aldri kan skje med strømprisen, eller de har mange unntak i kontrakten som forhindrer dem fra å komme i en slik situasjon. E.g. "force majeure", at de f.eks. ved naturkatastrofe som skaper enorm strømmangel kanskje kan kansellere kontrakten. Endret 20. november 2021 av Pachka Sigaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #20 Del Skrevet 21. november 2021 Pachka Sigaret skrev (48 minutter siden): Ingen. Fastpris er å vedde mot strømselskapet, og strømselskapet har mye dypere erfaring enn deg på å predikere hva fremtidens strømpris kan bli, selv om ingen egentlig kan spå fremtiden. Strømselskapet vil bl.a. ta en høyere pris med kort varighet, mange unntak og god sikkerhetsmargin for å forsikre seg om at de vil tjene penger på fastprisavtalen, og gjør det ikke det så har de gjort en feil - noe som faktisk kan forekomme, men sjeldent. Altså, det jeg forsøker er å si at det du gjør er å gamble! Du kunne like godt ha gamblet på en aksje på børsen og veddet på at denne ville økt i verdi og så solgt den, selv om du vet at den også potensielt kan tape all verdi hvis selskapet går konkurs. Når du til sammenligning inngår en fastprisavtale så kjøper strømselskapet likevel strømmen til spotpris på strømbørsen, og da vedder du altså mot strømselskapet. Du vedder på at strømmen kommer til å være dyrere enn det fastprisavtalen din er på, og strømselskapet vedder på at strømmen kommer til å koste mindre enn det du vil betale for den. For å bruke finansbegreper videre så er det strømselskapet gjør egentlig en form for veldig myk "shorting" av strømmen din. De vedder på at strømmen skal koste mindre enn det du er villig til å betale for den, men vil likevel kjøpe strømmen til det den koster på børs. Potensielt så kan strømmen koste uendelig mye, og de må likevel kjøpe den og selge den til deg for fastprisen. Men, de har som regel veldig god sikkerhet for at dette aldri kan skje med strømprisen, eller de har mange unntak i kontrakten som forhindrer dem fra å komme i en slik situasjon. E.g. "force majeure", at de f.eks. ved naturkatastrofe som skaper enorm strømmangel kanskje kan kansellere kontrakten. Ingen, dvs du hadde ikke bundet deg i de nevnte intervallene for noen pris. Ok. Anonymkode: e2b99...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå