Gå til innhold

Jeg går med et gullarmbånd til 12 000 og en gullring med diamant (usikker pris, men mye dyrere) enn armbåndet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fikk jeg i arv fra min mor. En gave. Hun har gitt likt for samme pris til de 3 andre søstrene mine og. Jeg bryr meg ikke om prisen og jeg er bare glad for det jeg fikk. Synes det er veldig stort at mamma faktisk gir oss gullet sitt, det er det ikke alle som ville gjort. men jeg synes det blir så trist når søstra mi skal være sur på meg for at jeg fikk det jeg fikk. Hun snakker ikke til meg og det virker som at hun skyver seg vekk fra familien. Hun ringer aldri til noen av oss eller kommer på besøk, og jeg har tenkt tilbake (dette er omtrent 1 mnd siden), dette begynte å skje gradvis etter hun fikk se gullet jeg gikk med. Jeg ser at hun er sjalu, hvorfor er noen søstre sånn? Synes helt ærlig at hun er direkte frekk! hva skal jeg gjøre fremover?

Anonymkode: a5c96...4c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg fikk det av min mor så sa jeg at nei, mamma, dette kan jeg ikke ta i mot, du må ha det selv. Så sa mamma at jeg skal ha dette, så sa jeg tusen takk og ble kjempe glad. Men søstra mi sa bare tusen takk til mamma (hørt fra andre søstra mi), og spurte oss alle om pris. Skjønner ikke hvorfor hun er så opptatt av pris? synes hele greien er bare trist og provoserende.Ts

Skrevet

Hva med å spørre søsteren din hva som plager henne? Kanskje handler det ikke om dette i det hele tatt, kanskje er det noe helt annet som gjør at hun trekker seg unna.. 

• Liker 14
Skrevet

ja, tror jo det må være noe annet enn gullarmbånd til 12 tusen kroner. Det er absolutt dyr armbånd, men er jo ikke oppsiktsvekkende når vi snakker om arv. :vetikke: 

Anonymkode: 6f256...657

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke denne historien.

Hun fikk også akkurat det samme? Hvorfor skulle hun da være sur?

Jeg tror du feilvurderer, det virker jo som du ikke liker denne søsteren din spesielt godt og bare innbiller deg at hun er sykelig opptatt av det armbåndet og prisen, når det egentlig er du som er det.

Anonymkode: 04fb6...5f0

• Liker 16
Skrevet

Kanskje søsteren din ville ha det? Kanskje hun var sur fordi du fikk og ikke henne? 

Hun har gitt likt for samme pris til de 3 andre søstrene mine og

I cash eller smykker? 

Anonymkode: 4ca7d...820

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

Hva med å spørre søsteren din hva som plager henne? Kanskje handler det ikke om dette i det hele tatt, kanskje er det noe helt annet som gjør at hun trekker seg unna.. 

Det er det med armbåndet og ringen som plager henne. Hun har hintet flere ganger. Jeg sa at jeg ble så glad for gaven og at jeg synes ringen er min er så fin, da sa hun" du har diamant, det har ikke jeg" og var stille i hele samtalen. Følte jeg bare snakket med meg selv. Hun har gitt flere rare svar om smykkene, og så plutselig ikke ringer oss. Søsteren min var en glad person, vi hadde god kontakt, og etter dette ble hun helt stille. Det er ulikt søsteren min. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner ikke denne historien.

Hun fikk også akkurat det samme? Hvorfor skulle hun da være sur?

Jeg tror du feilvurderer, det virker jo som du ikke liker denne søsteren din spesielt godt og bare innbiller deg at hun er sykelig opptatt av det armbåndet og prisen, når det egentlig er du som er det.

Anonymkode: 04fb6...5f0

Jeg vet ikke. Hun har alltid spurt om pris når vi får ting. Jeg feilvurderer ingenting, de andre søstrene mine har også merket det. Jeg er ikke opptatt av det i det hele tatt, begynte ikke å tenke på noe sånt før hun begynte å komme med kommentarer og hint, så plutselig ble stille, ts

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det med armbåndet og ringen som plager henne. Hun har hintet flere ganger. Jeg sa at jeg ble så glad for gaven og at jeg synes ringen er min er så fin, da sa hun" du har diamant, det har ikke jeg" og var stille i hele samtalen. Følte jeg bare snakket med meg selv. Hun har gitt flere rare svar om smykkene, og så plutselig ikke ringer oss. Søsteren min var en glad person, vi hadde god kontakt, og etter dette ble hun helt stille. Det er ulikt søsteren min. Ts

Du skulle ikke sagt noe.

Anonymkode: 4ca7d...820

• Liker 3
Skrevet

Selvfølegelig bryr du deg om prisen. Det er jo det første du nevner i tittelen her.

Og, hvis du ikke bryr deg om prisen, så kan du jo spør søsteren din om dere skal bytte? Hun får din ring og armbånd, og du får det hun fikk? 

Anonymkode: 98686...099

• Liker 17
Skrevet

Gull/smykker gir man til baret man liker best. Symbolsk har mor sagt du er favoritt datteren, avhengig hvor mye søskene er blitt kompensert. Om du har blitt favorisert fra mor/begge foreldre fører det til såre følelser. At du i tillegg bærer smykkene blir en evig påminnelse. 

Anonymkode: a8426...728

• Liker 4
Skrevet

Blir du ikke lei av å opprette disse trådene? Gått vekk fra kusine nå.

Anonymkode: d629b...c74

• Liker 1
Gjest Innsikten
Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med innlegget ditt. Alle søstrene fikk det samme skriver du, så jeg skjønner ikke hvorfor den ene søsteren din skulle bli misunnelig. 

Du sier du ikke bryr deg om prisen, men likevel nevner du det gjentatte ganger. Jeg fikk også gullarmbånd av svigermor i 30 årsgave, aner ikke hva det er verdt. Mange går også med mobiler til 12000-14000 kr, uten at det er grunn til misunnelse. 

Skrevet

Poenget med innlegget mitt er at jeg synes det er trist hvordan hun oppfører seg mot oss etter dette. Dette var en fin ting vår mor ville gjøre, så blir vår ene søster sur. Jeg skrev prisen for å påpeke at det er det hun har hengt seg opp i. Jeg synes ikke prisen skal ha noe å si. Når jeg fikk det av min mor så spurte jeg ikke om noe pris, det var noe hun sa selv til meg så det måtte jeg passe godt på. Men min søster har spurt om pris, noe jeg synes er rart. Hun vil ikke finne på noe med oss eller noe, det må bare respekteres, synes bare det er trist. Ville høre om flere her inne har opplevd lignende og hva de gjorde osv. Ts

Skrevet

Jeg mener at når man får en gave, så spør man ikke om prisen. synes det er direkte frekt! Ts

Skrevet

Det er tydelig at hun er plaget over ringen jeg fikk. Hun hinter over tlf (når vi faktisk en sjelden gang har en tlf samtale), til meg og mine søsken. Men vil altså ikke at mor skal få høre hennes meninger rundt det. Skjønner ikke hvorfor noen skal virke kranglete/diskuterende pga sånt. Ts

Skrevet

Hva fikk søsteren din da? 
Er det sånn at hun alltid har fått mindre enn dere andre ? 

Anonymkode: 3cc4b...726

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kvifor snakke om smykkene når søstra di tydeleg er sjalu for det? 🤷‍♀️ Veldig merkeleg å snakke om kor fin ringen din er, når du veit søstra di ynskjer den... Dersom det er smykkene som gjer at søstra di skyv seg vekk frå familien, og du ikkje bryr deg om prisen, kva med å dele då?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Igjen, har du snakket med henne eller anntar du? Dette med at hun ble stille og lei seg kan være av helt andre grunner, som en annen skrev - kanskje hun har følt seg tilsidesatt gjennom oppveksten, kanskje hun sliter med noe - du henger deg opp i disse to smykkene og prisen av dem, du bærer dem selvsagt med glede, ikke nødvendigvis fordi de er fine men fordi de er verdifulle for deg, det skjønner jeg  -  men som en annen sier virker det som om pengene er like viktig..?

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at hun fikk gave av samme verdi som deg? Det kan være at moren din tror det, men så har din søster oppdaget at det ikke stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...