Gå til innhold

å reise fra Russland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om russiske kan reise med forskjellige flyselskap til Norge, eller om de må reise russisk flyselskap?

Anonymkode: 7c996...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤣🤣 Ja, bruker du ikke Aeroflot, blir du bortvist. 

Hva slags spørsmål er det? Er det en "usynlig" måte å mobbe russere på? 

Anonymkode: 9fede...c6f

• Liker 3
Skrevet

Det er lov. KLM, Lufthansa, Austrian eller Finnair - kanskje de beste, mest praktiske valgene.

Skrevet
Ukjentkjendis skrev (18 minutter siden):

Det er lov. KLM, Lufthansa, Austrian eller Finnair - kanskje de beste, mest praktiske valgene.

Det er greit å være på den sikre siden... Jeg har restriksjoner i hodet. Man vet jo ikke. Russiske kan ikke krysse til Norge fra Russland med buss/bil, kun visse unntak. Fra norsk side får dem lov. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen som vet om russiske kan reise med forskjellige flyselskap til Norge, eller om de må reise russisk flyselskap?

Vet ikke nå i koronatida, men jeg har reist med fly fra Russland og da har det i alle fall vært mange russiske passasjerer med.

Skrevet
reiseglad skrev (20 minutter siden):

Vet ikke nå i koronatida, men jeg har reist med fly fra Russland og da har det i alle fall vært mange russiske passasjerer med.

det er tydeligvis ikke lov å reise og krysse grensen på land fra Russland for selv russiske, det er kun med fly. Jeg synes det er veldig rart. Det er faktisk 4500 km i omvei kun en vei, tur retur blir det 9000 km. Hvis Russland hadde sluppet egne borgere til å krysse grensen på land så er det kun snakk om 280km en vei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

det er tydeligvis ikke lov å reise og krysse grensen på land fra Russland for selv russiske, det er kun med fly. Jeg synes det er veldig rart. Det er faktisk 4500 km i omvei kun en vei, tur retur blir det 9000 km. Hvis Russland hadde sluppet egne borgere til å krysse grensen på land så er det kun snakk om 280km en vei. 

Synes det du sier høres veldig rart ut. Er ikke så lenge siden jeg leste om at russere hamstret billige bleier i norske butikker. Men de hadde kanskje grenseboerbevis eller noe?

Anonymkode: 2e069...54f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor har du fått denne informasjonen fra?

Anonymkode: 0422a...424

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det du sier høres veldig rart ut. Er ikke så lenge siden jeg leste om at russere hamstret billige bleier i norske butikker. Men de hadde kanskje grenseboerbevis eller noe?

Anonymkode: 2e069...54f

Jeg tror ikke grenseboerbevis er i funksjon under pandemi. Det er kun noen med veldig spesielle grunner som får tillatelse til å krysse grensen til Russland, f.eks, sjømenn og familierelaterte personer. For vår del handler det om godkjent kjæreste skjema og fått godkjent besøksvisum. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du fått denne informasjonen fra?

Den informasjonen har jeg fått fra dem som har med grensen å gjøre på russisk side. Jeg trodde godkjennelse fra Norge holdt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den informasjonen har jeg fått fra dem som har med grensen å gjøre på russisk side. Jeg trodde godkjennelse fra Norge holdt. 

Mener du fra det russiske grensevesenet? Hvordan har du vært i kontakt med dem? Evt. hvilken av deres nettsider har du lest det på? Kan du i så fall vise meg hvilken?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mener du fra det russiske grensevesenet? Hvordan har du vært i kontakt med dem? Evt. hvilken av deres nettsider har du lest det på? Kan du i så fall vise meg hvilken?

Nå har jeg ikke oversikt over alt, da må jeg gå innpå all informasjon vi har benyttet i dag. Men egentlig alle kanaler man kan ringe for å få den informasjonen. Ja, blant annet russiske grense vesenet, visa Center, konsulater.  Svarene vi har fått, det er kun fly dere kan reise med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå har jeg ikke oversikt over alt, da må jeg gå innpå all informasjon vi har benyttet i dag. Men egentlig alle kanaler man kan ringe for å få den informasjonen. Ja, blant annet russiske grense vesenet, visa Center, konsulater.  Svarene vi har fått, det er kun fly dere kan reise med. 

Men da er det vel bare å sette seg på et fly da?

Skrevet
reiseglad skrev (1 minutt siden):

Men da er det vel bare å sette seg på et fly da?

4500km.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4500km.

Enda større grunn til å bruke fly og ikke bil....

Skrevet
reiseglad skrev (11 minutter siden):

Enda større grunn til å bruke fly og ikke bil....

da har du ikke lest sammenheng, ved å kjøre bil 240km så ville alt vært løst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...