Gå til innhold

Hvorfor gjør single kvinner det så mye bedre enn single menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi kvinner rett og slett er det sterke kjønn ?

Anonymkode: ed1bc...889

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny kjønnskrig-tråd? Hvorfor ikke faktisk se på de strukturelle svakhetene ved samfunnet som fører til disse forskjellene mellom oss i stedet? At gutter får beskjeden "store gutter gråter ikke", og blir fortalt at det er femi å ha følelser. Et menneske klarer seg mye bedre dersom vedkommende har lært seg å håndtere sine egne følelser, både positive og negative, fra starten av. Noe kvinner har "lov til", mens menn ikke har det.

La oss begynne å tillate at gutter gråter og er lei seg, at det ikke er en svakhet men en styrke å kjenne på egne følelser. Men å lære dem å håndtere disse på en sunn måte. Nå sliter vi med at menn er voldelige og/eller tar sitt eget liv i en mye større grad enn kvinner, og jeg tror innbitt at dette handler om den rollen menn skal ha som den sterke mannen som ikke kan være lei seg, for da er han svak.

Anonymkode: 2ac15...c9c

• Liker 2
Skrevet

Hva er premissen for påstanden din? På hvilke områder snakker vi om?

Anonymkode: 1599d...137

• Liker 3
Skrevet

Gjør hva? 

Anonymkode: 382d7...2ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er premissen for påstanden din? På hvilke områder snakker vi om?

Anonymkode: 1599d...137

Det kunne vært greit å vite, ja!

Jeg tenker menn er veldig forholdsbaserte - de blomstrer og trives med en partner, selv om de er utro. Mister de kona, mister de alt.

Kvinner, derimot, har det enklere alene, for det er en mindre å rydde opp etter 

Kjæresten min - vel, jeg trives så klart med ham, meeeeen det er slitsomt å bo med noen som ikke kan rydde vekk eget skittentøy og heller ikke vaske opp. Å være singel er en tommere tilværelse for meg, men mindre stressende 

Anonymkode: 21c20...7af

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pga håndarbeid. Kvinner og menn legger helt forskjellig betydning i håndarbeid. Den tradisjonelle kvinnelige betydningen av håndarbeid er strikking og sånt, mens single menn bruker hånda til noe helt annet og mindre nyttig som spiser tid og utsetter læring og nyttige ting.

• Liker 2
Skrevet

Oisann, se her. Tror jeg må le. Alenemødre i en liten leilighet med en drittbil gjør det ikke bedre enn menn i mine øyne. Er alltid mannen som sitter igjen med huset fordi kvinnene aldri har råd. 

Anonymkode: 18bff...d6c

• Liker 1
Skrevet

Oisann, se her. Tror jeg må le. Alenemødre i en liten leilighet med en drittbil gjør det ikke bedre enn menn i mine øyne. Er alltid mannen som sitter igjen med huset fordi kvinnene aldri har råd. 

Anonymkode: 18bff...d6c

Nope. Her sitter jeg som alenemor med god lønn, fin bil og i min egen enebolig mens eksen sitter i en leid mørk kjellerleilighet fordi det er det eneste han har råd til. 

• Liker 6
Skrevet

Det er vel ikke så rart. Kvinner tar mer ansvar for andre og tredje skiftet i et forhold. Så når de blir singel og særlig hvis de har barn, så går arbeidsbyrden deres betraktelig ned. For menn går den da tilsvarende opp.

Selv min oppegående og relativt likestilte eks, som var hellig overbevisst om at han tok hovedbyrden av hjemmearbeidet, fikk seg en aha-opplevelse.

Anonymkode: 59688...0c6

• Liker 14
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Forskning viser i alle fall at menn tjener mer (sosialt, helsemessig) på å være i forhold enn det kvinner gjør. 

Økonomisk er det mange kvinner som taper stort på å bli singel ("kvinnefella"), og single lever kortere enn gifte/samboende. Det siste gjelder også kvinner, men ikke i like stort grad som menn. https://forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170

Vil derfor si bildet er sammensatt.

Skrevet

Fordi kvinner er snille og pene og gode, mens menn er slemme, onde og stygge.

Anonymkode: f9021...076

• Liker 1
Skrevet
Mysticgirl skrev (1 minutt siden):
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907

Fra linken din;

"- Ja, menn er lykketyver, så dette høres vettugt ut, sier psykolog og forsker Ragnhild Bang Nes ved Folkehelseinstituttet, Universitetet i Oslo, spøkefullt og ikke uten et blunk til KKs lesere.

Hun forklarer at helt generelt er det noe i at ekteskapet gavner menn mer enn kvinner, i alle fall i våre dager og når det kommer til helse. Menn reddes bort fra mye uheldig livsførsel når de gifter seg, blir passet på, pleiet, sendt til lege, og spiser sunnere, mens kvinner får barnepass, deltidsjobb, vaskebøtter og etter hvert (ofte) en pleiepasient."

Hurra liksom... 

• Liker 12
Skrevet
Mooza skrev (19 minutter siden):

Fra linken din;

"- Ja, menn er lykketyver, så dette høres vettugt ut, sier psykolog og forsker Ragnhild Bang Nes ved Folkehelseinstituttet, Universitetet i Oslo, spøkefullt og ikke uten et blunk til KKs lesere.

Hun forklarer at helt generelt er det noe i at ekteskapet gavner menn mer enn kvinner, i alle fall i våre dager og når det kommer til helse. Menn reddes bort fra mye uheldig livsførsel når de gifter seg, blir passet på, pleiet, sendt til lege, og spiser sunnere, mens kvinner får barnepass, deltidsjobb, vaskebøtter og etter hvert (ofte) en pleiepasient."

Hurra liksom... 

Haha ja. Det er ikke så rart kvinner av og til velger å være single.

• Liker 9
Skrevet

En manns liv er vanskeligere. Derfor. 

Anonymkode: 9ab36...e9a

Skrevet

Nope. Her sitter jeg som alenemor med god lønn, fin bil og i min egen enebolig mens eksen sitter i en leid mørk kjellerleilighet fordi det er det eneste han har råd til. 

Og du fryder deg over det. Ekkelt menneske.

Tipper du ikke har fått til det helt på egenhånd.

Anonymkode: bed83...9b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har aldri møtt en sterk kvinne

Anonymkode: e6ec3...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du fryder deg over det. Ekkelt menneske.

Tipper du ikke har fått til det helt på egenhånd.

Anonymkode: bed83...9b4

Jeg fryder meg ikke, jeg forteller deg fakta. Jeg skulle virkelig ønske han hadde råd til noe bedre.

Og jo det har jeg faktisk, alt er min egen fortjeneste.

• Liker 9
Skrevet

Å ha en mann blir vel litt som å ha et ekstra barn, mye hodebry. 

Anonymkode: 2de8c...361

• Liker 7
Skrevet
Mooza skrev (39 minutter siden):

Fra linken din;

Hurra liksom... 

Så da lurer jeg på hvorfor kvinner her inne skriver det ene innlegget etter det andre om at de ønsker forhold. Det kommer jo tydelig frem her at det ikke stemmer, kvinner har det best alene.

Anonymkode: d0cf8...375

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...