Gå til innhold

Drikkepress på julebordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som er lei av at man ikke kan være edru på julebord? Får så mange spørsmål, og er dritt lei!  Les denne her. Kjenner meg så sykt igjen.

Jeg har lyst til å være med på fest jeg også, selv om jeg ikke drikker. Synes egentlig sjefen har et ansvar.

Anonymkode: 3b728...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, samme hos oss. Jeg drikker ikke og jeg er russisk (de med fordommer er sikkert sjokkert nå). Kollegaene spør: "Er du syk?" eller "Er du ikke russisk?".

Ikke akkurat fristende å feste med sånne tullinger. 

Anonymkode: e200a...9f7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flere enn meg som er lei av at man ikke kan være edru på julebord? Får så mange spørsmål, og er dritt lei!  Les denne her. Kjenner meg så sykt igjen.

Jeg har lyst til å være med på fest jeg også, selv om jeg ikke drikker. Synes egentlig sjefen har et ansvar.

Veldig enig. Gode poeng i den teksten du linket til. Ser den er fra AKAN. De Har vært hos oss og er ganske gode på å få i gang samtaler om det, uten at det ble sånn antidrikkegreie. 

Kan du ikke sende den saken til sjefen din?

Skrevet

AKAN er flinke, men tviler på at sjefen gidder å bry seg noe om det på julebordet.

Skrevet

Sist vi hadde julebord var det bare sjefen som drakk alkohol, og h*n begrenset seg til ett glass siden ingen andre drakk. Vi er ikke så mange ansatte, ca halvparten kjørte bil til festen, mange har små barn, ei var gravid, og selv drikker jeg ikke alkohol pga medisiner. Det er det beste julebordet jeg har vært på.

Anonymkode: 94f1b...712

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sist vi hadde julebord var det bare sjefen som drakk alkohol, og h*n begrenset seg til ett glass siden ingen andre drakk. Vi er ikke så mange ansatte, ca halvparten kjørte bil til festen, mange har små barn, ei var gravid, og selv drikker jeg ikke alkohol pga medisiner. Det er det beste julebordet jeg har vært på.

Anonymkode: 94f1b...712

Jeg er ikke imot alkohol på julebordet. Men kunne vært litt mer aksept for andre valg lissom. 

Skrevet

Jeg drikker ikke på julebord. Føler ikke presset heller. Altså det er fokus på drikking, men jeg er i stand til å sette grenser, forklare meg.

Skrevet
Ny Bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg drikker ikke på julebord. Føler ikke presset heller. Altså det er fokus på drikking, men jeg er i stand til å sette grenser, forklare meg.

Men hvorfor skal det være slik at man må forklare seg? Synes det er dumt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men hvorfor skal det være slik at man må forklare seg? Synes det er dumt.

Alkisene får forklare seg, hvorfor de MÅ drikke. Ikke omvendt. 

Anonymkode: e200a...9f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...