Gå til innhold

Hvilke storbyer i Europa er de vakreste og mest interessante? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmer om en storbyferie uten barn men vet ikke hvor jeg skal dra. Gjerne Øst-Europa eller litt mer ukjente perler. Vil se vakre, gamle bygg og gjerne gå på noen interessante museum eller attraksjoner. 

Anonymkode: 232ce...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wroclaw i Polen 🥰

Anonymkode: d89b8...a36

• Liker 2
Skrevet

Ingen storby, men Krumau i Tsjekkia.

Anonymkode: f2b07...ea1

Skrevet

Prague, London, Barcelona, Stockholm, København, Krakow, Vilnius, Bologna, Florence, Montpellier.. jeg kan holde på lenge. Masse vakre byer Nordmenn aldri drar til fordi middelklasse-bermen er mest opptatt med å reise til Granca, Tyrkia, Rhodos og Thailand.

Anonymkode: 45399...9e7

Skrevet

Supert, tar gjerne mot mange forslag. Gøy å bare drømme og nettsøke litt selv om det er litt usikkert når jeg faktisk kan reise dit😛. Jeg liker både historie og moderne og klassisk kunst hvis noen har forslag til spennende museum o.l. TS

• Liker 1
Skrevet

Wien

Anonymkode: 87d5c...080

• Liker 4
Skrevet

Budapest

Anonymkode: 78432...704

• Liker 3
Skrevet

Ikke Øst Europa, men Madrid er en nydelig by. 

Anonymkode: 38102...e96

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 10.58):

Prague, London, Barcelona, Stockholm, København, Krakow, Vilnius, Bologna, Florence, Montpellier.. jeg kan holde på lenge. Masse vakre byer Nordmenn aldri drar til fordi middelklasse-bermen er mest opptatt med å reise til Granca, Tyrkia, Rhodos og Thailand.

Hvorfor bruker du engelske navn på disse byene? Dersom du ikke tilhørte middelklassebermen ville du vel visst at det heter Praha og Firenze?

Hilsen aldri vært i noen av de fire byene/landa du nevner til slutt.

Anonymkode: c8fa3...86f

• Liker 13
Skrevet

Storbyen i Europa med flest fine bygninger, vil jeg si er Wien.

Anonymkode: c8b9c...788

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Storbyen i Europa med flest fine bygninger, vil jeg si er Wien.

Budapest bør også være på menyen, billigere der. Samme med Gdansk/Sopot.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 10.58):

Middelklassen drar vel ikke til Granca og Rhodos…? Det er i så fall lavere middelklasse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor bruker du engelske navn på disse byene? Dersom du ikke tilhørte middelklassebermen ville du vel visst at det heter Praha og Firenze?

Hilsen aldri vært i noen av de fire byene/landa du nevner til slutt.

Anonymkode: c8fa3...86f

Vær så snill å ikke fornærm middelklassebermen. Ikke snakk om at vi er så uopplyste at vi skriver Prague og Florence.

Anonymkode: 0dd06...cdf

• Liker 3
Skrevet
On 11/18/2021 at 10:43 AM, AnonymBruker said:

Drømmer om en storbyferie uten barn men vet ikke hvor jeg skal dra. Gjerne Øst-Europa eller litt mer ukjente perler. Vil se vakre, gamle bygg og gjerne gå på noen interessante museum eller attraksjoner. 

Om du vil dit ikke alle andre nordmenn reiser på langhelg  (som er typisk de stedene som en annen bruker nevner, Praha etc...), så se litt på byene i Tyskland og Sveits. Zürich er en flott liten perle med nok å se og gjøre uten at man føler man må stresse eller utelate ting. Basel er jeg også glad i. :)

Anonymkode: 08e6c...a85

• Liker 1
Skrevet

Firenze, Roma, og Praha.

Anonymkode: 2c204...590

Skrevet

Praha er uten tvil den vakreste byen jeg har sett. Den mest interessante er Berlin. Den jeg liker å dra til for å oppleve alt mulig er London. 

Roma og Paris synes jeg er masete. Athen er skitten. 

Anonymkode: ef1a3...3f0

Skrevet

Istanbul må være den mest underrated storbyen i europa, halve byen er i Europa og halve er i Asia.

Anbefales sterkt.. vanskelig å kjede seg i den byen. Mye og se, mye god mat og spise, bra shopping

Anonymkode: 53341...bef

• Liker 4
Skrevet

Krakow er en veldig nydelig perle av en by! Veldig god mat også og mye krigshistorie (ble mye tårer i Auschwitz men også andre steder i byen). Vakre bygninger. Da vi var der i 2011 var det noen nyåpnede jødiske restauranter. 

Paris har jo mye flott arkitektur og god mat, samme kan sies om Lyon, selvom den er ganske annerledes enn Paris. Noen steder i Lyon minnet meg om «gamla stan» i Stockholm. 
Roma er flott

Stockholm har jeg alltid likt, men det vil jo ikke være varmt der nå. 

Anonymkode: 67f1f...b99

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Krakow er en veldig nydelig perle av en by! Veldig god mat også og mye krigshistorie (ble mye tårer i Auschwitz men også andre steder i byen). Vakre bygninger. Da vi var der i 2011 var det noen nyåpnede jødiske restauranter. 

Paris har jo mye flott arkitektur og god mat, samme kan sies om Lyon, selvom den er ganske annerledes enn Paris. Noen steder i Lyon minnet meg om «gamla stan» i Stockholm. 
Roma er flott

Stockholm har jeg alltid likt, men det vil jo ikke være varmt der nå. 

Paris har jo tapt seg noe voldsomt de siste årene. Det flyter søppel og kriminaliteten har økt, er som å vandre rundt i Mogadishu. 

Anonymkode: db08c...545

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Paris har jo tapt seg noe voldsomt de siste årene. Det flyter søppel og kriminaliteten har økt, er som å vandre rundt i Mogadishu. 

Anonymkode: db08c...545

Noen områder i Paris har en del søppel, men synes ikke det var så ille. Napoli derimot føltes som å gå i en søppelbinge dessverre, iallefall der vi var i 30 min, kanskje resten er annerledes. Litt synd.. eneste hyggelige vi så var en katt som vasket seg.. og god pizza!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...