Gå til innhold

Slimhoste hos treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt slimhoste og tørrhoste siden søndag. Mandag fikk hun feber (38,2 grader) gikk over ganske fort. Hosta så hun nesten brakk seg noen ganger de første to dagene, et par ganger i går. Ingen hoste de siste 3 nettene. Litt slimhoste i ny og ne de siste dagene, og litt tidlig i dag.

Formen hennes er på topp. Matlyst og aktivitetsnivå er normalt. Ikke snørrete, ikke noe nysing.

Tenkte å sende henne til bhg når hun kun tørrhoster litt. Men så leser jeg at slimhoste kan vare i flere uker.... (!) ?

Anonymkode: 2db8f...2ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har hatt slimhoste og tørrhoste siden søndag. Mandag fikk hun feber (38,2 grader) gikk over ganske fort. Hosta så hun nesten brakk seg noen ganger de første to dagene, et par ganger i går. Ingen hoste de siste 3 nettene. Litt slimhoste i ny og ne de siste dagene, og litt tidlig i dag.

Formen hennes er på topp. Matlyst og aktivitetsnivå er normalt. Ikke snørrete, ikke noe nysing.

Tenkte å sende henne til bhg når hun kun tørrhoster litt. Men så leser jeg at slimhoste kan vare i flere uker.... (!) ?

Min 3-åring sliter også med slik hoste, og har holdt på i over en måned. Vært en tur hos legen for å utelukke at det er noe som krever behandling og vi har testa for covid. Hun har vært i barnehagen hele tiden, var hjemme den første uka fordi hun da også hadde litt feber et par dager og var tydelig sliten, men etter den første uka var hun feberfri og formen som den pleier å være, så da da de det var helt i orden i barnehagen også. 

Slimhoste kan henge igjen lenge, men hvis du er usikker ville jeg tatt en telefon til fastlegen og forhørt meg. På mitt legekontor vil de helst undersøke barnet med slik hoste. 

Anonymkode: a40e5...0f0

Skrevet

Test for Rs

Anonymkode: 21910...541

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Test for Rs

Anonymkode: 21910...541

Min 3-åring har også hatt noe liknende. Er det vanlig å teste seg for rs når barnet ikke er så dårlig? 

Anonymkode: 435d6...896

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min 3-åring har også hatt noe liknende. Er det vanlig å teste seg for rs når barnet ikke er så dårlig? 

Anonymkode: 435d6...896

Tviler. Snakka med legekontoret i dag. Bare å la barnet være i bhg om allmenntilstanden er bra og hun er feberfri

Det er før man får symptomer at man er mest smittsom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...