Carrot Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Jeg er så heldig å ha venner fra alle verdenshjørner og det er spesielt hyggelig nå på denne årstiden med så mange ulike måter å forberede seg til høytiden på - jul er viktig hos de aller fleste av dem. Forleden dag ble det diskutert juletre og pynting, og som alltid var det mye ulikt men, for en av mine norske venner toppet det seg litt når en annen nevnte at de hadde tatt ned alle fem juletrærne og var klare til å pynte huset til helgen - det var helt uaktuelt med mer enn ett juletre i norske hjem! Så jeg lurer på, er det noen av KG sine brukere som har flere juletrær? Hvor vanlig / uvanlig er det å ha for eksempel en gruppe med juletre som er pyntet i stuen i ulike høyder? Er det mer greit om de er spredt i ulike rom i hjemmet?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Jeg har personlig ikke det (annet enn et lite på verandaen), men om andre vil ha det, så er jo det selvsagt greit. Men det ser kanskje litt rart ut å ha flere juletrær i samme rom? Hadde i så fall hatt de i forskjellige rom. Anonymkode: c47a1...4b5 1
Carrot Skrevet 18. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2021 Vi har ekstra takhøyde i store deler av vårt hjem så vi har alltid valgt en "bedehusgran" som de sier her vi bor, altså et juletre av edelgran som er tre meter høyt eller mer, det betyr at det er ganske krevende plassmessig også så for oss er ett tre liksom nok i stuen, men jeg må si jeg likte tanken på å ha ett tre på kjøkkenet og ett i gangen siden vi har store rom der også men jeg ble litt usikker når jeg hørte diskusjonen 😎
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Jeg tenker ett stort juletre i stua, og ett minitre på kjøkkenet som står på bord eller i karmen i vinduet. Anonymkode: 3fdcd...ccb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 Carrot skrev (3 minutter siden): Vi har ekstra takhøyde i store deler av vårt hjem så vi har alltid valgt en "bedehusgran" som de sier her vi bor, altså et juletre av edelgran som er tre meter høyt eller mer, det betyr at det er ganske krevende plassmessig også så for oss er ett tre liksom nok i stuen, men jeg må si jeg likte tanken på å ha ett tre på kjøkkenet og ett i gangen siden vi har store rom der også men jeg ble litt usikker når jeg hørte diskusjonen 😎 Men hvis du har ett stor hjem og stor gang, så hadde det vært fint i gangen :::) Men 3 meter.. Anonymkode: 3fdcd...ccb
GammelKaktus Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Hadde jeg hatt et gigantisk hus så hadde jeg nok hatt flere. et her og et der. 😄 En venninne av meg som har en flokk med barn og et hus på sånn 500 kvm eller noe sånt har et på kjøkkenet, et på spisestuen, et på den vanlige stuen, et i kjellerstuen og et oppe i "gang/stuen" utenfor barnas rom. Hun er like julegalglad som meg Hun kjøper kun et ekte juletre og det er det som havner på spisestuen, det blir det største treet og som regel.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 Før har vi ikke hatt mer enn ett juletre. Nå har vi flyttet til en stor enebolig, så nå blir det et tre i hver stue. Anonymkode: 252b9...381
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Hadde jeg hatt et gigantisk hus så hadde jeg nok hatt flere. et her og et der. 😄 En venninne av meg som har en flokk med barn og et hus på sånn 500 kvm eller noe sånt har et på kjøkkenet, et på spisestuen, et på den vanlige stuen, et i kjellerstuen og et oppe i "gang/stuen" utenfor barnas rom. Hun er like julegalglad som meg Hun kjøper kun et ekte juletre og det er det som havner på spisestuen, det blir det største treet og som regel. Ja enig, født og oppfølst på 110 kvadratmeter, og da synes jeg det holder med ett og eventuelt ett lite på kjøkkenet. Nå bor jeg på 39 kvadratmeter og det er dessverrre ikke plass til noe juletre Så ja det avhenger jo selvsagt hvor stor leilighet/ hus man har, jeg svarte etter gjennomsnitt kvadrameteren da. Anonymkode: 3fdcd...ccb
Alvario Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Vi har juletre i stua, på allrommet (og på hytta)
Carrot Skrevet 18. november 2021 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hvis du har ett stor hjem og stor gang, så hadde det vært fint i gangen :::) Men 3 meter.. Anonymkode: 3fdcd...ccb 3 meter passer i stua der det er 5 meter under taket men selvsagt ikke i andre rom med lavere takhøyde 😄 jeg ble litt inspirert og har derfor lekt med tanken, spørsmålet er jo om jeg orker pynte og pakke ned flere trær.. - til nå har vi hatt pynt "over hele huset" liksom, og lykter.. Så det har ikke manglet på julefølelsen akkurat..
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 Har to , på stua og i gangen Anonymkode: fb7f9...d02
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 For meg er ikke et juletre bare til pynt, det er Juletreet. Det er Juletreet man stabler gaver under, det er på Juletreet man henger all den fine og rare pynten man har samlet gjennom årene, det er Juletreet man går rundt, det er Juletreet man tenner om morgenen når man tusler ned på stua i pysjen. Derfor er det feil for meg å ha flere juletrær. Andre har kanskje ikke samme forhold til juletreet, og dermed blir juletrær for dem bare en pyntegjenstand. Så lenge de ikke prøver å presse sine fem juletrær inn i mitt hus har jeg egentlig ikke noe jeg skulle sagt. Med mindre de er mine barn, begrenser seg til sitt eget rom og rydder dem bort etter jul. Anonymkode: ea204...647
Gjest ti10 Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 Jeg bruker ikke juletre i det hele tatt selv, men jeg har hørt om/sett folk som har flere juletrær. Noen har store hus og juletre i både gang (eller hall, som det gjerne heter hos dem med store hus ) og flere stuer, noen lar barna ha egne juletre på rommet, noen har ekstra på trapp eller terrasse osv. Jeg tror nok de fleste bare har ett, men det kan virke som at det blir mer og mer vanlig med flere juletrær. På sosiale medier er det mange som har flere.
Amatariel Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 Har hovedtreet i stua (ekte), men for noen få år siden kjøpte vi også et kunstig tre, litt mindre, som vi har i kjellerstua. Ungene er så mye der i løpet av desember, at det er koselig at den stua også er pyntet til jul.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #15 Skrevet 21. november 2021 Har hovedjuletreet i stua (240cm), og ett mindre juletre (120cm) i en annen del av stua (stua er tredelt). Anonymkode: 83df2...205
Honey Dew Skrevet 21. november 2021 #16 Skrevet 21. november 2021 Vi har 2 store grantrær. Det største i hallen og det andre i stuen. Ellers har vi 3 kunstige juletrær som blir satt opp et par uker før jul.
Tarzani Skrevet 21. november 2021 #17 Skrevet 21. november 2021 Vi har et hovedtre som står i stua. Det er pyntet skikkelig og det er der gavene ligger på julaften. Alle ungene har hvert sitt juletre på soverommet sitt, som de pynter som de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå