Gå til innhold

Sykepleiere på jobb baksnakker familien til pasienter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. jeg har vært ansatt som vikar på et sykehjem, og har så langt ikke hatt så mange gode opplevelser. Dette er en jobb jeg skal si opp ganske fort. Jeg blir ikke behandla bra, og jeg har ikke den kunnskapen enda til å stelle 4 pasienter, da jeg bare har fått beskjed om å stelle 2 på morgen. Her om dagen kom en av den som har vært viktig i opplæringa, og kjefta meg ned. Deretter hørte jeg henne baksnakke meg til de andre ansatte på rommet. Dette synes jeg ikke noe om. Jeg tok det opp med sjefen som er der på dagtid, men dette var ikke noe hun ikke ta akkurat nå, fordi hun var litt opptatt. 

Det samme skjedde da en av pasientene fikk besøk av sin familie. En av de ansatte begynte å snakke ned på familien, og det synes jeg hørtes så krenkende ut. Så jeg gjorde det jeg synes var riktig, og det var å si ifra. Jeg sa til den ansatte «jeg synes ikke noe om hva du sier. Hadde du likt at noen sa det samme om deg». Men da ble jeg kalt inn på sjefens kontor, og fikk tilsnakk. Og dette har skjedd mange ganger nå, det med baksnakkinga. Det kan skje flere ganger om dagen. Jeg jobbet på et annet sykehjem før dette, som hadde like dårlig miljø med baksnakking av pasienter og deres familie før også. 
skjerp dere. Jeg har jobba masse forskjellig. I butikk, skole, kundeservice osv. og helsetjenesten er noe av det verste jeg har vært bor i. Jobben er grei. Men miljøet kan forbedres til de grader 

Anonymkode: 1312c...5c8

Videoannonse
Annonse
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Ville nok sagt opp jobben. Jeg har opplevd det samme, og veldig ofte er det i helsetjenesten av en eller annen grunn. Baksnakking i denne tjenesten må du bare regne med. De hater jobben sin så mye og lar det gå ut over alle andre

Skrevet

Nå er det mange år siden jeg valgte en annen vei jobbmessig enn helse, men det var slik da også.. Det er liksom denne negative tonen som driver enkelte, det virker som om det er vanskelig å bli gjort oppmerksom på ens egen adferd og de fleste blir guffne og grinete når man sier fra, men for meg er det viktig å si fra - har man ikke noe pent å si skal man kanskje ikke si noe.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...