AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Dette er 2 uker siden. Likevel får jeg det ikke ut av hodet. Dette er noe straffbart han mannen han gjort, og som plagde min venninne så mye at hun kom til meg med det. Jeg kjenner ikke mannen i det hele tatt, vet bare hvem han er. Hvorfor skal jeg innblandes i dette. Føler nå en plikt til å gå til politiet med det, men er litt redd for at han skal finne det ut og at jeg setter meg selv i fare. Han er en person som kan skyte villt med gevær på fest. Vet han har gjort mye små ting og vært innblandet med politiet tidligere, men akkurat dette hun kom til meg med nå synes jeg egentlig politiet burde ha visst. Hun tør ikke å gjøre noe med informasjonen, men nå er det gått 2 uker og jeg føler det er noe som sier at jeg bør gjøre det. Hvordan kan han finne ut at det er jeg som har snakket og tror dere jeg kan holde meg helt anonym? Anonymkode: 457d5...280
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Det er ikke din sak og ja hvis du går til politiet får han tilgang til sakspapirene hvis det blir noen sak mot han og der vil det stå ditt navn og hva du sa Anonymkode: 332a1...fb6 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Hvor grovt er lovbruddet? Anonymkode: 4c8c8...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke din sak og ja hvis du går til politiet får han tilgang til sakspapirene hvis det blir noen sak mot han og der vil det stå ditt navn og hva du sa Anonymkode: 332a1...fb6 Kan man ikke melde fra anonymt til Politiet? Anonymkode: a0acd...3d0
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 Det er nok venninnen din som er i størst fare for å få skylda hvis du går videre med dette. Anonymkode: dc0f7...0b4 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er 2 uker siden. Likevel får jeg det ikke ut av hodet. Dette er noe straffbart han mannen han gjort, og som plagde min venninne så mye at hun kom til meg med det. Jeg kjenner ikke mannen i det hele tatt, vet bare hvem han er. Hvorfor skal jeg innblandes i dette. Føler nå en plikt til å gå til politiet med det, men er litt redd for at han skal finne det ut og at jeg setter meg selv i fare. Han er en person som kan skyte villt med gevær på fest. Vet han har gjort mye små ting og vært innblandet med politiet tidligere, men akkurat dette hun kom til meg med nå synes jeg egentlig politiet burde ha visst. Hun tør ikke å gjøre noe med informasjonen, men nå er det gått 2 uker og jeg føler det er noe som sier at jeg bør gjøre det. Hvordan kan han finne ut at det er jeg som har snakket og tror dere jeg kan holde meg helt anonym? Anonymkode: 457d5...280 Kan du og din venninne gå sammen til politiet? Dere kan også be om å få beskyttelse. Anonymkode: a0acd...3d0
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 Om dette er en person som har begått en alvorlig kriminell handling, varsler du selvfølgelig politiet.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 Fortell det videre til en tredje person og håp at den har litt mer ryggrad. Anonymkode: 0b3c7...910 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 I utgangspunktet vil jeg si at du bør holde deg unna denne saken. Vedkommende var full, og du har ingenting som kan hverken bekrefte eller avkrefte historien eller detaljene. Dette fremstår for meg som ryktespredning. Når det er sagt, så er det fullt mulig at jeg hadde vurdert å varsle politiet selv, men det skulle det også vært en veldig alvorlig sak, og jeg skulle hatt full tillit og tiltro til min venninne. Anonymkode: 677e2...dc4
Leo Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Hvis du ender opp med å bli formelt avhørt, og det etter hvert ender opp som en straffesak, vil tiltalte ha adgang til å se hvem som har sagt hva i avhør. Ut over det er det selvfølgelig mulig å tipse politiet anonymt. Siden dette er noe du har hørt av en venninne så er det for deg ikke så mye annet enn et rykte for du kan jo ikke vite om hun snakker sant eller om hun kan ha oppfattet saken feil. Med mindre det er snakk om noe svært alvorlig som f.eks. seksuelt misbruk av barn eller noe som i vesentlig grad har rammet noens liv og helse ville jeg ha latt det ligge. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 Er det snakk om drap eller overgrep mot barn hadde jeg gått til politiet, alt annet hadde jeg droppet. Anonymkode: 38ba5...69e 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 Dette er snakk om voldtekt av en ung kvinne i midten av tyve årene. Jeg har snakket med mannen min og jeg skal gå til politiet med det. Så har jeg hvertfall gjort min del. Ts Anonymkode: 457d5...280 4
Blueblizz Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er snakk om voldtekt av en ung kvinne i midten av tyve årene. Jeg har snakket med mannen min og jeg skal gå til politiet med det. Så har jeg hvertfall gjort min del. Ts Anonymkode: 457d5...280 Stolt av deg TS ❤️ 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #14 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fortell det videre til en tredje person og håp at den har litt mer ryggrad. Anonymkode: 0b3c7...910 Send den videre til en person gjør noe med det 😂 Anonymkode: b378b...1dd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #15 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er snakk om voldtekt av en ung kvinne i midten av tyve årene. Jeg har snakket med mannen min og jeg skal gå til politiet med det. Så har jeg hvertfall gjort min del. Ts Anonymkode: 457d5...280 Burde ikke denne kvinnen selv gå til politiet med denne saken? Når det er sagt, saken blir nok uansett henlagt. Anonymkode: ad61f...775 3
Carrot Skrevet 18. november 2021 #16 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er snakk om voldtekt av en ung kvinne i midten av tyve årene. Jeg har snakket med mannen min og jeg skal gå til politiet med det. Så har jeg hvertfall gjort min del. Ts Anonymkode: 457d5...280 Hva med å snakke med denne kvinnen før dere går til politiet? 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #17 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er snakk om voldtekt av en ung kvinne i midten av tyve årene. Jeg har snakket med mannen min og jeg skal gå til politiet med det. Så har jeg hvertfall gjort min del. Ts Anonymkode: 457d5...280 Ikke gjør det. Denne unge kvinnen må få bestemme dette selv. Hun kan bli preget og redd om du går til politiet med det. Anonymkode: 5709e...22e 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 Enig i at overgrep er omtrent eneste man bør tyste på. Desverre så vil nok ikke saken etterforskes uten en anmeldelse, og et rykte gir ikke politiet skjellig grunn til mistanke som ved bevis, slik at de har grunn til å ransake personenen og anmelde han selv på bakgrunn av bevis. Du bør heller snakke med venninnen din når hun er edru og spørre om det er sant det hun fortalte få vite mer om hvordan hun vet det, og hvis hun kjenner offeret be hun oppfordre offeret til å anmelde det. Hvis offeret ikke vil anmelde det fordi det er retraumatiserende så syns jeg ikke du heller skal ta det videre. Anonymkode: 332a1...fb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå