Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedde det plutselig eller skjønte du det i forvei? Skjønte du at det var ri du kjente? 

Anonymkode: 57c8b...105

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet som svake mensmurringer så jeg skjønte fort at nå var det noe på gang. De tok seg gradvis opp i styrke så da var det heller ingen tvil. 

Med nummer to ble jeg satt igang og det skjedde fint lite før de tok vannet. Da kom det plutselig rier ut av en annen verden som kastet på meg. 

Anonymkode: e1727...b43

• Liker 3
Skrevet

Svake murringer, våknet i 4 tiden av det. Fikk ikke sove etterpå. Utover dagen ble det sterkere og gikk fra murring til mere rytmiske menssmerter. Når du kan ta tiden på hvor lenge det varer og hvor lenge det er pause kan du tenke at fødselen er i gang.

Anonymkode: 5e84f...596

Skrevet

Startet med menssmerter som tok seg mer og mer opp. Satte meg i dusjen og ble der i 1 time, så merket ikke at vannet gikk 😂

Tok taxi til sykehuset og da hadde jeg 4 cm åpning.

Ting kan skje fort 😅

Anonymkode: 2fbc5...84c

Skrevet

Har termin 5 desember, men vil gjerne føde der jeg kommer fra og reiser neste tirsdag. Tenkte det kommer til å gå bra fordi jeg ikke har følt at jeg er i nærheten av å føde 😅 Satt her og kjente jeg fikk vondt, men lurer på om det kanskje bare er kynnere! Vil veldig gjerne rekke å reise hjem på tirsdag og føde der, måtte bare høre med dere hvordan dere opplevde det 😊 takk for svar, og gjerne flere! 

Anonymkode: 57c8b...105

Skrevet

Vannet gikk mens jeg satt i sofaen og så på tv. Hadde heldigvis sånn tisselaken - fordi tanken at dette kunne skje hadde slått meg et par uker tidligere 😅 Så kom det små murringer etter ca. 20 min som økte etter hvert. 10 timer senere var fødselen over. 

Anonymkode: 083ed...dbd

Skrevet

To timer før min første fødsel startet spøkte jeg med en venninne om at vi sikkert ses til samme tid neste uke, for det kommer nok ikke noe barn før den tid. Så jeg hadde jo ikke peiling 🤷‍♀️

Startet forøvrig med regelmessige rier her, som gradvis ble sterkere. 

Anonymkode: 933f3...680

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde svake kynnere med nr 1 som gradvis tok seg opp, gikk over 24 t fra det startet til ungen var ute.

Med barn nr 2 fikk jeg sterke kynnere dagen før termindato og jeg skjønte derfor hva som kom til å skje. Ingen store smerter, skulle tilfeldigvis innom sykehuset for en sjekk, og vipps var barnet ute før det var gått 45 min.

Ved begge fødsler måtte de ta vannet da det ikke gikk av se selv.

Anonymkode: 65ce8...922

Skrevet

Det startet med et plask da vannet gikk i sofaen. Ingen rier før etter vannet gikk, så det er ikke alltid du merker det først :) Deretter startet riene som kom med 6-7 minutters mellomrom. Hadde 4 cm åpning når jeg kom på sykehuset, så det gikk forholdsvis raskt.

Skrevet

Jeg fikk skjelvinger i hele kroppen om kvelden. Etterhvert fikk jeg også små rykninger nederst i magen. Over tid utviklet dette seg til kraftige rier, fremdeles med skjelvinger. Det ble en slitsom natt, men heldigvis fikk de skvist meg inn på føden så jeg fikk slappe av i badekar til åpningen var stor nok til epidural.

Babyen var ikke ute før neste kveld. 

Anonymkode: fc536...010

Skrevet

Med første gikk vannet, men hodet var festet og langt ned så jeg lakk bare litt. Riene kom ganske fort etterpå, begynte å ta tiden halvannen time etter vannavgang, reiste på sykehuset etter nye 30 min og 4 timer senere var ungen ute.

Når jeg da våknet med murringer midnatt en uke før termin skjønte jeg raskt at fødselen var i gang. Hadde mistenkt at noe kom til å skje for storesøster hadde vært ekstremt klengete den dagen. 

Begynte å ta tiden på riene ganske fort, reiste på sykehuset etter 2 timer, fødte 2,5 time etter det. Vannet ble tatt under fødselen, og det fremskyndet nok noe, men var en forventet styrtfødsel pga historikk.

Skrevet

Alle mine fødsler har startet ulikt.

Med første hadde jeg uregelmessige maserier som kom og gikk i to dager. De maseriene ga meg 3 cm åpning, så da tok de vannet for å sette meg igang.

Med nr 2 hadde jeg sterke men uregelmessige kynnere/maserier i ca 12 timer, deretter gikk vannet om kvelden. Kom inn med 2-3 cm. Ungen var ute 12 timer senere.

Med nr 3 gikk slimproppen gradvis over et par dager, før jeg våknet med rier kl 3.30 om natta. Kom inn på sykehuset med 7 cm åpning, baby født 4 timer etter første ri.

Med nr 4 gikk jeg i nesten to uker med 3-4 cm åpning. Selve fødselen startet med vannavgang om morgenen, og deretter umiddelbart stormrier. Ungen ute etter 1 t og 19 min fra vannet gikk. 

Skrevet

Jeg merket ingenting som helst i forkant før vannet plutselig gikk.

Skrevet

Vannet gikk og riene kom med en gang. 

Skrevet

Kjente en murring klokken 02, kikket på klokken i tilfelle jeg måtte følge med på hyppigheten, men det ble med den ene. 1time senere sa det plopp inni meg og vannet rant ut. Tok noen timer til før riene startet, og totalt 32 timer før ungen var ute. 

Anonymkode: 0303f...59a

Skrevet

Slimproppen gikk på morgenen. Hadde kynnere og mensmurringer på dagen, men ikke noe jeg tenkte at betydde fødsel. Så kom de litt hyppigere, fortsatt ikke vondt egentlig, men fordi det ble regelmessig og det kom noe blod ringte jeg føden i 16-tiden. Da hadde det vel holdt på siden 12 tenker jeg. Kom inn for en sjekk 18:30 siden det ikke ga seg og ble litt vondere tak - da var jeg 8 cm og babyen var ute etter 2,5 timer. Helt fantastisk fødsel egentlig! 

Anonymkode: f56ce...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...