Gå til innhold

Mannen min var full og sa at han hadde vært utro for 1 år siden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare frøys til, vet ikke hva som skjedde med meg. fikk ikke ut et ord. Jeg bare gikk ut av stua. Jeg har ikke vært hjemme enda. Hva skal jeg gjøre nå? Vi har vært gift i 5 år.

Anonymkode: e6653...caa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare glem det. Det har ingenting å bety og fikk heller ingen konsekvenser.

Anonymkode: c31b3...1e1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bare frøys til, vet ikke hva som skjedde med meg. fikk ikke ut et ord. Jeg bare gikk ut av stua. Jeg har ikke vært hjemme enda. Hva skal jeg gjøre nå? Vi har vært gift i 5 år.

Anonymkode: e6653...caa

Da han fortalte det, virket han lei seg? Ødelagt? Full i anger? 

Føler virkelig med deg!❤️ Det er ikke lett. Oppdaget en haug med meldinger min eks hadde skrevet med en annen kvinne for noen år siden. Noen av meldingene ble skrevet da jeg lå ved siden av han. Jeg følte hjertet ble revet ut av brystet mitt idet jeg leste meldingene. Vi hadde heldigvis ikke vært sammen lenge. Dere har jo vært gift i 5 år. Har dere barn? 

Anonymkode: 486bf...415

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det har ingenting å bety at mannen har vært utro? Har du selv vært utsatt for et sånt svik?

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig får det konsekvenser nå. All tillit er brutt. 

• Liker 22
Skrevet

Selvfølgelig får det konsekvenser nå. All tillit er brutt. 

Selvsagt ikke. En kan velge å ikke bry seg. Det løser en hel del med styr.

• Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

Det har ingenting å bety at mannen har vært utro? Har du selv vært utsatt for et sånt svik?

Nei, det betyr ingenting. Selvsagt kan en velge at det skal bety noe, da er det jo himmel og jord i bevegelse. Men iom at det i praksis ikke har noe å si, bør en være realist og bare se vekk fra det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Selvsagt ikke. En kan velge å ikke bry seg. Det løser en hel del med styr.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det betyr ingenting. Selvsagt kan en velge at det skal bety noe, da er det jo himmel og jord i bevegelse. Men iom at det i praksis ikke har noe å si, bør en være realist og bare se vekk fra det.

Ok. Vi er der. Du mener at de som blir såret av utroskap overreagerer. Kanskje ha deg ut av en tråd som handler om et menneske i sjokk og sorg?? Ikke alltid det passer å utbasunere meningene sine.

Og i tillegg. De færreste klarer å bare skru av følelsene sine når de har det vondt. Selv om du klarer det så betyr det ikke at det er noe feil med de som ikke klarer det.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 20
Skrevet

Å skyve ting vekk på den måten, gjør noe med psyken til en person. Hun vil få betraktelig redusert livskvalitet hvertfall. Det betyr vell heller ikke noe for deg? 

Sier ikke at hun skal pakke sakene, men hun skal heller ikke bare glemme det. Utroskap er jo et tegn på at noe ikke er som det skal. Er jo kun ett år siden det skjedde. Ikke så mye forandrer seg på ett år vell. 

• Liker 8
Skrevet

Ta deg noen dager vekke på hotell eller hos foreldre eller venninner eller be han ta seg noen dager vekk. Du må prosessere dette i fred uten å ha noe med han å gjøre sånn at du ikke blir påvirket av hans beklagelser og meninger. Meningen om dette er det du som skal ha selv sånn at du kan ta rett avgjørelse som vil bli den viktigste noensinne for forholdet deres. 

Jeg tilga utro mann og det er den største feilen jeg noen gang har begått. Jeg trodde såklart at dette skulle vi komme gjennom, kanskje jeg overreagerte, kanskje det ikke var så big deal for det var jo meg han elsket og sverget på å gjøre alt godt igjen osv osv... Men tilliten ble aldri reparert og jeg LED i to år mens jeg kjempet så hardt hver eneste dag på å stole på han, kjempet på å bli hørt, forstått, respektert, men han ville bare glemme det og slippe å høre noe mer om det så han tok ikke hensyn til følelsene mine og mine behov. Samtidig så tror jeg ikke det hadde hjulpet heller.. Vi snakket om det tusen ganger, han ga meg kode til telefonen osv men det kom alltid dager hvor jeg hadde uggen magefølelse. Vi hadde gode dager men når han prøvde å være romantisk følte jeg det var falskt på en måte, at det kom bare for å roe meg og ikke fordi han selv ville være romantisk. Og ikke minst så knakk det selvbildet mitt så sakte men sikkert jo lenger jeg kjempet for å reparere forholdet jo mere ble meg selv utslettet.. 

Det holdt ikke med kjærlighet. Han elsket også meg men tillit og respekt og trofasthet er grunnpilarene for kjærlighet.. 

Kjenn godt etter om dette er noe du kan leve med at er fraværende i forholdet.. For meg var det en enorm kjærlighetssorg det å leve i forholdet etter jeg tilga utroskapet... Så den dagen jeg gikk to år senere var det en lettelse, da satt jeg en strek for lidelsen jeg levde i og begynte sakte men sikkert å få igjen meg selv og få det bra i livet og inni meg på første gang på flere år! 

Ønsker deg alt godt ts ❤️

Anonymkode: 7ae04...40b

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sa den utro ektemannen.

Anonymkode: e23c4...b3b

• Liker 11
Skrevet

Tror jeg hadde reagert verre om jeg fant det ut i ettertid sånn, enn om jeg fikk vite det rett etterpå. Det er noe med at han har gått og holdt dette hemmelig så lenge. Latt deg gå rundt som en intetanende idiot og tro at alt er bra.

Anonymkode: 5c1b9...53b

• Liker 6
Skrevet

Så vondt å høre.

Tenker du trenger å få tenke i ro og mak.

Her kommer nok til å komme mange useriøse og stygge kommentarer her i tråden. Håper du har vett til å filtrere ut disse.

Det er bare du som avgjør om du klarer å tilgi. Om du klarer å tilgi utroskapen, og at han har løyet et år. Det er bare du som vet om du kan stole på han igjen. Og om du bestemmer deg for å gjøre det. Husk, det er lov å ombestemme seg.

Det kan være godt å betro seg til venner og familie nå. Men vær også obs på at det kan brenne broer. Hvordan vil det påvirke forholdet mellom dem og mannen din om du skulle velge å fortsette forholdet?

Anonymkode: 8e5a4...a19

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg ❤️❤️

Anonymkode: 6c585...848

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, Gjenferdet said:

Ok. Vi er der. Du mener at de som blir såret av utroskap overreagerer. Kanskje ha deg ut av en tråd som handler om et menneske i sjokk og sorg?? Ikke alltid det passer å utbasunere meningene sine.

Og i tillegg. De færreste klarer å bare skru av følelsene sine når de har det vondt. Selv om du klarer det så betyr det ikke at det er noe feil med de som ikke klarer det.

Om du blir så satt ut av at mannen din har hatt sex med noen andre så er kanskje ikke problemet bare at han har vært utro.

Anonymkode: 62f5e...6cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du blir så satt ut av at mannen din har hatt sex med noen andre så er kanskje ikke problemet bare at han har vært utro.

Det er tillitsbrudd og uærlighet som dreper forhold. Kan man ikke stole på et menneske kan man ikke engang være venner, enda mindre partnere. Mennesker som ikke evner å bli glad i andre eller føle empati skjønner ikke dette. 

Anonymkode: 6c585...848

• Liker 11
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis to mennesker i et forhold er enige om å være i et eksklusivt, monogamt forhold, så er det absolutt innafor å bli satt ut når man finner ut at avtalen er blitt brutt bak ens rygg. Det samme gjelder hvis den ene har tatt opp et stort lån på felles konto etc., eller andre store tillitsbrudd. 

Hvis du er for å kunne ha et åpent forhold, så er det supert - men det er jo tydeligvis ikke temaet her i denne tråden. Dine meninger er dermed ikke relatert til diskusjonen. 

Anonymkode: 79e5b...3c8

• Liker 8
Skrevet
Gjenferdet skrev (9 timer siden):

Det er ingenting i HI som tilsier sjokk og sorg. Det blir rimelig spesielt å be meg ha meg ut av en tråd fordi jeg sier hva jeg selv ville gjort i dette tilfellet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gud kan ikke dere troll finne på en annen hobby 

Anonymkode: 7ae04...40b

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...