GulSitron Skrevet 18. november 2021 #41 Skrevet 18. november 2021 Jeg har en romba som tar alt av støv og dritt. Har en eldre versjon, så den suser litt hit og dit uten mål og mening. Kunne jeg kjøpt en ny og bedre hadde jeg gått for en med kamera som følger taket og vet hvor den har vært og hva som gjenstår/hvor den skal sånn at det blir jevnt. Sluttet å bruke den da yngstemann begynte å krabbe og slenge leker i alle kanter, for støvsugeren er nådeløs på ledninger, leker og sokker. Nå støvsuger jeg med en vanlig og savner egt å la roboten ta seg av støvsuging. Før trengte jeg bare å vaske gulvene og det var minimalt med støvrester etter at støvsugeren hadde tatt runden sin.
Sykepleierinnen Skrevet 18. november 2021 #43 Skrevet 18. november 2021 Vi har en Roomba som er noen år gammel nå. Sånn litt under middels fornøyd. Det blir rent, men den er dum som et brød. Vil helst støvsuge under sofaen og på soverommet, kjøkkenet piler den ut fra gang på gang. Den setter seg fast og må flyttes manuelt støtt og stadig, og den bråker som et uvær. Men tror nok de nyere er betraktelig bedre.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #44 Skrevet 18. november 2021 Har katt som spyr så ser for meg at robotstøvsuger vil være en dårlig ide. Men har veldig lyst på da 🙂 Er de dyre modellene smarte nok til å "se" at det er søl på gulvet, eller kjører de rett oppi griseriet? Anonymkode: 7d18f...8ad
Silla123 Skrevet 18. november 2021 #45 Skrevet 18. november 2021 Husker ikke navnet på modellen vår men det mest nyttige den gjør er å underholde ungen og katten 😂 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #46 Skrevet 18. november 2021 Takk for så mange tilbakemeldinger! Da blir det robotstøvsuger på meg. Får se om det blir via finn eller Black friday tilbud Hvordan er de med matrester på kjøkkengulvet? Skal innrømme at hos meg kan det bøsse ned på gulvet når jeg f eks river ost, denne tørker fort så den blir hard, noen ganger kan andre ting bøsse fra kjøkkenpreparering som jeg ikke gidder å ta vekk med en gang, f eks en liten 1-2cm klump med tacokjøtt jeg har sølt osv, som også tørker inn over natta og ikke klistrer seg fast i gulvet. Tar robotstøvsugere slike større ting også, eller kun finkornet og lett støv? Utover det så har jeg ikke noe problem med å måtte evn sette kjøkkenstoler opp på bordet eller plukke opp sokker fra gulvet. Men matrester og hybelkaniner er det jeg primært trenger den til. Jeg har leddsykdom så det koster meg innmari mye smerte å støvsuge så det skjer altfor sjeldent,tror derfor robot støvsugeren blir et bra tilskudd her Hvor lagrer dere de mellom bruk og hvor stor lagringsplass trenger man? Anonymkode: b1417...213
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #47 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Takk for så mange tilbakemeldinger! Da blir det robotstøvsuger på meg. Får se om det blir via finn eller Black friday tilbud Hvordan er de med matrester på kjøkkengulvet? Skal innrømme at hos meg kan det bøsse ned på gulvet når jeg f eks river ost, denne tørker fort så den blir hard, noen ganger kan andre ting bøsse fra kjøkkenpreparering som jeg ikke gidder å ta vekk med en gang, f eks en liten 1-2cm klump med tacokjøtt jeg har sølt osv, som også tørker inn over natta og ikke klistrer seg fast i gulvet. Tar robotstøvsugere slike større ting også, eller kun finkornet og lett støv? Utover det så har jeg ikke noe problem med å måtte evn sette kjøkkenstoler opp på bordet eller plukke opp sokker fra gulvet. Men matrester og hybelkaniner er det jeg primært trenger den til. Jeg har leddsykdom så det koster meg innmari mye smerte å støvsuge så det skjer altfor sjeldent,tror derfor robot støvsugeren blir et bra tilskudd her Hvor lagrer dere de mellom bruk og hvor stor lagringsplass trenger man? Anonymkode: b1417...213 Den tar slike biter her hvertfall😄 (roborock s5) den har en ladestasjon, og der parkerer de n etter bruk. Trenger ikke stor plass. 😄 Anonymkode: b6155...8f5 1
Urwa Skrevet 18. november 2021 #48 Skrevet 18. november 2021 Lacuna skrev (14 timer siden): Har roborock s6 max! Elsker den! Den går hver dag når vi ikke er hjemme, og ergo er det rene gulv hele tiden! Vi har også. Elsker den😅 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #49 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har katt som spyr så ser for meg at robotstøvsuger vil være en dårlig ide. Men har veldig lyst på da 🙂 Er de dyre modellene smarte nok til å "se" at det er søl på gulvet, eller kjører de rett oppi griseriet? Anonymkode: 7d18f...8ad Det finnes modeller med kamera som skal kunne se det. Vi lar den bare gå mens vi er hjemme, feks når vi lager middag. Anonymkode: 6a285...9e3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #50 Skrevet 19. november 2021 Kjøpte neatsvor sin pga den var best i test. Den var kjempegod på å få opp all skitten. Men den satte seg fast i alt mulig. Sto og stanga inn i hjørner og kom seg ikke skikkelig over dørstokker. Hadde en roborock s5 før der dette var null problem. Roborock fortsatte også der den slapp når den en sjelden gang satt seg fast i noe, mens neatsvor begynte helt på nytt. Ikke alltid den fant igjen docken heller. Ble etterhvert så irritert at jeg ba om å få returnere den. Heldigvis var det ingen problem. Så ville definitivt gått for roborock Anonymkode: 7d421...dd7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #51 Skrevet 19. november 2021 har en romba. vet ikke modell. men veldig fornøyd. vi gadd ikke å tenke lenge, bare kjøpte. man aner ikke hva man går glipp av dersom man ikke har prøvd. veldig deilig. veldig deilig å sette den på og la den kjøre. har ikke brukt vanlig støvsuger etterpå. den brukes kun på "flekker" hvis vi søler noe stort/eks Mel. kan programmeres, men vi setter den på når vi trenger å støvsuge. har en slags pinne under som spinner rundt, og får derfor med seg det som ligger langs listene. kun langs kjøkkeninnredning og under panelovner jeg går en ekstra gang med feiekost/støvkost. vi har også ikke lister/store sviller utenom på badet. lukker dørene. da kan den konsentrere seg om et og et rom Anonymkode: 5fb3d...5db
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #52 Skrevet 19. november 2021 Jeg har roomba 605 og roomba 975, og er veldig fornøyd med de begge. Begge er tilkoblet app, og jeg kan starte og stoppe dem via mobilen selv om jeg ikke er hjemme. Til 975 har jeg også infrarøde gjerder som jeg kan sette opp, slik at jeg kan sette støvsugeren opp til å støvsuge et avgrenset område/rom hvis jeg ønsker det. Det er klart at jeg merker at 605 er av en eldre generasjon, og ikke er like intuitiv og rask som den nyere modellen, men den gjør jobben sin på en god måte, og jeg er totalt avhengig av de begge. (605 går på soverommene, mens 975 går på de mer krevende rommene som kjøkken, gang og stue) Begge tar større ting, ikke bare støvkorn. Det siste jeg fant i støvbeholderen var en gummiknott som hadde falt av et møbel, men ellers går både tørre matrester (tørrfor til hund), småstein, og annet smått i beholderen. Ladestasjonen har jeg ute i gangen, og der står den mellom hver bruk. Den tappes for strøm om den ikke står i ladestasjonen, selv om den ikke er i bruk. Anonymkode: 31932...bdf
AprilLudgate Skrevet 19. november 2021 #53 Skrevet 19. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): vi har roborock.. denne er helt fantastisk.. vi har s5 modellen og det har kommet noen nye etter det.. Anbefales på det strekeste! 😄 Anonymkode: 6785b...f12 Vi har og Roborock, betalte vel ca 4tusen nettopp. Tror det var 5 modellen. Men den går over alle karmer hos oss. Den har kamera. Den ene ganga den etterlot smuler var det fordi den var smekkfull. Veldig fornøyd, elsker den 😅🥰 Endret 19. november 2021 av Fløff
Minya Skrevet 19. november 2021 #54 Skrevet 19. november 2021 On 11/18/2021 at 2:40 AM, AnonymBruker said: Hvilken er det dere har nå? Så jeg vet å styre unna den. Vil ikke gjøre bomkjøp men jeg har problemer med å få støvsugd selv av egen kraft på ordinær måte Anonymkode: b1417...213 Så lenge du holder deg unna noe som koster mindre enn en tusenlapp, tror jeg du klarer å styre unna det meste som ligner uvesenet vi har. Det var et julegavealternativ fra jobben til HrMinya for noen år siden, verdien var satt til 800 kroner. Cleanmate eller noe sånt mener jeg den heter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå