AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Hei vil høre andres erfaringer med de forskjellige modellene og hva de kostet. Jeg har kun dørterskel inn til badet ellers terskelfri leilighet. Har et stueteppe med lang lugg, samler seg opp smuler og hår i teppet. Hybelkaninene samler seg i hjørner og langs vegglistene, vil robotstøvsuger fikse jobben eller er det mange som er misfornøyde? Anonymkode: b1417...213
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Hvorfor støvsuger du ikke når du ser hybelkaninene komme? Da er du jo sent ute allerede for å regnes som hygenisk / renslig 🤢 og synlige hår og smuler i teppet 🤭 Veldig billig og enkelt 💪 Anonymkode: 00441...b0a
Minya Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Vi har en billigversjon, den er egentlig bare slitsom for den bråker og viberer veldig intenst og har en veldig liten lomme for støv/småpjus. Den er helt dust på å finne fram, setter seg stadig vekk fast i stolbein, kryper opp på ting og bare surrer rundt uten mål og mening. Den går ikke i en rett linje, den går i en halvmåne, treffer den noe, så snur den seg først 90 grader, treffer den noe igjen på første forsøk så snur den seg 210 grader, som ofte gjør at den går i ett eller annet igjen. Vi har en på ønskelista vår til en seks-syv tusen som vi veldig gjerne skulle hatt, med programstyring via app, kartlegging av rom og gode greier, men vi avventer litt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Minya skrev (50 minutter siden): Vi har en billigversjon, den er egentlig bare slitsom for den bråker og viberer veldig intenst og har en veldig liten lomme for støv/småpjus. Den er helt dust på å finne fram, setter seg stadig vekk fast i stolbein, kryper opp på ting og bare surrer rundt uten mål og mening. Den går ikke i en rett linje, den går i en halvmåne, treffer den noe, så snur den seg først 90 grader, treffer den noe igjen på første forsøk så snur den seg 210 grader, som ofte gjør at den går i ett eller annet igjen. Vi har en på ønskelista vår til en seks-syv tusen som vi veldig gjerne skulle hatt, med programstyring via app, kartlegging av rom og gode greier, men vi avventer litt. Hvilken er det dere har nå? Så jeg vet å styre unna den. Vil ikke gjøre bomkjøp men jeg har problemer med å få støvsugd selv av egen kraft på ordinær måte Anonymkode: b1417...213
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 vi har roborock.. denne er helt fantastisk.. vi har s5 modellen og det har kommet noen nye etter det.. Anbefales på det strekeste! 😄 Anonymkode: 6785b...f12 10
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Appen er bra og du kan sette den på fra jobb og evt. velge området du vil den skal støvsuge i ut ifra ett kart. den mopper gulvet også om du vil det 😄 Vi satte den på i nystøvsugd hus på julaften (da jeg fikk den) og den fylte opp hele kammeret med støv. (nå kan den støvsuge mange ganger før det er fullt) Anonymkode: 6785b...f12 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: vi har roborock.. denne er helt fantastisk.. vi har s5 modellen og det har kommet noen nye etter det.. Anbefales på det strekeste! 😄 Anonymkode: 6785b...f12 Vi elsker vår også! Brukes ukentlig. Anonymkode: cfc8c...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): vi har roborock.. denne er helt fantastisk.. vi har s5 modellen og det har kommet noen nye etter det.. Anbefales på det strekeste! 😄 Anonymkode: 6785b...f12 Har samme og er veldig fornøyd. Kan aldri leve uten igjen. Anonymkode: cf004...5eb 4
powerpuffen Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Har roborock s6 max! Elsker den! Den går hver dag når vi ikke er hjemme, og ergo er det rene gulv hele tiden! 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 kjøpte Dreame F9 på tilbud til 1700kr, beste kjøpet noensinne. Anonymkode: 0fb97...894
Sirah Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 Tror robotstøvsuger er en av de tinga der det billigste ikke alltid er best Jeg kjøpte en billig en på NetonNet for noen år siden, koster ca 800kr, husker ikke merke. Tenkte at den sikkert gjorde jobben den også. Vel, jeg brukte mer tid på å redde roboten ut av alle tenkelige og utenkelige situasjoner, enn jeg hadde gjort på å bare støvsuge selv 🙄 Ikke fikk den med seg en dritt heller. En venninne har en Roomba ett eller annet og hun elsker den.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 Vi har en Roborock S6 MaxV. Den er genial. Anonymkode: c2113...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 Roborock har vi, og den er kjempegod. Enkel appstyring, kan sette opp no-go soner og den gjør en god jobb. Den erstatter ikke en skikkelig støvsuger helt, men den gjør at du ikke behøver å støvsuge på langt nær så ofte. Om du har lite møbler, dører og store flater vil den gjøre jobben bedre enn om det er mange hindringer. 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor støvsuger du ikke når du ser hybelkaninene komme? Da er du jo sent ute allerede for å regnes som hygenisk / renslig 🤢 og synlige hår og smuler i teppet 🤭 Veldig billig og enkelt 💪 Anonymkode: 00441...b0a Sterilt hjem er ikke sunt det heller. Har man dyr får man hybelkaniner på null tid. Ikke noe problem. Man støvsuger dem jo bare! Barn som vokser opp med dyr har mindre risiko for å utvikle allergi og astma problematikk. Sterilt over tid gjør en mer utsatt for sykdom. Immunforsvaret trenger at det er litt skittent innimellom. Anonymkode: 4e7e0...a14 3
Splittbinders Skrevet 18. november 2021 #14 Skrevet 18. november 2021 Har som flere nevner Roborock S5 Max. Den lager kart over rommene, vi har to etasjer så må nødvendigvis bære den mellom etasjene. Og må bæres inn på badet, dersom vi skal støvsuge der, for der er terskelen for høy. Utformingen av rommet og av møblene vil være med på å avgjøre hvor godt den fungerer. Vil den gå fint mellom benene på spisestolene feks, eller må du sette de opp på bordet først? Og lenestoler, salongbord etc - kommer den under/rundt/mellom. Alt i alt er jeg VELDIG fornøyd - selv med litt bæring mellom rom og noen stoler som må flyttes, har vi SÅ mye renere gulv nå. Nå kan jeg rigge klart i første etasje, sette den i gang, og så gå å legge barn i etasjen over. Eller ved husvask; støvtørke i ett rom og så støvsuger roboten mens jeg tørker støv i et annet rom. Må fortsatt ta frem den store støvsugeren til trappa da, og til av og til å ta under/bak noe steder roboten ikke kommer til. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #15 Skrevet 18. november 2021 Jeg har en roborock men aner ikke modell. I begynnelsen virket den veldig kaotisk men nå har den funnet sitt system og gjør en fin jobb. Faktisk tar den tepper bedre enn vår vanlige samsung støvsuger som skulle være sååå god for oss med dyr. Hjørner kommer den ikke helt inni men det tar jeg med når jeg mopper. Er uansett deilig å slippe å dra på en stor støvsuger annenhver dag. Jeg bruker min robot mest i gang, bad og på soverom pga vi pusser opp stua og kjøkkenet. Når vi får møblert stua slik den skal være tar jeg roboten inn der også. Anonymkode: f5f80...edf
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #16 Skrevet 18. november 2021 Har Roomba (iRobot)l og er kjempefornøyd. Bortsett fra at den har lagt sin elsk på husets eneste Stressless, der den setter seg fast oppå stolbeina. Og så har vi et teppe som den ikke vil støvsuge, vet ikke om det er fordi det er forholdsvis langhåret eller pga fargen (noen robotstøvsugere tror at mørke tepper er et «stup» og nekter å gå der). Pass på ledninger (f.eks ladere som ligger på gulvet, robotstøvsugere spiser dem som godteri. Og de elsker å dra med seg tråder fra strikketøy. Vår går over ganske høye kanter, så vi må passe på at terrassedøra er lukket når støvsugeren går, ellers stikker den av. Anonymkode: 9ff0f...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #17 Skrevet 18. november 2021 Har Roborock S5, veldig fornøyd. Betalte ca 4500 på salg. Kjører den annenhver dag, da rekker det ikke bli skittent. Det er kun fordi jeg må løfte opp litt greier først. På sikt kommer jeg til å justere inne til mer og mer robot-vennlig, og at den kjører daglig. Vasker gulv gjør den også. Skal aldri mer leve uten. Anonymkode: 97ffb...201 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi har en Roborock S6 MaxV. Den er genial. Anonymkode: c2113...6c8 Vi er også veldig fornøyde med denne! Anonymkode: 6a285...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): vi har roborock.. denne er helt fantastisk.. vi har s5 modellen og det har kommet noen nye etter det.. Anbefales på det strekeste! 😄 Anonymkode: 6785b...f12 Takler den dørstokker? (sånne lave) Og hva med mellom bordbein/under spisebordet og i hjørner? Anonymkode: a950f...f96
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 Har romba og er strålende fornøyd 👌🏻 Anonymkode: 47ab7...8ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå