AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Jeg søkte AAP i august, og fikk beskjed på slutten av oktober at søknaden min var ferdigbehandlet i kommunen jeg bor i, og at det er sendt til videre behandling hos nav arbeid og ytelser hvor de behandler søknaden min. Jeg skjønner meg ikke helt på dette. Er det slik at jeg har fått godkjent AAP? Eller må jeg vente til jeg får svar av NAV arbeid og ytelser? Og hvor lang tid tror dere dette sånn ca. tar? Jeg er fryktelig redd for at jeg skal gå uten inntekt frem til desember. Det er jul, og jeg er nødt til å ha noe som helst penger for å kunne kjøpe mat osv. Anonymkode: 7ccbb...4a1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg søkte AAP i august, og fikk beskjed på slutten av oktober at søknaden min var ferdigbehandlet i kommunen jeg bor i, og at det er sendt til videre behandling hos nav arbeid og ytelser hvor de behandler søknaden min. Jeg skjønner meg ikke helt på dette. Er det slik at jeg har fått godkjent AAP? Eller må jeg vente til jeg får svar av NAV arbeid og ytelser? Og hvor lang tid tror dere dette sånn ca. tar? Jeg er fryktelig redd for at jeg skal gå uten inntekt frem til desember. Det er jul, og jeg er nødt til å ha noe som helst penger for å kunne kjøpe mat osv. Anonymkode: 7ccbb...4a1 er det noen som har erfaring? Anonymkode: 7ccbb...4a1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Her kom pengene ganske kjapt. Husker ikke eksakt hvor lenge, men tror bare det var 1-2 mnd før jeg fikk de. Sikkert fordi jeg avlyste mange møter og gikk dit i siste liten. Dette var sommeren for 2 år siden. Jeg er ganske ung. Anonymkode: 56ff8...259
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Når du søker, så får du et brev om forventet saksbehandlingstid. I mitt brev sto det 3mnd. Det tok 3mnd. Anonymkode: e020e...fde
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du søker, så får du et brev om forventet saksbehandlingstid. I mitt brev sto det 3mnd. Det tok 3mnd. Anonymkode: e020e...fde Ja, det brevet fikk jeg i august. Da sto det at jeg måtte forvente så og så lang behandlingstid. Men bor i viken, og behandlingstid for AAP er 8 uker. Søknaden min ble som sagt behandlet på nav kontoret her jeg bor, og ble sendt videre til NAV arbeid og ytelser hvor de har "siste" ordet. Det er akkurat det jeg ikke skjønner hvor lenge jeg burde forvente å skulle vente Anonymkode: 7ccbb...4a1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det brevet fikk jeg i august. Da sto det at jeg måtte forvente så og så lang behandlingstid. Men bor i viken, og behandlingstid for AAP er 8 uker. Søknaden min ble som sagt behandlet på nav kontoret her jeg bor, og ble sendt videre til NAV arbeid og ytelser hvor de har "siste" ordet. Det er akkurat det jeg ikke skjønner hvor lenge jeg burde forvente å skulle vente Anonymkode: 7ccbb...4a1 Rart at de skal bruke 2mnd på å sende søknaden videre, ved mindre lege/behandler har vært veldig treig med å sende inn legeerklæring ellerno. Den oppgitte saksbehandlingstiden skal være fra søknad til endelig vedtak, ikke fra søknad til NAV-kontoret sender det til NAY og så en ubestemt ventetid. Jeg ville begynt å purre hvertfall, spesielt hvis du ikke har fått noe nytt brev der det informeres om forlenget saksbehandlingstid. Anonymkode: e020e...fde
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rart at de skal bruke 2mnd på å sende søknaden videre, ved mindre lege/behandler har vært veldig treig med å sende inn legeerklæring ellerno. Den oppgitte saksbehandlingstiden skal være fra søknad til endelig vedtak, ikke fra søknad til NAV-kontoret sender det til NAY og så en ubestemt ventetid. Jeg ville begynt å purre hvertfall, spesielt hvis du ikke har fått noe nytt brev der det informeres om forlenget saksbehandlingstid. Anonymkode: e020e...fde Hvem skal jeg ringe? Når jeg ringer nav kontoret sier alle det samme "du må bare vente på vedtak, får desverre ikke gjort så mye mer" Anonymkode: 7ccbb...4a1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 Jeg søkte om AAP i starten av Mai i år. Manglet noen papirer av fastlegen som jeg ettersendte i starten av Juni. Fikk innvilget AAP i midten av Juli, og fikk første utbetaling i August. Anonymkode: aa8fd...328
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 ^ Og det var i Viken Anonymkode: aa8fd...328
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Tror alt dette kommer ann på saksbehandleren man har. Fordi jeg har hatt mange saksbehandlere jeg ikke var fornøyd med, men så kom det en fantastisk mann som jeg virkelig likte! Han var så støttende, og gjorde virkelig alt for å hjelpe meg. Ikke alle er som han. En veldig bra mann som bryr seg om andre, og faktisk gjør en god innsats for å hjelpe andre. Kun noen få på nav som er sånn (Etter hva jeg har sett). Noen saksbehandlere er bare bedre på jobben sin enn andre rett og slett, og får ting til å gå raskere. Dette er bare min mening Anonymkode: 56ff8...259
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror alt dette kommer ann på saksbehandleren man har. Fordi jeg har hatt mange saksbehandlere jeg ikke var fornøyd med, men så kom det en fantastisk mann som jeg virkelig likte! Han var så støttende, og gjorde virkelig alt for å hjelpe meg. Ikke alle er som han. En veldig bra mann som bryr seg om andre, og faktisk gjør en god innsats for å hjelpe andre. Kun noen få på nav som er sånn (Etter hva jeg har sett). Noen saksbehandlere er bare bedre på jobben sin enn andre rett og slett, og får ting til å gå raskere. Dette er bare min mening Anonymkode: 56ff8...259 Jeg har også en fastlege som jeg har hatt helt siden jeg var barn, som er veldig støttende og hjelper meg alltid! Hun sa at med nav kan ting gå tregt, det sa hun den tiden jeg hadde saksbehandlere jeg ikke likte. Men på slutten når jeg fikk han jeg ble fornøyd med så gikk alt fort. Så legen er ikke problemet, heller noen på nav som er tregere enn andre. Hva synes du om din saksbehandler da? Anonymkode: 56ff8...259
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg søkte om AAP i starten av Mai i år. Manglet noen papirer av fastlegen som jeg ettersendte i starten av Juni. Fikk innvilget AAP i midten av Juli, og fikk første utbetaling i August. Anonymkode: aa8fd...328 hvilke papirer fikk du som det sto at du fikk innvilget AAP? Jeg har ikke fått noe konkret vedtak, annet enn å ha en samtalevurdering, aktivitetsmøte, og at søknaden min er sendt til behandling Anonymkode: 7ccbb...4a1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): hvilke papirer fikk du som det sto at du fikk innvilget AAP? Jeg har ikke fått noe konkret vedtak, annet enn å ha en samtalevurdering, aktivitetsmøte, og at søknaden min er sendt til behandling Anonymkode: 7ccbb...4a1 Altså... Hvilke papirer...? Det står i vedtaket selvfølgelig. Hvor skulle det ellers stå? Anonymkode: fef2d...197
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #14 Skrevet 18. november 2021 Ditt lokale NAV kontor har innvilget AAP søknaden. Men det er NAV Arbeid og ytelser som sender ut vedtaket ditt, setter i gang meldekort og starter utbetalingene. De bruker mellom 1-3 uker på dette. Det er veldig sjeldent NAY (NAV Arbeid og ytelser) mener at innvilgelsen er feil. Så du kan regne med at du har fått innvilget AAP og vente på vedtaket ditt og betalingene. Husk å sjekk om du har meldekort som skal registreres som går bak i tid når du får vedtaket ditt. Anonymkode: 09678...6ed
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #15 Skrevet 18. november 2021 Det tar ca. 3 uker fra saken er oversendt lokalt til arbeid og ytelser. Anonymkode: 87d1f...c69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå