AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #121 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke alltid det fungerer å rømme fra problemene. Ofte opplever mobbeoffere å bli mobbet på ny skole også. De har jo tross alt med seg en sårbarhet som er lett for mobbere å fange opp. Så det å få koblet på riktig hjelp og støtte til ungdommen, vil jeg så absolutt anbefale fremfor en flytting. Anonymkode: 5e4de...36d Helt sant. Anonymkode: 74b20...0b7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #122 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og får å presisere: under begrepet hjelpetiltak inngår også å få bistand av barnevernet opp mot skolen etc. Da har du ikke lenger en klagesak. Ser flere foreslår at bv kan hjelpe deg opp mot skolen. Mitt tips er at dere heller får hjelp av de instansene som allerede er innvolvert. Anonymkode: a4d41...2eb Nettopp! Barnevernet vil ikke inn i slike saker. De har en annen rolle enn helsesøster og bup. Hvis barnevernet får høre lydopptaket fra rektor der han sier: jeg har aldri meldt inn til barnevernet, dere har en flott gutt og han er bare litt sårbar etter mobbingen. Vi har god dialog med dere, dere er resurssterke og flinke foreldre. Dere er de siste jeg hadde meldt til barnevernet. Nei, nå har han bup og nå får han god hjelp. Bla bla… om barnevernet hører dette opptaket vil hans troverdighet være lik null. Anonymkode: 74b20...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #123 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Klart han lyver. Vi skal ha et felles møte nå på mandag med rektor, lærer, ppt og helsesøster. Skal ta opp dette da.. kan tenkes at han får et forklaringsproblem foran de andre. Lydopptaket skal holdes skjult og kun brukes om han surrer seg inn i løgn.. kanskje ved å si at han ikke har snakket med meg i det hele tatt.. skal la han komme med sitt først, jeg skal holde igjen så lenge jeg kan. Trenger ikke væte den første som buser ut. Barnevernet har bare fått meldingen muntlig, ikke skriftlig fra rektor. Anonymkode: 74b20...0b7 Men hvis det var en telefonisk bekymringsmelding, så noteres samtalen skriftlig av bv. Vet du ennå ikke hva rektor sa, foruten at det gjaldt høyt fravær? Anonymkode: 7c309...e02
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #124 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvis det var en telefonisk bekymringsmelding, så noteres samtalen skriftlig av bv. Vet du ennå ikke hva rektor sa, foruten at det gjaldt høyt fravær? Anonymkode: 7c309...e02 Eller dvs, de vil be skolen melde skriftlig bekymring ettersom de er en offentlig instans. Anonymkode: 7c309...e02 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #125 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke alltid det fungerer å rømme fra problemene. Ofte opplever mobbeoffere å bli mobbet på ny skole også. De har jo tross alt med seg en sårbarhet som er lett for mobbere å fange opp. Så det å få koblet på riktig hjelp og støtte til ungdommen, vil jeg så absolutt anbefale fremfor en flytting. Anonymkode: 5e4de...36d Men nå er det dessverre slik at det ikke er en selvfølge å få hjelp. Eller jo, barnevernet mener jo ofte at omsorgsovertakelse er god hjelp til barn, men dette er i slike tilfeller ofte både foreldre og barn uenige i. Barnevernet tar ofte bekymringsmeldinger fra barnehager og skoler veldig alvorlig, så jeg mener at dette er en veldig farlig og risikabel situasjon. Med ulovlig bekymringsmelding, at de tør å utsette et mobbet, sårbart barn til barnevernet, lyving osv. ville jeg tatt ut barna fra den skolen på dagen, det er helt klart. Anonymkode: fd86a...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #126 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Blir helt rystet hvordan de tok opp mobbingen. Foran hele klassen, det er ikke rette fremgangsmåten. Ungene som er involvert burde ha blitt kalt inn på samtale med lærer/rektor hver for seg. Det er alltid en som styrer mobbingen. Så nøste opp i problemene. Så burde ungen som har blitt utsatt for mobbingen ha blitt vernet mer rundt, kanskje fått en støttevenn i klassen som kan hjelpe det barnet som sliter. Få hjelp til å bli inkludert. Nå føler sikkert skolen seg uglesett av deg siden de gjorde en så elendig jobb. Vær trygg i at barnet ditt får det den skal ha på hjemmefronten. Det finner barnevernet fort ut. Jeg hadde kontaktet fylkesmannen og klagd inn på skolen. Her har skolen og kommunen feilet. Sikkert kjempefrustrerende for deg, familie. og barnet ditt ❤️ Dere har nok å bekymre dere for enn å måtte tenke på barnevernet også. Anonymkode: 6b096...682 Dette! Hvordan kunne læreren og skolen være så klønete? Anonymkode: 34ad5...772 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #127 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 23.59): nå er det slutt på mobbingen men det har resultert i utestenging da blir hun jo mobbet fortsatt. Utestengning er mobbing.. Jeg hadde flyttet. Mitt barns liv er alt for meg, og nye jobber kan man få andre steder. Hun trenger et nytt miljø. Så stort fravær ødelegger for henne og hun vil aldri komme inn i klassemiljøet igjen. Det er for sent. Anonymkode: f70e3...993 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #128 Skrevet 21. november 2021 Her ble alt mye bedre da hun begynte på en ny skole ,der de som plaget henne ikke gikk. Men i flere år var hun redd en del elever fra den gamle skolen. Jeg håper virkelig at barnet ditt snart får det bedre på skolen. Og blir inkludert og får venner. Anonymkode: ad3bb...95f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå