AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #61 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har en veldig vond situasjon nå. Mitt barn ble mobbet på skolen, nå er det slutt på mobbingen men det har resultert i utestenging. Læreren tok opp problemet i klassen og pekte ut de som mobbet henne foran hele klassen. Dette ble bare verre og de utestengte henne totalt. Dette har resultert i nedstemthet/ depresjon hos min datter og hun har en del fravær da hun mistrives på skolen. vi har hatt møter med skolen og tiltak er skrevet ned. Men ikke gjennomført fra skolen sin side. Jeg har kontaktet helsesøster og ppt for hjelp. Helsesøster snakker ukentlig med henne. mJeg tar kontakt med skolen i ny og ned for å ha en dialog om situasjonen. Føler de gjør seg utilgjengelig og ringer meg heller ikke tilbake. Hun er nå henvist til bup for behandling av nedstemtheten. Jeg har ikke hatt noe kontakt med skolen på en måned, kun på sms om jeg tar kontakt og spør hvordan det går. i dag fikk jeg brev fra barnevernet. Bekymringsmelding fra skolen om fravær. kjenner jeg er helt satt ut, sint, skuffet, redd og alt på en gang. Barnevernet?? Jenta er deprimert og har et helse apparat rundt seg nå som også skolen er informert om. Skolen har ikke tatt kontakt med meg ang dette. Da mobbesaken var avsluttet for 6 uker siden hørte vi ingenting. I forrige uke ba jeg rektor om et evalueringsmøte etter mobbesaken for å snakke om hva de har gjort, hva som har fungert/ ikke fungert, hva vi må jobbe videre med osv. rett og slett status. Jeg hørte ingenting. i dag får jeg brev fra barnevernet. Føler tilliten til skolen er lik null nå. Vi er en ressurssterk familie. Forutsigbarhet, er sammen med barna, de har alt av klær og utstyr, kjærlighet og trygghet. Jeg skjønner ingenting Anonymkode: 74b20...0b7 Skjønner din frustrasjon, men se det som positivt. Når barnevernet får vite om situasjonen, så kan de legge press på skolen. Det kan på sikt hjelpe på datterens skolesituasjon. Barnevernet er der for å hjelpe barnet. Anonymkode: f8a65...d50 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #62 Skrevet 18. november 2021 Vi opplevde noe ganske likt med vår datter. Valgte å bytte til en privatskole. Det bør du også gjøre. For din datters skyld. Økonomi og det praktiske rundt det får du bare løse. Anonymkode: a0982...e4f 2
BobbySocks Skrevet 18. november 2021 #63 Skrevet 18. november 2021 Barnevernet kan være en god støttespiller for deg opp mot skolen! Bruk de som en medspiller, isteden for å få panikk. 8
charlotte0 Skrevet 18. november 2021 #64 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Barnet mitt får hjelp fra helsesøster og lege. Har snart time på bup. De er spesialister. Barnevernet er ikke ekspertise på barnets helse. Anonymkode: 74b20...0b7 Barnevernet kommer nok til å bli temmelig irriterte på skolen! 🙈 Håper de setter vedkommende som er ansvarlig på plass, for her er det skolen som har svikter barnet ditt på det groveste. Du og bv kan slå dere sammen og «ta rotta» på skoleledelsen! 🤩 De fortjener å få passet sitt påskrevet! 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #65 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bør jeg kontakte skolesjefen i kommunen? Fylkesmannen? Om skolens håndtering av saken? Eller vil det gjøre vondt verre? jeg vil hvertfall ta med meg legen vår på møte med skolen neste uke. Anonymkode: 74b20...0b7 Statsforvalteren er riktig instans. Dersom skolen ikke følger opp egne enkeltvedtak vedr. mobbingen. Anonymkode: a0982...e4f 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #66 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Statsforvalteren er riktig instans. Dersom skolen ikke følger opp egne enkeltvedtak vedr. mobbingen. Anonymkode: a0982...e4f I papirene står det at vi skulle ha et evalueringsmøte etter mobbesaken for ca 7 uker siden. Dette møtet har enda ikke funnet sted. Når skolen skal sende inn all dokumentasjon til forvalteren vil det tydelig komme fram at dette møtet ikke er blitt hatt, ingen møtereferat osv. Anonymkode: 74b20...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #67 Skrevet 18. november 2021 Det er helt vanlig og noe skolen opplyser om , de melder om fraværet er over ti dagee Anonymkode: 251a1...435
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #68 Skrevet 18. november 2021 Dette blir nok en flott karma situasjon for denne skolen! Anonymkode: 5f69f...93f 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #69 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kontaktet statsforvalteren i dag og har meldt inn saken. Vi gikk gjennom alt sammen, og det er mange brudd allerede på det som er skjedd. Anonymkode: 74b20...0b7 Gjorde du dette uten å ha lest bekymringsmeldingen og uten å ha kontaktet skolen først for å gi dem tilbakemelding om hva du synes om bekymringsmeldingen? Tror jeg ville gjort det først Anonymkode: 7c309...e02 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #70 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja skjønner, så fordi du synes det er stress med flytting oh å finne ny jobb og de andre barna trives så kan datteren din ofres? Mother of the year du. Anonymkode: c37e0...c54 For en kommentar 🤦🏼♀️ Skal hun rive opp alt det andre for de andre barna da, mener du? Det blir jo feil for noen av barna uansett hva hun gjør, så dersom det er mulig å løse saken der de er nå, så er jo det bedre. Ikke minst så spiller alder på barna inn og, kanskje mer aktuelt å bytte dersom saken ikke lar seg løse, eller dersom barnet uansett skal over på en ny skole (ungdom/vgs). Tenker sånne kommentarer som du kommer med der virkelig hjelper på i en vond situasjon... Empati of the year! Anonymkode: a5321...1b3 4
Snupps66 Skrevet 18. november 2021 #71 Skrevet 18. november 2021 Typisk skole!!! De tar ikke tak, og istedenfor å gå i dialog, tar de dette sleivsparket. Når det er sagt, ikke frykt barnevernet. Det er sånn at de kan sende en bekymringsmelding om fraværet er stort; men du vet jo at dere har fulgt bra opp her. Så jeg ville fulgt opp, møtt de, snakket med legen og sørget for at skolen får en skikkelig ripe i lakken. For dette er ikke greit. Her er det jo skolen som burde fått en advarsel. Og dette er problemet i norsk skole. Vi snakker om mobbefri. Vi sier vi skal ta tak. Men usj, det er så ubehagelig å gjøre det skikkelig. Er det ikke.. Jeg ville også vurdert media. Og ikke kun pga barnevernet, for jeg synes ikke vi skal frykte at de kommer inn når livet blir tøft. De er gode på å se sånt. Men pga håndteringen til skolen. I tillegg kanskje foreldrene til barna som mobber får øyene opp. Hadde det vært mitt barn, hadde jeg tatt de så at de aldri hadde sett skjevt på en annen igjen ( selvsagt ikke med vold) men HVORFOR TAR IKKE VI FORELDRE TAK I UNGENE VÅRE, NÅR DE KNUSER ANDRE FOLK!!! Lykke til. Håper dere møter lettere veier snart 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #72 Skrevet 18. november 2021 Tror jeg absolutt hadde kontaktet barnevernet for statsforvalteren. Anonymkode: c8eb7...55c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #73 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har en veldig vond situasjon nå. Mitt barn ble mobbet på skolen, nå er det slutt på mobbingen men det har resultert i utestenging. Læreren tok opp problemet i klassen og pekte ut de som mobbet henne foran hele klassen. Dette ble bare verre og de utestengte henne totalt. Dette har resultert i nedstemthet/ depresjon hos min datter og hun har en del fravær da hun mistrives på skolen. vi har hatt møter med skolen og tiltak er skrevet ned. Men ikke gjennomført fra skolen sin side. Jeg har kontaktet helsesøster og ppt for hjelp. Helsesøster snakker ukentlig med henne. mJeg tar kontakt med skolen i ny og ned for å ha en dialog om situasjonen. Føler de gjør seg utilgjengelig og ringer meg heller ikke tilbake. Hun er nå henvist til bup for behandling av nedstemtheten. Jeg har ikke hatt noe kontakt med skolen på en måned, kun på sms om jeg tar kontakt og spør hvordan det går. i dag fikk jeg brev fra barnevernet. Bekymringsmelding fra skolen om fravær. kjenner jeg er helt satt ut, sint, skuffet, redd og alt på en gang. Barnevernet?? Jenta er deprimert og har et helse apparat rundt seg nå som også skolen er informert om. Skolen har ikke tatt kontakt med meg ang dette. Da mobbesaken var avsluttet for 6 uker siden hørte vi ingenting. I forrige uke ba jeg rektor om et evalueringsmøte etter mobbesaken for å snakke om hva de har gjort, hva som har fungert/ ikke fungert, hva vi må jobbe videre med osv. rett og slett status. Jeg hørte ingenting. i dag får jeg brev fra barnevernet. Føler tilliten til skolen er lik null nå. Vi er en ressurssterk familie. Forutsigbarhet, er sammen med barna, de har alt av klær og utstyr, kjærlighet og trygghet. Jeg skjønner ingenting Anonymkode: 74b20...0b7 Hvor mye har hun vært borte? Anonymkode: 54c85...54c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #74 Skrevet 18. november 2021 Snupps66 skrev (Akkurat nå): Typisk skole!!! De tar ikke tak, og istedenfor å gå i dialog, tar de dette sleivsparket. Når det er sagt, ikke frykt barnevernet. Det er sånn at de kan sende en bekymringsmelding om fraværet er stort; men du vet jo at dere har fulgt bra opp her. Så jeg ville fulgt opp, møtt de, snakket med legen og sørget for at skolen får en skikkelig ripe i lakken. For dette er ikke greit. Her er det jo skolen som burde fått en advarsel. Og dette er problemet i norsk skole. Vi snakker om mobbefri. Vi sier vi skal ta tak. Men usj, det er så ubehagelig å gjøre det skikkelig. Er det ikke.. Jeg ville også vurdert media. Og ikke kun pga barnevernet, for jeg synes ikke vi skal frykte at de kommer inn når livet blir tøft. De er gode på å se sånt. Men pga håndteringen til skolen. I tillegg kanskje foreldrene til barna som mobber får øyene opp. Hadde det vært mitt barn, hadde jeg tatt de så at de aldri hadde sett skjevt på en annen igjen ( selvsagt ikke med vold) men HVORFOR TAR IKKE VI FORELDRE TAK I UNGENE VÅRE, NÅR DE KNUSER ANDRE FOLK!!! Lykke til. Håper dere møter lettere veier snart Tror rett og slett både foreldre og skole bør satse på å få skikkelig hjelp til datteren. Nå blir det visst en kamp mellom forelder og skole/barnevern. Hva er poenget i det? Det er en bekymringsmelding vedkommende ikke har snakket med barnevernet om ennå. Jeg hadde ringt barnevernet omgående hvis jeg hadde fått en slik melding. Anonymkode: c8eb7...55c
Snupps66 Skrevet 18. november 2021 #75 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tror rett og slett både foreldre og skole bør satse på å få skikkelig hjelp til datteren. Nå blir det visst en kamp mellom forelder og skole/barnevern. Hva er poenget i det? Det er en bekymringsmelding vedkommende ikke har snakket med barnevernet om ennå. Jeg hadde ringt barnevernet omgående hvis jeg hadde fått en slik melding. Anonymkode: c8eb7...55c Jeg leser ikke dette riktig sånn. Men nå hører det med til saken, at vi kun får den ene siden. Likevel kan det virke som om foreldrene her, har jobbet for å få i gang en dialog med skolen lenge. Når det ikke blir møtt, men kontres med en slik melding. Vel, da tenker jeg på bøttevis av andre måter det kunne vært gjort på. Som ville fremmet dialog, og ikke «kamp» I tillegg følges datteren opp av helsesøster med ukentlige samtaler, samt fastlege. Samt bup. Jeg vil tørre å påstå disse går langt for å hjelpe sin datter. Men at skolen bør komme med, absolutt. De må bare gjøre det. 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #76 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Gjorde du dette uten å ha lest bekymringsmeldingen og uten å ha kontaktet skolen først for å gi dem tilbakemelding om hva du synes om bekymringsmeldingen? Tror jeg ville gjort det først Anonymkode: 7c309...e02 Jeg tok kontakt med statsforvalteren fordi skolen ikke har fulgt opp mobbesaken på en tilfredsstillende måte. Ikke fulgt opp tiltak, og utsatt avtalte møter. Gjør seg utilgjengelig og vanskelig å få til en god dialog med. i tillegg opplyser ikke skolen oss foreldre om hva som skjer, men sender direkte melding til barnevernet. Ønsker ikke å ha noen form for konflikt med skolen, og tar det direkte med forvalteren. Så får skolen rydde opp når forvalteren tar kontakt med skolen. Skolen er et organ som tåler lite kritikk, og spesielt fra foreldre. Da er det bedre de får svare for seg fra øverste hold. vurderer også å kontakte barnevernet og snakke med de om saken. Anonymkode: 74b20...0b7 9
Sensi Skrevet 18. november 2021 #77 Skrevet 18. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis vi skal bytte skole må vi flytte. Både bytte jobber og det som er. Vi har også flere barn som trives her og har det fint på skolen. men ja. Første tanken var at jeg ønsker å flytte da jeg er veldig skuffet og har lite tillit til skolen nå Anonymkode: 74b20...0b7 Men da ofrer du barnet ditt som blir mobbet mot de andre sin stabilitet. Hun kommer ikke inn i varmen i klassen. Som du sier blir hun fryst ut. Og skolen har til og med talt rett fra levra i klassen. Uten effekt. Hva mer tenker du at skolen kan gjøre? Hva med foreldrene til mobbe barna. Hva sier de? Er de med på laget? Så lenge barna ikke vil, så er eneste løsningen å bytte skole. Evt må mobberne flytte. Det er det mest rettferdige. Evt må de dele klassen i to og ansette en ny lærer. La lederne for mobberne bli igjen i den andre klassen. Det siste her hadde jeg krevd og med støtte fra barnevernet. For å si det slik. Det er billigere å ansette en ny lærer enn alternativet. Føler med deg og utfordringene du står i. Forstår veldig godt at det ikke bare er å flytte. Håper inderlig det løser seg uten flytting. Men hadde absolutt flyttet om det ikke bli bra ila skoleåret. Endret 18. november 2021 av Sensi 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #78 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg tok kontakt med statsforvalteren fordi skolen ikke har fulgt opp mobbesaken på en tilfredsstillende måte. Ikke fulgt opp tiltak, og utsatt avtalte møter. Gjør seg utilgjengelig og vanskelig å få til en god dialog med. i tillegg opplyser ikke skolen oss foreldre om hva som skjer, men sender direkte melding til barnevernet. Ønsker ikke å ha noen form for konflikt med skolen, og tar det direkte med forvalteren. Så får skolen rydde opp når forvalteren tar kontakt med skolen. Skolen er et organ som tåler lite kritikk, og spesielt fra foreldre. Da er det bedre de får svare for seg fra øverste hold. vurderer også å kontakte barnevernet og snakke med de om saken. Anonymkode: 74b20...0b7 Jeg forstod hvorfor, bare indret meg over at du ikke er mer nysgjerrig på innholdet i meldingen før du gjør det. Det kan jo også være opplysninger der du vil ha med i den klagen Anonymkode: 7c309...e02
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #79 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstod hvorfor, bare indret meg over at du ikke er mer nysgjerrig på innholdet i meldingen før du gjør det. Det kan jo også være opplysninger der du vil ha med i den klagen Anonymkode: 7c309...e02 *undret meg Anonymkode: 7c309...e02
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #80 Skrevet 18. november 2021 Trist å lese at skolen fremdeles melder foreldre til barnevernet med grunnlag i høyt fravær. Dette er brudd på taushetsplikten. Om alle som er utsatt for dette klager, så vil det forhåpentligvis bli slutt på praksisen med ulovlige meldinger. Anonymkode: 4dcf5...12c 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå