Gå til innhold

Er meldt til barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og får å presisere: under begrepet hjelpetiltak inngår også å få bistand av barnevernet opp mot skolen etc. Da har du ikke lenger en klagesak.

Ser flere foreslår at bv kan hjelpe deg opp mot skolen. Mitt tips er at dere heller får hjelp av de instansene som allerede er innvolvert.

Anonymkode: a4d41...2eb

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som de med mye ressurser er veldig opptatt av å fremheve det. Det foregår mye i det skjulte, selv hos velstående. Dèt er dermed ikke et argument i seg selv. 

Anonymkode: 198cb...8f1

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig sak. De voksne får bare høre at ingen skal presses til å være venn med deg, at man bare skal vende det andre kinnet til og at ingen skylder deg noe. Men siden barna ikke er små voksne, så må foreldrene ta tak for barnas del.
Snakk med foreldrene.

Anonymkode: d474e...4ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, skolen er overhodet ikke pliktig til å varsle barnevernet i dette tilfellet. Tvert imot er bekymringsmeldingen fullstendig ulovlig, og TS burde anmelde skolen til politiet. 

Anonymkode: fd86a...1d9

Eh nei 

Anonymkode: 251a1...435

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh nei 

Jo, og det har blitt dokumentert i tråden så spar deg, takk.

• Liker 5
Skrevet

En liten oppdatering. 
tok kontakt med rektor i dag og spurte hva han holder på med ang dette. Han skjønte ingenting. Han har ikke sendt noen bekymring og skolen er overhode ikke bekymret for barnet mitt. Han nektet på at skolen har noe med dette å gjøre. Sa det var spesielt da jeg har fått brev fra barnevernet og presiserte at de hadde fått dette av rektor på skolen. Han blånektet. Han skulle ringe barnevernet på mandag da dette må ha vært en misforståelse. Han har ikke snakket med de i det hele tatt. 
sa det var veldig rart at de vet om mitt barns situasjon på skolen. 
vet ikke hva jeg skal tro. Hvis en rektor nekter på dette og har gjort det er det jo krise. Men nå tar han kontakt med de på mandag og da håper jeg denne saken er ute av verden 

Anonymkode: 74b20...0b7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Eh nei 

Litt vanskelig å tolke hva du mener når du svarer så kort. Kan du forklare? 🙂

Anonymkode: 4dcf5...12c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En liten oppdatering. 
tok kontakt med rektor i dag og spurte hva han holder på med ang dette. Han skjønte ingenting. Han har ikke sendt noen bekymring og skolen er overhode ikke bekymret for barnet mitt. Han nektet på at skolen har noe med dette å gjøre. Sa det var spesielt da jeg har fått brev fra barnevernet og presiserte at de hadde fått dette av rektor på skolen. Han blånektet. Han skulle ringe barnevernet på mandag da dette må ha vært en misforståelse. Han har ikke snakket med de i det hele tatt. 
sa det var veldig rart at de vet om mitt barns situasjon på skolen. 
vet ikke hva jeg skal tro. Hvis en rektor nekter på dette og har gjort det er det jo krise. Men nå tar han kontakt med de på mandag og da håper jeg denne saken er ute av verden 

Det var rart. Kan det være at en lærer har meldt uten å si fra til rektor? Hva med helsesykepleier? Vet du hvem som har signert meldingen?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det var rart. Kan det være at en lærer har meldt uten å si fra til rektor? Hva med helsesykepleier? Vet du hvem som har signert meldingen?

Nei. Rektor skal være informert om slike meldinger som går ut av skolen. Han har ikke hørt noe om dette i det hele tatt. Jeg tok en tlf til barnevernet i dag og de sa de har hatt en samtale med rektor. 
Rektor blånekter på dette. Sa at de har ingen tanker om barnevernet når det gjelder oss. Jeg tok opp samtalen på tlf min. Så hvis rektor lyver her for å beskytte seg selv, står skolen dårlig stilt. Dette vil bli tatt opp med statsforvalteren 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Rektor skal være informert om slike meldinger som går ut av skolen. Han har ikke hørt noe om dette i det hele tatt. Jeg tok en tlf til barnevernet i dag og de sa de har hatt en samtale med rektor. 
Rektor blånekter på dette. Sa at de har ingen tanker om barnevernet når det gjelder oss. Jeg tok opp samtalen på tlf min. Så hvis rektor lyver her for å beskytte seg selv, står skolen dårlig stilt. Dette vil bli tatt opp med statsforvalteren 

Veldig bra at du var snartenkt og fikk gjort opptak. Venter spent på utviklingen i saken. Dette går bra 🙂

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, og det har blitt dokumentert i tråden så spar deg, takk.

Spar deg sjøl du

Skrevet

Spar deg sjøl du

Top notch artikulasjon.

• Liker 4
Skrevet

Hva står det i bekymringsmeldingen?

Anonymkode: 7c309...e02

• Liker 1
Skrevet

Blir helt rystet hvordan de tok opp mobbingen. Foran hele klassen, det er ikke rette fremgangsmåten. 

Ungene som er involvert burde ha blitt kalt inn på samtale med lærer/rektor hver for seg. Det er alltid en som styrer mobbingen. Så nøste opp i problemene. 
Så burde ungen som har blitt utsatt for mobbingen ha blitt vernet mer rundt, kanskje fått en støttevenn i klassen som kan hjelpe det barnet som sliter. 
Få hjelp til å bli inkludert. 

Nå føler sikkert skolen seg uglesett av deg siden de gjorde en så elendig jobb. Vær trygg i at barnet ditt får det den skal ha på hjemmefronten. Det finner barnevernet fort ut. Jeg hadde kontaktet fylkesmannen og klagd inn på skolen. Her har skolen og kommunen feilet. 

Sikkert kjempefrustrerende for deg, familie. og barnet ditt ❤️ Dere har nok å bekymre dere for enn å måtte tenke på barnevernet også. 

Anonymkode: 6b096...682

• Liker 3
Skrevet

Huff, jeg kjenner meg igjen. Skulle ønske jeg kunne snakket med dere. :(

Anonymkode: f1a47...006

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig bra at du var snartenkt og fikk gjort opptak. Venter spent på utviklingen i saken. Dette går bra 🙂

Hvis rektor lyver til meg har han ei dårlig sak. Hvis han nekter på at denne samtalen har funnet sted lugger han dårlig an.. da jeg har det på lydopptak med dato og klokkeslett. 

• Liker 2
Skrevet

Bra du tok opptak så du har bevis! Rektor skjønner han har brutt loven og derfor lyver han. Klassisk. 

Statsforvalteren er veldig flinke! De kan gi deg tips og hjelp. Ikke gå på ett eneste møte på den skolen uten å ha med deg advokat. Det går fader ikke an å herje med folk i en vanskelig situasjon på den måten! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

😳😳

Anonymkode: 2c893...11e

Skrevet

Bra du tok opptak så du har bevis! Rektor skjønner han har brutt loven og derfor lyver han. Klassisk. 

Statsforvalteren er veldig flinke! De kan gi deg tips og hjelp. Ikke gå på ett eneste møte på den skolen uten å ha med deg advokat. Det går fader ikke an å herje med folk i en vanskelig situasjon på den måten! 

Klart han lyver. Vi skal ha et felles møte nå på mandag med rektor, lærer, ppt og helsesøster. Skal ta opp dette da.. kan tenkes at han får et forklaringsproblem foran de andre. Lydopptaket skal holdes skjult og kun brukes om han surrer seg inn i løgn.. kanskje ved å si at han ikke har snakket med meg i det hele tatt.. skal la han komme med sitt først, jeg skal holde igjen så lenge jeg kan. Trenger ikke væte den første som buser ut. 
Barnevernet har bare fått meldingen muntlig, ikke skriftlig fra rektor. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 2.04):

Tja, hva er viktigest for deg, å stå på din rett og risikere å ødelegge livet til barnet ditt, eller at barnet ditt får sjansen til å få en ok ungdomstid og senere et godt liv?

Litt som å gå rett ut i veien på et fotgjengerfelt foran en bil som råkjører på glatta, fordi du har retten på sin side. Men det hjelper lite at du hadde rett hvis du blir påkjørt og blir kvestet eller dør.

❤️

Anonymkode: c37e0...c54

Ikke alltid det fungerer å rømme fra problemene. Ofte opplever mobbeoffere å bli mobbet på ny skole også. De har jo tross alt med seg en sårbarhet som er lett for mobbere å fange opp. 

Så det å få koblet på riktig hjelp og støtte til ungdommen, vil jeg så absolutt anbefale fremfor en flytting.

Anonymkode: 5e4de...36d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...