Gå til innhold

Hvor kjapt betalte du ned ditt studielån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høyt var ditt studielån og hvor lang tid brukte du på å nedbetale lånet?

Anonymkode: ed0ea...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 100 000 kr. Betalte ned i 3 år også arvet jeg en liten sum og betalte ned resten med en gang. Så vet ikke om det gjelds 🤷‍♀️

Anonymkode: a76dc...581

Skrevet

Betalte det ned samme mnd som jeg var ferdig å studere. Jobbet enormt mye utenom studiene og fikk en del penger av foreldrene mine. Husker ikke hvor mye det var, men det var fullt studielån opparbeidet etter 3 år med bachelor. Så en plass mellom 200 000 - 400 000,- (?)

Anonymkode: e9703...b8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Betalte det ned samme mnd som jeg var ferdig å studere. Jobbet enormt mye utenom studiene og fikk en del penger av foreldrene mine. Husker ikke hvor mye det var, men det var fullt studielån opparbeidet etter 3 år med bachelor. Så en plass mellom 200 000 - 400 000,- (?)

Det var jo ikke særlig smart av deg.

Anonymkode: 02006...117

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rundt 100 000 kr. Betalte ned i 3 år også arvet jeg en liten sum og betalte ned resten med en gang. Så vet ikke om det gjelds 🤷‍♀️

Anonymkode: a76dc...581

• Liker 1
Skrevet

Husker ikke hva jeg startet på, men står 50 000 igjen nå etter 18 år. 

Kunne selvfølgelig betalt det ned for lenge siden. Men de pengene har i stedet først blitt mangedoblet på boligmarkedet i Oslo, deretter kastet av seg 15%.i året i fond. 

Anonymkode: 1277e...391

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde 4 års fullt studielån (husker ikke hvor mye det var), men jeg hadde nedbetalt det etter 4 - 5 år.

Anonymkode: 80e74...12d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor ikke? Sitter med en god utdannelse, nedbetalt hus til 4 millioner og 0,- i lån 

Skrevet

Jeg har rundt 400.000, og følger bare nedbetalingsplanen. Det haster på ingen måte å få betalt ned dette lånet, da pengene vokser raskere i fond enn rentene på lånet uansett.

Anonymkode: 3ecac...966

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte pengene til å kjøpe bolig. Så fulgte jeg nedbetalingsplanen helt til boliglånet var nedbetalt. Da betalte jeg det resterende på studielånet ganske kjapt etterpå.

Anonymkode: f2723...ea1

Skrevet

Tror jeg hadde ca 500.000. Vanskelig å si, iom at jeg har studert flere ganger. Har ca 270.000 igjen å betale

Jeg kunne betalt ned alt i morgen om jeg ville, men har selvfølgelig valgt lengste nedbetalingstid og sparer i fond parallelt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke? Sitter med en god utdannelse, nedbetalt hus til 4 millioner og 0,- i lån 

Hadde jo vært bedre å investere pengene i fond f.eks.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...