Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lastet ned DC++, men forstår ikke helt hvordan jeg skal bruke den. Jeg har f.eks. en del musikk på pc`en som jeg kan dele, men hvordan får jeg lagt det til DC++. Jeg står nå oppført med 0 i deling og får derfor ikke lastet ned noe musikk fra andre heller. Hvordan gjør jeg det når jeg skal søke? Alle råd og tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Settings - Sharing må du legge til de mappene du ønsker å dele. Der må du også sette antall upload slots. Det pleier å være 3 per hub du vil inn på.

Du må også sette inn litt info om deg selv i Settings et sted (brukernavn i det minste).

Deretter er det bare å klikke på ikonet for Public Hubs, og begynne å velge derfra hvilken du vil inn på.

Lykke til!

Skrevet

Takk for hjelpen. Jeg har nå gjort det som du skrev Cronos, men hvordan går jeg fram etter jeg har trykket på Public Hubs? Jeg skjønner ikke hvordan jeg gjør dette. Kan du være så snill å forklare meg steg for steg videre?

Skrevet

Jeg prøver meg:

Når du er i Public Hubs skal du ha en liste over tilgjengelige hubber. Så gjelder det å prøve å komme seg inn i en eller flere, ved å dobbeltklikke på dem. Det er alltid festlig, ettersom mange hubber har høye share-krav.

Når du har kommet inn i en hub, kan du gå inn på søke-skjemaet, og søke etter det du er ute etter.

Hilsen Elanor som har gått over til Limewire ;)

Skrevet

når du har lista med public hubs oppe, over selve lista og litt til venstre så står det "min share", trykker du der to ganger så vil hubene med minst krav til share liste seg opp så du kan bla deg nedover til du finner noe du synes passer.

dobbelklikk eller høyreklikk og velg "connect" for å komme inn på huben.

søke gjør du ved å trykke på forstørrelsesglasset i verktøylinjen, på venstre sie da vil du kunne skrive inn navnet på hva du søker etter, file type/filtype (musikk = audio) og huk av for "only users with free slots" hvis du ikke har lyst til å eventuellt stå i kø for å laste ned.

når du da får opp resultatet så marker sangen du vil ha, høyreklikk og velg "download".

MEN, jeg regner med du ikke har konfigurert porter osv så du er nødt til å sette deg som "passive" bruker, dette gjør du ved å gå inn på "settings" i verktøylinjen, velger "connection settings" og velg alternativet "passive" som står ca midt i de tre valgene.

på "sharing" under connection settings kan du velge hvem mapper du vil dele ved å trykke på "add folder" og da vil det komme opp en boks som lar deg finne mappen du vil legge til i sharet.

finn mappen, marker og trykk ok og ok igjen, filene vil da "hashes" og når dette er ferdig går du øverst til venstre og trykker "file" og deretter valget "refresh filelist"

filene du har valgt å dele skal da ligge i sharet ditt.

lykke til :)

Skrevet
når du har lista med public hubs oppe, over selve lista og litt til venstre så står det "min share", trykker du der to ganger så vil hubene med minst krav til share liste seg opp så du kan bla deg nedover til du finner noe du synes passer.

Oi! DET var det aldri noen som fortalte meg!

Skrevet

Fikk du det til ?

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Fikk du det til ?

:rodme: Nei jeg fikk det ikke til. Andre kunne laste ned fra meg men jeg fikk ikke opp noen ting hvis jeg søkte på noe. Ga opp hele DC++ og lastet ned Limewire og Warez. De finner jeg ut av. Men tusen takk for at dere prøvde å hjelpe.

Skrevet

var det forresten du som prøvde å åpne porter etc ?

Skrevet

Nei, det var Fairy tror jeg. Det med å åpne porter har jeg ikke skjønt noe av.

Skrevet

er du sikker på at du sto som passive bruker ?

hvis du søkte, fikk du opp resultater og søkte du etter brukere med ledige slots ?

Skrevet

Ja, jeg sto som passiv bruker. Jeg fant brukere med ledig slots og jeg trykket på noen av de. Da kom det en lang liste der jeg først ble koblet på, så av, så på osv. Til slutt sto det at jeg var koblet på, men da forsto jeg ikke mer. Trykket jeg på søk og skrev inn det jeg skulle søke på, skjedde det ikke noen ting.

Skrevet

det "koble av og koble på" hender med meg og til tider, vanskelig å si hva problemet er når jeg ikke ser skjermen selv da.

Skrevet

Endel huber krever vel at man skal stå som active for at man skal kunne søke. Og active-status oppnår man bare ved å åpne porter (hvis du har ADSL eller kabel).

Skrevet
Endel huber krever vel at man skal stå som active for at man skal kunne søke. Og active-status oppnår man bare ved å åpne porter (hvis du har ADSL eller kabel).

har hittil ikke opplevd dette i hubene med null eller lite share, tror dette er mer vanlig i større share huber

Skrevet

Bare pass på å skru av windows sin "innebygde" firewall. Den stenger for all søking og nedlasting i DC++

Skrevet
Bare pass på å skru av windows sin "innebygde" firewall. Den stenger for all søking og nedlasting i DC++

nope, ikke min... hvem operativsystem bruker du ? og hvem servicepack ?

Gjest Spacegirl
Skrevet

Hvis du bruker Windows XP med service pack 2 er det veldig enkelt å åpne for de programmene du ønsker, uten å måtte skru av hele brannmuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...