AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Hei Jeg er lærling og har fått ny læreplass. Grunnen til det er fordi forrige læreplassen min var langt unna av meg, så jeg fikk nærmere. Jeg har oppsigelsestid nå. Noe som jeg ikke var fornøyd siden jeg ville starte med engang i den nye. Lærlinger har vell ikke oppsigelsestid? Men saken er at mitt gamle opplæringskontor venter med heving av lærekontrakt. Jeg trenger heving nå slik at jeg kan opprette ny lærekontrakt med den nye lærebedriften. Jeg kan ikke vente til neste måned med å lage lærekontrakt. Det må blir gjort nå slik at jeg kan starte jobbe neste måned. De fra det gamle opplæringskontoret sier at de kan sende heving. Men at den ikke kommer til å bli aktiv før jeg har jobbet min aller siste dag. Mens den nye sier at det ikke spiller noe rolle. Ny lærekontrakt kan ikke opprettes før den gamle er hevet. Jeg er stresset og redd for at den nye lærebedriften kommer bare til å droppe det helt. Da står jeg helt uten læreplass som er helt krise for meg. De har ventet i to måneder på at jeg skal starte for dem. Vi hadde en lærling for noen måneder siden. H*n fant en ny læreplass etter et par uker. Han fikk slutte med engang etter h*n fikk ny læreplass. Hvorfor må jeg vente 6 uker??? Jeg er drit sur på det gamle opplæringskontoret. Veldig useriøst og uprofesjonelt av dem. Den gamle lærebedriften har funnet en ny lærling. Så jeg kaster bort tiden min her. Jeg vet selv ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke jobbe her mer og vil helst slutte så tidligst som mulig. Noen som har gode for hvordan jeg kan fikse denne situasjonen? Takker for svar Anonymkode: c5cb4...0f8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei Jeg er lærling og har fått ny læreplass. Grunnen til det er fordi forrige læreplassen min var langt unna av meg, så jeg fikk nærmere. Jeg har oppsigelsestid nå. Noe som jeg ikke var fornøyd siden jeg ville starte med engang i den nye. Lærlinger har vell ikke oppsigelsestid? Men saken er at mitt gamle opplæringskontor venter med heving av lærekontrakt. Jeg trenger heving nå slik at jeg kan opprette ny lærekontrakt med den nye lærebedriften. Jeg kan ikke vente til neste måned med å lage lærekontrakt. Det må blir gjort nå slik at jeg kan starte jobbe neste måned. De fra det gamle opplæringskontoret sier at de kan sende heving. Men at den ikke kommer til å bli aktiv før jeg har jobbet min aller siste dag. Mens den nye sier at det ikke spiller noe rolle. Ny lærekontrakt kan ikke opprettes før den gamle er hevet. Jeg er stresset og redd for at den nye lærebedriften kommer bare til å droppe det helt. Da står jeg helt uten læreplass som er helt krise for meg. De har ventet i to måneder på at jeg skal starte for dem. Vi hadde en lærling for noen måneder siden. H*n fant en ny læreplass etter et par uker. Han fikk slutte med engang etter h*n fikk ny læreplass. Hvorfor må jeg vente 6 uker??? Jeg er drit sur på det gamle opplæringskontoret. Veldig useriøst og uprofesjonelt av dem. Den gamle lærebedriften har funnet en ny lærling. Så jeg kaster bort tiden min her. Jeg vet selv ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke jobbe her mer og vil helst slutte så tidligst som mulig. Noen som har gode for hvordan jeg kan fikse denne situasjonen? Takker for svar Anonymkode: c5cb4...0f8 Kontrakten binder deg for to år. Likevel kan det være mulig å bytte bedrift, spesielt om det er problemer i bedriften. Tips: Finn ny læreplass først meld til sjefen at du ønsker å bytte du må søke om heving av lærekontrakten til sjefen du må regne med å jobbe ut oppsigelsestiden Anonymkode: a8cc3...a8c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): du må regne med å jobbe ut oppsigelsestiden Det er helt greit det. Men jeg trenger bare heving av den gamle lærekontrakten. Slik at jeg kan opprette ny thats it. De venter jo søren meg til den aller siste dagen med sending av heving. Det blir jo feil? Hvordan skal jeg opprette ny før oppsigelsetiden er ferdig? Anonymkode: c5cb4...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå