Gjest rampenissen72 Skrevet 19. november 2021 #21 Skrevet 19. november 2021 Rageing skrev (På 18.11.2021 den 2.47): Uuh å være sint er å være emosjonell. Mange mannfolk blir ekstremt sinte av veldig små ting. Ikke veldig rasjonelt. Og kvinner "skal" ingenting. Forskjellene mellom individene er LANGT større enn mellom kjønnene Omg. Det var satt på spissen. Og fra naturens side er kvinner mer empatiske da, hvis du liker det ordet bedre, nettopp fordi (fra naturens side) kvinner skal ta var på barn/mann/foreldre. Fra naturens side, ikke anno 2021. Håper du skjønte det nå
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #22 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ingenting av det du beskriver har spesielt mye med rasjonalitet å gjøre. Sorry. Og når det gjelder manglende selvinnsikt så anbefaler jeg deg å scrolle gjennom kvinneguiden og du vil se at det er nok ikke bare menn som mangler selvinnsikt på noen punkter, men hopetall av kvinner som bor i en helt annen verden. Anonymkode: 86256...362 Du synes ikke det er irrasjonelt å gråte på grunn av prestasjonene til et fotballag? Eller å drape partneren sin fordi "om ikke jeg kan få deg skal ingen få deg"? Rasjonelt er de i alle fall ikke. Det er handlinger som kun er basert på følelser, og tydelig mangel på å kontrollere følelsene. Anonymkode: 6c6f9...bbc 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #23 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Her kan hobbyvitere på KG egentlig bare tre til side for dette finnes det lange metastudier på. Resultatet; Kvinner er mindre rasjonelle i snitt. En ting er å være følelsesstyrt, men det handler om å kunne kontrolle de tanker og følelser som står opp. Det er her kvinner svikter. Der hvor menn er flinkere til å sortere tanker i ulike bokser har kvinner alle sine tanker i en stor boks og det er totalt kaos. Anonymkode: 86256...362 Det er helt riktig. Det er derfor menn lettere klarer å komme opp med oppfinnelser. De går all in. Kvinner klarer det omtrent ikke, uansett hvor mye vi vil. Fordi det er for mye kaos i hodet. Det virker også som at menn har en boks med "ingenting" i hjernen, som de åpner når de vil slappe av og lene seg tilbake. Det høres utrolig digg ut med en sånn boks, for den er jeg ikke sikker på om kvinner har i det hele tatt. Da er vi ihvertfall utrolig dårlig på å bruke den. Anonymkode: ab219...96e 2
prt90 Skrevet 19. november 2021 #24 Skrevet 19. november 2021 Jeg vil faktisk si de fleste kvinner er langt mer rasjonelle enn menn. 3
Gjest AprilRyan Skrevet 19. november 2021 #25 Skrevet 19. november 2021 Jeg synes ikke at mange menn er særlig rasjonelle, men de tror at de er det fordi deres følelsesutbrudd er mer knyttet til følelser som er akseptable for menn. Som bitterhet og sinne, mens tristhet og det å vise at man blir såret er et tegn på svakhet. Det er generelt et rødt flagg når en mann påstår at han er mer rasjonell enn kvinner og at menn generelt er det. Han er da så og si aldri særlig rasjonell, men nesten alt han skriver er preget av sinne og bitterhet kamuflert bak "se alle bevisene jeg har samlet for at dere kvinner er forferdelige og hør på alle anekdotiske bevisene jeg sitter på". Jeg tror ikke at jeg er mer rasjonell enn alle menn, men jeg er mer rasjonell enn noen menn og noen kvinner. Videre så er det ikke mitt mål å alltid være rasjonell og det egner seg ikke å være det i alle situasjoner, men vil påstå at jeg var mer følelsesstyrt da jeg var yngre. Det er faktisk ikke positivt å kun ha mennesker som er så rasjonelle hele tiden og jeg vil påstå at de fleste mennesker har en grei både og sammensetning der.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #26 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her kan hobbyvitere på KG egentlig bare tre til side for dette finnes det lange metastudier på. Resultatet; Kvinner er mindre rasjonelle i snitt. En ting er å være følelsesstyrt, men det handler om å kunne kontrolle de tanker og følelser som står opp. Det er her kvinner svikter. Der hvor menn er flinkere til å sortere tanker i ulike bokser har kvinner alle sine tanker i en stor boks og det er totalt kaos. Anonymkode: 86256...362 Du kan gjerne vise hvilke studier du snakker om og hva du tenker om de. Å si at kvinner generelt "svikter" på å kontrollere tanker og følelser var ganske drastisk. Hva baserer su det på? Og hva baserer du dette med bokser på, samt hvorfor tenker du at å sortere i en boks er mindre rasjonelt enn flere bokser? Totalt kaos hvordan da? Anonymkode: 8a99d...495 3
Kipling Skrevet 19. november 2021 Forfatter #27 Skrevet 19. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan gjerne vise hvilke studier du snakker om og hva du tenker om de. Å si at kvinner generelt "svikter" på å kontrollere tanker og følelser var ganske drastisk. Hva baserer su det på? Og hva baserer du dette med bokser på, samt hvorfor tenker du at å sortere i en boks er mindre rasjonelt enn flere bokser? Totalt kaos hvordan da? Anonymkode: 8a99d...495 Fordi følelser og tanker blandes sammen. Menn er dyktigere på å tenke logisk gjennom noe, mens kvinner sliter med å ikke få følelsene sine involverte. De mistenker at det har noe å gjøre med at kvinners hjerner er mer sammenkoblede i forhold til høyre og venstre hjernehalvdel (denne koblingen starter alle med, men den ødelegges av testosteron under svangerskapet). Masse research på dette, så det er bare å google seg frem til det. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #28 Skrevet 19. november 2021 Jeg lurer på TS, hva mener du m3d rasjonell da? For om jeg tenker at kvinner og menn generelt er like rasjonelle, kommer an på hva man legger i det. Selv er jeg nok både ganske rasjonell og samtidig ganske følelsesbestemt. Rasjonaliteten får deg opp og fram, men uten følelser så er det på en måte ingen mening i det. Anonymkode: 8a99d...495
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #29 Skrevet 19. november 2021 Kipling skrev (2 minutter siden): Fordi følelser og tanker blandes sammen. Menn er dyktigere på å tenke logisk gjennom noe, mens kvinner sliter med å ikke få følelsene sine involverte. De mistenker at det har noe å gjøre med at kvinners hjerner er mer sammenkoblede i forhold til høyre og venstre hjernehalvdel (denne koblingen starter alle med, men den ødelegges av testosteron under svangerskapet). Masse research på dette, så det er bare å google seg frem til det. Er det å involvere føleler nødvendigvis noe man "sliter med" da? Og er det egentlig sånn at man blir mindre rasjonell av å innse viktigheten av følelser? Jeg tenker at det gjerne er nyttig å kunne bruke sin rasjonalitet også i situasjoner der man føler ting, samt å kunne ta hensyn til følelser der man ellers tenker logisk. Jeg tenker man også bør være forsiktig med å generalisere for mye basert på kjønn, for selv om det fins forskjeller mellom kjønnene er også hvert individ veldig forskjellig. Anonymkode: 8a99d...495 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #30 Skrevet 19. november 2021 Med tanke på hvor ofte menn kun klarer å tenke med lille-hodet, vil jeg si kvinner i snitt er betydelig mer rasjonelle enn menn. Men menn har en ekstremt snever definisjon av hva det vil si å være rasjonell, og ekskluderer mange av livets aspekter. Og ser med det på seg selv som mer rasjonelle. Anonymkode: f858f...63a 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #31 Skrevet 19. november 2021 prt90 skrev (7 timer siden): Jeg vil faktisk si de fleste kvinner er langt mer rasjonelle enn menn. Enig. Jenter og unge kvinner gjør det langt bedre på skolen og en større andel tar høyere utdanning. I tillegg dominerer de på elitestudier som medisin, jus og psykologi. Mann Anonymkode: 775f9...44d 7
Kipling Skrevet 21. november 2021 Forfatter #32 Skrevet 21. november 2021 On 11/19/2021 at 9:05 PM, AnonymBruker said: Enig. Jenter og unge kvinner gjør det langt bedre på skolen og en større andel tar høyere utdanning. I tillegg dominerer de på elitestudier som medisin, jus og psykologi. Mann Anonymkode: 775f9...44d Hva har det med noe som helst å gjøre? Gode karakterer og rasjonalitet har ingenting med hverandre å gjøre. Du kan være ekstremt emosjonell og likevel få gode karakterer, og du kan være helt blottet for følelser og fortsatt få dårlige karakterer.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #33 Skrevet 22. november 2021 On 11/17/2021 at 10:55 PM, Kipling said: Kjære kvinner, hvis dere ble koblet til en løgndetektor og skulle svare på om dere genuint tror dere er like rasjonelle som menn generelt sett, hva ville dere svart? Tror dere at kvinner generelt sett er det? Tror dere at dere individuelt er det? Bare lurer på hvordan kvinner ser på seg selv på dette området. Jeg hadde løpt til lokalet der teste foregikk og så hadde jeg ljugd. Polygrafer misser omtrent 30-10% av tilfellene. Hadde vært gøy å se om jeg kunne lurt en løgndetektor til å vise det motsatte av meningene mine. Anonymkode: 7dabc...c90
Entern Skrevet 22. november 2021 #35 Skrevet 22. november 2021 AprilRyan skrev (På 19.11.2021 den 13.58): Jeg synes ikke at mange menn er særlig rasjonelle, men de tror at de er det fordi deres følelsesutbrudd er mer knyttet til følelser som er akseptable for menn. Som bitterhet og sinne, mens tristhet og det å vise at man blir såret er et tegn på svakhet. Det er generelt et rødt flagg når en mann påstår at han er mer rasjonell enn kvinner og at menn generelt er det. Han er da så og si aldri særlig rasjonell, men nesten alt han skriver er preget av sinne og bitterhet kamuflert bak "se alle bevisene jeg har samlet for at dere kvinner er forferdelige og hør på alle anekdotiske bevisene jeg sitter på". Jeg tror ikke at jeg er mer rasjonell enn alle menn, men jeg er mer rasjonell enn noen menn og noen kvinner. Videre så er det ikke mitt mål å alltid være rasjonell og det egner seg ikke å være det i alle situasjoner, men vil påstå at jeg var mer følelsesstyrt da jeg var yngre. Det er faktisk ikke positivt å kun ha mennesker som er så rasjonelle hele tiden og jeg vil påstå at de fleste mennesker har en grei både og sammensetning der. Jepp. Også, se: Dunning Kruger. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #36 Skrevet 22. november 2021 Irrasjonelt spørsmål. Hvorfor skulle noen lyve om meningen sin (:behov for å bruke løgndetektor)? Og hvem skal få definere hva som er rasjonelt og irrasjonelt? Det kommer jo an på kontekst, kultur, erfaringer, historie… Men om du lurer på om kvinner eller menn generelt sett lager mest drama ut i fra min erfaring, så er det uten tvil menn. Anonymkode: 3a080...920 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #37 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Irrasjonelt spørsmål. Hvorfor skulle noen lyve om meningen sin (:behov for å bruke løgndetektor)? Og hvem skal få definere hva som er rasjonelt og irrasjonelt? Det kommer jo an på kontekst, kultur, erfaringer, historie… Men om du lurer på om kvinner eller menn generelt sett lager mest drama ut i fra min erfaring, så er det uten tvil menn. Anonymkode: 3a080...920 Ingen person skal bestemme hva som er rasjonelt. Å tenke rasjonalt er det samme som å tenke fornuftig og logisk. Det er vist i mange mange studier at menn baserer seg mer på logikk enn kvinner. Kvinner er mer emosjonelle og tar valg deretter. Selvfølgelig store variasjoner innen kjønnene. Når det kommer til mest drama tror jeg du tar helt feil. Jenter lager drama seg imellom helt fra barneskolen av. Det har ikke gitt seg. Tror de aller fleste er enige i at Jenter ligger i grunn for majoriteten av drama. Anonymkode: 77a8a...545
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #38 Skrevet 23. november 2021 Det er bare et fåtall kvinner og menn som er rasjonelle. Resten går rundt og konkurrerer om å være mest mulig irrasjonelle, den som synker dypest vinner. Anonymkode: caa2f...c0d 2
_popcorn_ Skrevet 23. november 2021 #39 Skrevet 23. november 2021 Ryddet for brukerangrep. _popcorn_, mod
Vera Skrevet 23. november 2021 #40 Skrevet 23. november 2021 Jeg skjønner ikke hangen til å putte hverandre i en bås. Hvert menneske er et individ, formet av genetikk, personlighet, arv og miljø. Hvert individ har en egen stress og sårbarhetsmodell - hvor aspekter som arv og miljø kommer inn..og hvor man reagerer ut fra hvilke forutsetninger man er utstyrt med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå