Kipling Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Kjære kvinner, hvis dere ble koblet til en løgndetektor og skulle svare på om dere genuint tror dere er like rasjonelle som menn generelt sett, hva ville dere svart? Tror dere at kvinner generelt sett er det? Tror dere at dere individuelt er det? Bare lurer på hvordan kvinner ser på seg selv på dette området.
Trolltunge Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Det spørs angående hvilket felt. Jeg og min kjære utfyller hverandre godt, fordi jeg er rasjonell der han er impulsiv og følelsesstyrt, og omvendt. 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Jeg tror ikke det er knyttet til om man er kvinne eller mann, men er individuelt. Også kan man jo diskutere hva «rasjonell» betyr. Anonymkode: ce7b4...e3e 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Tror ikke, vet. Anonymkode: c7ce6...a6b 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke det er knyttet til om man er kvinne eller mann, men er individuelt. Også kan man jo diskutere hva «rasjonell» betyr. Anonymkode: ce7b4...e3e Dette. Jeg kjenner menn som er til de grader følelsesstyrte, men selv ville de nok sagt at de bare handler på fornuft. Anonymkode: 7a2f3...29a 7
Kipling Skrevet 17. november 2021 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2021 6 minutter siden, Pysjehyse said: Alle vet hvem som er rasjonell og ikke. Hva vil du frem til? Det er en grunn til at vi har brannmenn og at det er menn som blir brukt til skarpe oppdrag i politiet. Det er akkuratt samme grunn som gjør at ingen damer er steinleggere. Alle vet, hva vil du frem til? Jeg vil fram til hvordan kvinner ser på det selv, hvordan var det uklart? 1
Gjest rampenissen72 Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Kipling skrev (24 minutter siden): Kjære kvinner, hvis dere ble koblet til en løgndetektor og skulle svare på om dere genuint tror dere er like rasjonelle som menn generelt sett, hva ville dere svart? Tror dere at kvinner generelt sett er det? Tror dere at dere individuelt er det? Bare lurer på hvordan kvinner ser på seg selv på dette området. Kvinner er ikke like rasjonelle nei. Vi er mye mer emosjonelle. Og det er bra på sitt vis, vi skal tross alt ta vare på barna deres. Og dere.
Gjest Rageing Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 3 hours ago, rampenissen72 said: Kvinner er ikke like rasjonelle nei. Vi er mye mer emosjonelle. Og det er bra på sitt vis, vi skal tross alt ta vare på barna deres. Og dere. Uuh å være sint er å være emosjonell. Mange mannfolk blir ekstremt sinte av veldig små ting. Ikke veldig rasjonelt. Og kvinner "skal" ingenting. Forskjellene mellom individene er LANGT større enn mellom kjønnene
Tulling Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Kommer jo også an på hvordan du ser på det. Hvis man skal koke det ned til noe målbart, som for eksempel IQ. Så kan man jo si at det er flere menn som scorer høyt. Menn er også overrepresentert i nedre sjikte av skalaen også. Kvinner befinner seg statistisk sett oftere rundt midten. Så hvis man skal ta nedre del, og definere de som de mindre rasjonelle, så er det mannfolka vi finner flest av der også. "rasjonell" er en svært subjektiv term, noe en kan mene er rasjonelt kan bli sett på som totalt irrasjonelt av en annen som vektlegger andre ting i livet. Jeg ser meg selv som ganske rasjonell. Og har sett eksempler på alt mulig hos begge kjønn. Folk flest har en evne til å resonnere, om man er enig i resonnementet er en annen sak. Hvis vi antar at lavere iq betyr lavere evne til gode resonnement, så kan man kanskje anta at jevnt over, så jevner det seg ut på ett vis. Hvis vi tenker gjennomsnittlig, så er det ingen grunn til å anta at kvinner er mindre rasjonelle enn menn. Trenger ikke løgndetektor. Hvis jeg skal støtte meg på egne anekdotiske bevis, så opplever jeg menn som minst like dramatiske og irrasjonelle. 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Kipling skrev (4 timer siden): Kjære kvinner, hvis dere ble koblet til en løgndetektor og skulle svare på om dere genuint tror dere er like rasjonelle som menn generelt sett, hva ville dere svart? Tror dere at kvinner generelt sett er det? Tror dere at dere individuelt er det? Bare lurer på hvordan kvinner ser på seg selv på dette området. Haha herregud da er jeg mannen i mitt forhold. Min kjereste (man) er følsom og klarer ikke tenke realistiskt eller rationellt i fleste settninger. Jeg er opposite. Og kvinne Anonymkode: 192b7...34d 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 Har ennå ikke møtt en kvinne som er så sint at hun slår hull i veggen. Anonymkode: 8e0d5...7dc 14
MizzVic Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Vil si det er individforskjeller. Jeg er rasjonell og kald som kvinne. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 Nei, det tror jeg ikke. Hilsen bifil dame. Anonymkode: ab219...96e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 Menn skryter hemningsløst av hvor rasjonelle de er, og latterliggjør kvinner for å være håpløst følelsesstyrte. Men er de egentlig så mye mer rasjonelle? Hvem er det som først og fremst griner eller kaster TV-en i veggen om et skarve fotballag taper? Hvem er det som er overrepresentert når det kommer til partnervold og partnerdrap? Hvem er det som ikke er i stand til å spørre om veien når de har rotet seg bort i en fremmed by? For alt dette er jo så fryktelig mye mer rasjonelt enn å ta med seg en sjokoladeplate opp i sofakroken og bli rørt av en romantisk film... Menn slår først i hvert fall kvinner på to felt, det skal de ha, latterlig stor selvtillit og manglende selvinnsikt. Anonymkode: 6c6f9...bbc 19
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 MizzVic skrev (7 minutter siden): Vil si det er individforskjeller. Jeg er rasjonell og kald som kvinne. Jeg tror du har rett. Men samtidig tror jeg og at vi finner våre roller i forhold. Er mannen håpløs med penger er det kona som må ta kontrollen og være finansminister. Hvis kona er den stadig vekk kommer med forslag , mer eller mindre gjennomtenkte, uten å se konsekvenser eller ha begreper , så blir mannen den kjipe som sier nei og prøver å forklare begrensinger. Nytt kjøkken, ny terrasse, Afrika ferie i påsken, pusse opp bad osv. Mye drømmer uten tanke på tid, finansiering eller kunnskap. Men i det store og det hele er nok kvinnedominert venstreside noe mer styrt av følelser og mindre om reine tall og konsekvenser. Typisk at venstresiden kaller høyrefolk for "kalkulatorparti". når de forteller om kostnaden ved det "alle" skjønner er såå riktig. Anonymkode: 333e0...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #16 Skrevet 19. november 2021 Jeg tror jeg er mer rasjonell enn visse menn. Mens noen menn er mer rasjonelle enn meg. Jeg kan ikke generalisere som du vil i HI. Anonymkode: 9f05c...250 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #17 Skrevet 19. november 2021 Kipling skrev (På 17.11.2021 den 22.55): Kjære kvinner, hvis dere ble koblet til en løgndetektor og skulle svare på om dere genuint tror dere er like rasjonelle som menn generelt sett, hva ville dere svart? Tror dere at kvinner generelt sett er det? Tror dere at dere individuelt er det? Bare lurer på hvordan kvinner ser på seg selv på dette området. Tror ikke det. Vi har jo tendens til å bli lett hysterisk og miste fokus. Ikke alle, men mange. Anonymkode: 549f4...c93 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #18 Skrevet 19. november 2021 Her kan hobbyvitere på KG egentlig bare tre til side for dette finnes det lange metastudier på. Resultatet; Kvinner er mindre rasjonelle i snitt. En ting er å være følelsesstyrt, men det handler om å kunne kontrolle de tanker og følelser som står opp. Det er her kvinner svikter. Der hvor menn er flinkere til å sortere tanker i ulike bokser har kvinner alle sine tanker i en stor boks og det er totalt kaos. Anonymkode: 86256...362
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #19 Skrevet 19. november 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Menn skryter hemningsløst av hvor rasjonelle de er, og latterliggjør kvinner for å være håpløst følelsesstyrte. Men er de egentlig så mye mer rasjonelle? Hvem er det som først og fremst griner eller kaster TV-en i veggen om et skarve fotballag taper? Hvem er det som er overrepresentert når det kommer til partnervold og partnerdrap? Hvem er det som ikke er i stand til å spørre om veien når de har rotet seg bort i en fremmed by? For alt dette er jo så fryktelig mye mer rasjonelt enn å ta med seg en sjokoladeplate opp i sofakroken og bli rørt av en romantisk film... Menn slår først i hvert fall kvinner på to felt, det skal de ha, latterlig stor selvtillit og manglende selvinnsikt. Anonymkode: 6c6f9...bbc Ingenting av det du beskriver har spesielt mye med rasjonalitet å gjøre. Sorry. Og når det gjelder manglende selvinnsikt så anbefaler jeg deg å scrolle gjennom kvinneguiden og du vil se at det er nok ikke bare menn som mangler selvinnsikt på noen punkter, men hopetall av kvinner som bor i en helt annen verden. Anonymkode: 86256...362
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #20 Skrevet 19. november 2021 Både ja og nei. Jeg er stort sett svært rasjonell. Samtidig har jeg opplevd situasjoner der magefølelsen fortalte meg at det var noe rart, og jeg har latt være å gjøre mer med det. Der det senere har vist seg at jeg burde ha tatt intuisjonen min mer alvorlig. Anonymkode: 3e46f...e71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå