AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 At kvinner som ønsker å jobbe deltid velger sykepleierutdanning, mens karrieremennesker ikke velger det. Vi må rekruttere andre mennesker, mennesker som ønsker å jobbe fulltid. Flere menn bør bli sykepleiere. Anonymkode: eab93...db0 5
Sykepleierinnen Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Det hadde jo vært fint om kommuner og helseforetak sluttet å lyse ut stillinger på 18,42 % eller 52,84 % og heller ansatte folk I full stilling. 30
Hjerte Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Det har i stor grad skjedd. 100% stilling er det de fleste ønsker seg. Problemet er at sykehusene og kommunene tror sykepleiere er forsørgede fruer på jakt etter tidsfordriv og lommepenger. 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 ♥ skrev (15 minutter siden): Det har i stor grad skjedd. 100% stilling er det de fleste ønsker seg. Problemet er at sykehusene og kommunene tror sykepleiere er forsørgede fruer på jakt etter tidsfordriv og lommepenger. Men veldig mange sykepleier ønsker å jobbe deltid. https://sykepleien.no/2019/06/heltidskultur-lar-vente-pa-seg-mange-sykepleiere-onsker-jobbe-deltid Anonymkode: eab93...db0 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): At kvinner som ønsker å jobbe deltid velger sykepleierutdanning, mens karrieremennesker ikke velger det. Vi må rekruttere andre mennesker, mennesker som ønsker å jobbe fulltid. Flere menn bør bli sykepleiere. Anonymkode: eab93...db0 Det der Gjelder i nesten alle turnusjobber! Og det er ei grunn for det! Les på før du dømmer Anonymkode: 7d0bd...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): At kvinner som ønsker å jobbe deltid velger sykepleierutdanning, mens karrieremennesker ikke velger det. Vi må rekruttere andre mennesker, mennesker som ønsker å jobbe fulltid. Flere menn bør bli sykepleiere. Anonymkode: eab93...db0 Kjedet deg så du tok på deg trollkostymet? Å rekruttere menn løser ikke problemet med stillingsbrøker. Det er en uting helsevesenet har drevet med i alt for mange år og det er på vei mot fulle stillinger igjen. Ingen ved sinne fulle fem velger å jobbe i helsevesenet fordi de er arbeidssky. Aner ikke hva du jobber med, men de sykepleierne jeg kjenner jobber hardere enn noen andre jeg vet om. Anonymkode: 05c7c...e9a 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Jeg jobber som sykepleier på en lindrende enhet. Jeg hadde aldri i verden orket å jobbe 100%, jeg jobber 87%. Ofte er jeg fysisk og psykisk helt utkjørt etter jobb. Folk aner ikke hvor krevende det er å jobbe i helsevesenet. Idag spiste jeg en brødskive kl 13 mens jeg skrev inn en ny pasient. Anonymkode: f9eac...7e2 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Enig! Jeg jobber som sykepleier på 18 året. Før jeg fikk barn jobbet jeg 100 prosent, men med barn og etterhvert som jeg ble «voksen» taklet jeg dårlig 3 delt turnus, det å komme hjem kl 23, også opp igjen kl 06 for å rekke jobb 07.30. Det å jobbe røde dager, Julaften, nyttår..eller å snu døgnet i fulle farta etter 3 nattevakter for 1 dag etterpå skal jeg på aftenvakt. Med 100 jobb ville jeg verken vært en god sykepleier eller mor. jeg kunne satt meg på et kontor, jobbet 8-16, men kjenner meg selv. Da ville jeg kjedet meg og er alt for sosial til å sitte slik. Slike som deg som kommenterer slik, skulle trødd i våre sko en uke eller tre, så ville jeg likt å høre dine kommentarere, når du etter aftenvakter sover 3-4 timer to-tre ganger i uken, kaster uåpna matpakker to-tre ganger i uken og sliter med valget mellom å tisse eller spise matpakken dagen etterpå. Takk og lov for mine 75 prosent- de får meg til å like å gå på jobb, være mamma og kone, jeg får tid til å puste mellom slagene og ikke minst, gjøre en god nok jobb både hjemme og ute!:) Anonymkode: 99f37...b6c 5
Gjest ABM Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): At kvinner som ønsker å jobbe deltid velger sykepleierutdanning, mens karrieremennesker ikke velger det. Vi må rekruttere andre mennesker, mennesker som ønsker å jobbe fulltid. Flere menn bør bli sykepleiere. Anonymkode: eab93...db0 Hvor finner du menn som vil jobbe som sykepleier?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 ABM skrev (10 minutter siden): Hvor finner du menn som vil jobbe som sykepleier? Snart er det vel ingen som vil jobbe som sykepleier, kvinner som menn. Anonymkode: bbd2e...c5a 4
Gjest ABM Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Snart er det vel ingen som vil jobbe som sykepleier, kvinner som menn. Anonymkode: bbd2e...c5a Mer aktuell problemstilling det ja..
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 Mitt inntrykk er at de mennene som velger å bli sykepleiere veldig ofte går videre til mer administrative stillinger. Det virker ikke som om det er bra nok å "bare" være sykepleier. Anonymkode: 1b04a...233 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Mitt inntrykk er at de mennene som velger å bli sykepleiere veldig ofte går videre til mer administrative stillinger. Det virker ikke som om det er bra nok å "bare" være sykepleier. Anonymkode: 1b04a...233 De har nok bare ambisjoner, ingenting galt i det, og det betyr ikke at det å "bare" være sykepleier er galt heller. I de fleste bransjer er det vanlig å ville avansere, ta etterutdanning, bli leder, få mer ansvar, høyere lønn. Vanlig, og sunt. Anonymkode: 97959...b14 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #14 Skrevet 18. november 2021 Jeg har jobbet fulltid i 5 år. Er kvinne og sykepleier på sykehjem. Jeg mÅ jobbe fulltid, hvem skal ellers betale boliglånet mitt og regningene mine? Er singel og har to barn 50%. Heldigvis har jeg en eksmann som tilrettelegger for at jeg skal kunne jobbe 100% i turnus, uten hans velvilje til å ha barna på uregelmessig samvær hadde kabalen aldri gått opp. Anonymkode: f89ef...915 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #15 Skrevet 18. november 2021 Når det er sagt, så skal jeg ta master og ledelsesutdanning for å bli leder. Anonymkode: f89ef...915
Entern Skrevet 18. november 2021 #16 Skrevet 18. november 2021 ABM skrev (14 timer siden): Hvor finner du menn som vil jobbe som sykepleier? De fleste mennene som har det som trengs for å funke som sykepleiere jobber vel allerede i brannvesenet, politiet eller militæret... 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #17 Skrevet 18. november 2021 Om yrket hadde vært litt mer tolererbart hadde flere orket å stå i full stilling over lengre tid. Det tok meg to år i fullstilling før jeg ble utbrent og aldri jobbet som sykepleier igjen. Sånn skal det ikke være. Anonymkode: 8b753...f48 2
Gjest ABM Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 Entern skrev (46 minutter siden): De fleste mennene som har det som trengs for å funke som sykepleiere jobber vel allerede i brannvesenet, politiet eller militæret... Pluss på de 50 som jobber som førskolelærer/ barnehageassistent så er du der...Hadde ikke jobbet som sykepleier stort sett uansett vilkår..
Entern Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 ABM skrev (2 minutter siden): Pluss på de 50 som jobber som førskolelærer/ barnehageassistent så er du der...Hadde ikke jobbet som sykepleier stort sett uansett vilkår.. Tror ikke jeg ville fikset det selv heller...det er en svært hard og krevende jobb...
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 ABM skrev (10 minutter siden): Pluss på de 50 som jobber som førskolelærer/ barnehageassistent så er du der...Hadde ikke jobbet som sykepleier stort sett uansett vilkår.. Hva er grunnen til at du ikke hadde valgt sykepleieryrket? Anonymkode: f89ef...915
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå