AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 https://www.nrk.no/trondelag/forskning-viser-at-ungdom-har-blitt-mindre-lykkelige-pa-ti-ar-1.15731367 Ungdom i dag er mindre lykkeligere enn bare for ti år siden. Fremtiden er dyster både innen jobb, boligmarked og ikke minst klimakrisen. Vi har vært på toppen i flere tiår, men nå kan det bare gå en vei. Ja, man fikk fremdeles barn under 2.verdenskrig og under Svartedauden, så hvorfor ikke i dag? Fordi vi er alt for mange folk på kloden og mye av utfordringene er knyttet til det. Få jobber til for mange mennesker, knallhard kamp for å komme på boligmarkedet, klimakrisen har også med at vi er for mange mennesker. Hvordan er egentlig fremtidsutsiktene til et barn som er født i 2021? Må de ha doktorgrad for å få jobb og komme inn på boligmarkedet? Å få barn er et naturlig behov for selvrealisering hos mange. Viktig å lage kopier av seg selv. Men det er også selvdestruktivt, da en evig økende befolkning ikke er bærekraftig. Nei, jeg er glad jeg kuttet strengen for lenge siden, og angrer ikke på det. Hilsen frivillig barnløs mann. Anonymkode: f33ae...5d0 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Ville ha familie. Tro meg, det er overhodet ikke egoistisk å få barn. Alt av egentid går rett ut vinduet, og hvert våkne sekund dreier seg om jobb eller barn. (Obs jeg mener ikke at det å være frivillig barnløs er egoistisk heller) Anonymkode: ff07b...a10 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ville ha familie. Tro meg, det er overhodet ikke egoistisk å få barn. Alt av egentid går rett ut vinduet, og hvert våkne sekund dreier seg om jobb eller barn. (Obs jeg mener ikke at det å være frivillig barnløs er egoistisk heller) Anonymkode: ff07b...a10 Jepp... Må si jeg kjenner mer på dette, at i dagens samfunn i 2021 så betyr det å få barn og utslette seg selv. Anonymkode: 59c8c...3a8 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, jeg er glad jeg kuttet strengen for lenge siden, og angrer ikke på det. Hilsen frivillig barnløs mann. Anonymkode: f33ae...5d0 Hvis du faktisk hadde vært så glad hadde du ikke hatt behov for å skrive slike innlegg på et underforum for foreldre og barn. Lykkelige mennesker lever de lykkelige livene sine i fred. Anonymkode: cb691...a50 3
Rucula Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 fikk barn fordi jeg ønsket meg en "egen flokk" Begynte forøvig å spare til barnas boliger før de ble født. Så hvis jeg sparer 1300 kr i mnd i 25 år i fond så håper jeg det kan hjelpe dem litt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Jeg syns dette er sterkt overdrevet. Ja, det er dyrt å bo i Oslo, men andre steder i Norge er det helt overkommelige priser. Spesielt hvis man er to stykker. Det er også yrkesgrupper hvor det er enkelt å få jobb. MEN: skal du leve som singel, bo i Oslo-sentrum og studere humanetiske fag. Ja, da har du skapt deg et problem. Anonymkode: e6fc1...734 10
norw Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 Ja, man kan egentlig lure, for fremtiden ser ikke særlig lys ut. Kan også slenge på innvandring. 4
hlidskjalf Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): https://www.nrk.no/trondelag/forskning-viser-at-ungdom-har-blitt-mindre-lykkelige-pa-ti-ar-1.15731367 Ungdom i dag er mindre lykkeligere enn bare for ti år siden. Fremtiden er dyster både innen jobb, boligmarked og ikke minst klimakrisen. Vi har vært på toppen i flere tiår, men nå kan det bare gå en vei. Ja, man fikk fremdeles barn under 2.verdenskrig og under Svartedauden, så hvorfor ikke i dag? Fordi vi er alt for mange folk på kloden og mye av utfordringene er knyttet til det. Få jobber til for mange mennesker, knallhard kamp for å komme på boligmarkedet, klimakrisen har også med at vi er for mange mennesker. Hvordan er egentlig fremtidsutsiktene til et barn som er født i 2021? Må de ha doktorgrad for å få jobb og komme inn på boligmarkedet? Å få barn er et naturlig behov for selvrealisering hos mange. Viktig å lage kopier av seg selv. Men det er også selvdestruktivt, da en evig økende befolkning ikke er bærekraftig. Nei, jeg er glad jeg kuttet strengen for lenge siden, og angrer ikke på det. Hilsen frivillig barnløs mann. Anonymkode: f33ae...5d0 Darwin ordner opp. Selv foretrekker jeg å ha mange barn da det å få barn er noe av det mest fantastiske man kan oppleve og gir livet en ny dimensjon og mening. Vi konservative blir fremtiden, mens venstrevridde raddiser har en tendens til å ikke reprodusere seg. PS: det er ingen klimakrise, hvis ikke det er neste istid du tenker på da. Endret 18. november 2021 av hlidskjalf
Rosa Dartle Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 hlidskjalf skrev (5 minutter siden): Darwin ordner opp. Selv foretrekker jeg å ha mange barn da det å få barn er noe av det mest fantastiske man kan oppleve og gir livet en ny dimensjon og mening. Vi konservative blir fremtiden, mens venstrevridde raddiser har en tendens til å ikke reprodusere seg. PS: det er ingen klimakrise, hvis ikke det er neste istid du tenker på da. Det blir dårlige tider for menneskeheten hvis det bare blir klimafornektere som reproduserer seg inntil videre. Men Darwin gjelder fortsatt; vi får se hvem som er sterkest og om mennesket vil holde ut, eller om det bare blir bjørnedyr igjen 😉 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Jeg får barn fordi det er alt for mange dumme mennesker som formerer seg. Noen må ta en for lage og øke intelligensen i den kommende generasjonen 👀 Anonymkode: 832f0...dcd 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 For å ha en «human pet». Egoistiske grunner. Anonymkode: b99d9...c31 1
Gjest rampenissen72 Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 hlidskjalf skrev (1 time siden): Darwin ordner opp. Selv foretrekker jeg å ha mange barn da det å få barn er noe av det mest fantastiske man kan oppleve og gir livet en ny dimensjon og mening. Vi konservative blir fremtiden, mens venstrevridde raddiser har en tendens til å ikke reprodusere seg. PS: det er ingen klimakrise, hvis ikke det er neste istid du tenker på da. Hehehe. De vil ikke reprodusere for verden har ingen framtid mtp «klimakrisa».
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): https://www.nrk.no/trondelag/forskning-viser-at-ungdom-har-blitt-mindre-lykkelige-pa-ti-ar-1.15731367 Ungdom i dag er mindre lykkeligere enn bare for ti år siden. Fremtiden er dyster både innen jobb, boligmarked og ikke minst klimakrisen. Vi har vært på toppen i flere tiår, men nå kan det bare gå en vei. Ja, man fikk fremdeles barn under 2.verdenskrig og under Svartedauden, så hvorfor ikke i dag? Fordi vi er alt for mange folk på kloden og mye av utfordringene er knyttet til det. Få jobber til for mange mennesker, knallhard kamp for å komme på boligmarkedet, klimakrisen har også med at vi er for mange mennesker. Hvordan er egentlig fremtidsutsiktene til et barn som er født i 2021? Må de ha doktorgrad for å få jobb og komme inn på boligmarkedet? Å få barn er et naturlig behov for selvrealisering hos mange. Viktig å lage kopier av seg selv. Men det er også selvdestruktivt, da en evig økende befolkning ikke er bærekraftig. Nei, jeg er glad jeg kuttet strengen for lenge siden, og angrer ikke på det. Hilsen frivillig barnløs mann. Anonymkode: f33ae...5d0 I Norge trenger vi flere barn. Klimakrisen blir nok er problem mest for den generasjonen som kommer etter dem igjen. Anonymkode: 0026f...558
hlidskjalf Skrevet 18. november 2021 #14 Skrevet 18. november 2021 Rosa Dartle skrev (2 timer siden): Det blir dårlige tider for menneskeheten hvis det bare blir klimafornektere som reproduserer seg inntil videre. Men Darwin gjelder fortsatt; vi får se hvem som er sterkest og om mennesket vil holde ut, eller om det bare blir bjørnedyr igjen 😉 Klimafornekter...hahaha.. Klimaet eksisterer og tviler på at mange fornekter det. Det har også alltid endret seg, men det derimot ser det ut til at endel fornekter... Og er det noen som kan mye om klima er det meg. Tipper jeg kan mer enn de aller fleste her inne. Har vært temmelig oppslukt av tematikken siden tiårsalderen og lest mange bøker om det. Ja, dette var før internett og før klimahysteriet satte igang for fullt selvfølgelig, så tok ikke stilling til spørsmålet om menneskeskapte klimaendringer før i voksen alder. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #15 Skrevet 18. november 2021 Vi trenger en ny svartedauden for å røske litt opp i tingenes tilstand.. Anonymkode: 5f894...62a 1
Rosa Dartle Skrevet 18. november 2021 #16 Skrevet 18. november 2021 hlidskjalf skrev (2 timer siden): Klimafornekter...hahaha.. Klimaet eksisterer og tviler på at mange fornekter det. Det har også alltid endret seg, men det derimot ser det ut til at endel fornekter... Og er det noen som kan mye om klima er det meg. Tipper jeg kan mer enn de aller fleste her inne. Har vært temmelig oppslukt av tematikken siden tiårsalderen og lest mange bøker om det. Ja, dette var før internett og før klimahysteriet satte igang for fullt selvfølgelig, så tok ikke stilling til spørsmålet om menneskeskapte klimaendringer før i voksen alder. Vis gjerne til forskningen din 😁 Man kan studere hva man vil på YouTube, det blir ikke helt det samme 🙄
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #17 Skrevet 18. november 2021 Å ikke få barn, betyr jo ingen fremtid for menneskene... Skal vi alle ta selvmord da? 🤷♀️ Anonymkode: 1107d...700 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du faktisk hadde vært så glad hadde du ikke hatt behov for å skrive slike innlegg på et underforum for foreldre og barn. Lykkelige mennesker lever de lykkelige livene sine i fred. Anonymkode: cb691...a50 Jeg er glad for valget, men betyr ikke at jeg er lykkelig. Men jeg hadde definitivt ikke blitt lykkeligere med barn. Glemte jeg å nevne tidsklemma som bare blir verre og verre? Bare i tillegg til overbefolkning, vanskelig jobb- og boligmarked, samt klimakrisa? Anonymkode: f33ae...5d0
Cyndaquil Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 Argumentet ditt med «alt for mange folk i verden» løses ikke med at nordmenn stopper helt å får barn. Det løses med at lutfattige i u-land slutter å få 7 barn de ikke kan brødfø. Men heller stopper på 2-3 og med mål om at neste generasjon skal ha det litt bedre . Sørge for at de 2-3 har det de trenger og får skolegang , slik at de blir mindre fattige som voksne . Og generasjon etter der enda bedre osv . Det er ikke et problem for verden at nordmenn får barn. 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 Kanskje det ikke passer i 2022? Anonymkode: 513fe...e4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå